Ga naar inhoud

BMW Z8 vs. Benz SLS


Sega

BMW Z8 vs Benz SLS  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke verkies je



Aanbevolen berichten

Momenteel komt de SLS in de prijscategorie van een Z8. Ik ben hard fan van beide en zou het echt moeilijk hebben te moeten kiezen tussen één van deze twee. De Z8 is zowat de mooiste auto die er is en heeft die heerlijke S62 aan boord en een manuele bak… :inlove: De SLS is lekker hooligan… Nieuwer… etc. 

 

Qua waardevastheid zit je met de Z8 op rozen volgens mij… De SLS gaat je nog wat geld kosten… :)

 

Moesten er nog wat mensen gegevens willen?

 

Ze hebben beide een grote V8 liggen onder de motorkap (vooraan) De Z8 is een 5.0 en de SLS heeft een 6.2 aan boord. De Z8 heeft het S62 M-blok vanuit de E39 M5 en geeft 400pk en die 400 paardjes mag je manueel bedienen… Schitterend toch ?!? Bij de SLS geeft 571 paardjes mee…! Zotjes… Maar je moet ze wel bedienen met een automatische 7 bak… Beiden wegen ook rond de 1.600kg. Dus de SLS zal sneller zijn gezien de automatische bak en het hoger aantal paardjes… Ook is de SLS nieuwer wat voor mij persoonlijk nu niet meteen een voor- of nadeel is. 

 

Welke kies je en waarom? :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z8.

Pedigree, heritage, beauty. Meer 'basic' ook, vermoed ik, dan de SLS.

SLS heeft natuurlijk ook een hoop geschiedenis, maar doet me minder dan de Z8-507.

 

Voor het geluid denk ik dat je niet moet twijfelen dat de SLS beter is, zowel als voor rijkwaliteiten.

 

Mijn mening is dus zuiver gebaseerd op het uiterlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel moeilijke keuze. Bij Centrauto Wijnegem staat/stond in de Premium Selection een Z8 te koop. Was wel niet in heel schitterende conditie (lees: krasjes en interieurkwesties). Impressionnant ding, altijd al iets voor gehad. Zeker vanwege de manuele bak :)

Maar aan de andere kant is een SLS ook weer zo prachtig. En die AMG-sound hé...  :inlove:

 

Ik ga toch voor de SLS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z8

 

wel honderd (vooral emotionele) redenen, de meeste hier al (in some way) aangehaald en heb er onlangs ook nog een stukje over neergepend in een ander deel van dit forum

 

(met alle respect voor de SLS)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z8 omwille van looks en omdat ik de paarden manueel mag bedienen. Ja, ik ben daar terug met mijn gezaag dat rijplezier en manueel hand in hand gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z8

 

wel honderd (vooral emotionele) redenen, de meeste hier al (in some way) aangehaald en heb er onlangs ook nog een stukje over neergepend in een ander deel van dit forum

 

(met alle respect voor de SLS)

 

 

Ik heb ervan gehoord en ben het aan het zoeken maar voorlopig zonder succes… Weet je nog waar je dat hebt gepost? Ik wil het heel graag lezen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z8 omwille van looks en omdat ik de paarden manueel mag bedienen. Ja, ik ben daar terug met mijn gezaag dat rijplezier en manueel hand in hand gaan.

 

Waarom jij je dan in godsnaam met een CSL rond? :)

 

Ik zou denk ik voor de SLS kiezen, Z8 rijdt 'denk ik' een stuk minder strak/leuk, ... Manueel is wel zalig natuurlijk. Vind de Z8 knap, maar de SLS nog een stuk mooier. Wist trouwens absoluut niet dat die Z8's zoveel geld gingen. Wat kost zo'n ding eigenlijk nieuw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom jij je dan in godsnaam met een CSL rond? :)

 

Omdat hij voor de rest geniaal is, bovendien sequentieel is geen automaat maar een gerobotiseerde handbak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom jij je dan in godsnaam met een CSL rond? :)

 

Ik zou denk ik voor de SLS kiezen, Z8 rijdt 'denk ik' een stuk minder strak/leuk, ... Manueel is wel zalig natuurlijk. Vind de Z8 knap, maar de SLS nog een stuk mooier. Wist trouwens absoluut niet dat die Z8's zoveel geld gingen. Wat kost zo'n ding eigenlijk nieuw?

 

Nieuw kan je dat niet meer kopen hé mijnheer… :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik dacht nieuw rond de 100k… En opmerkelijk… Uitgekomen in 2000 en bijna nooit onder de 100k grens gekomen… Nu gaan ze enkel nog stijgen in waarde volgens mij… :) 5.703 stuks van gemaakt en de helft zit in de US of A. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe 'voel' je eigenlijk het verschil?

Gebrek aan koppelomvormer zal je wel merken neem ik aan. Directer.

 

 

Als het gaat over Z8 versus SLS dan kies ik toch voor de rauwheid van de SLS. Mooi door lelijkheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is dit een no-brainer.

 

Al sinds de lancering van de Z8 ben ik er sta-pel-gek van.

Zal me worst wezen dat die 'een niet zo schitterend weggedrag' heeft, het is voor mij een absoluut hebbeding.

 

Nieuwprijs zat 'm rond de €120k als ik me niet vergis, een jaar of 5-6 terug kon je er vinden vanaf een €80k. Dat moet ongeveer het dieptepunt geweest zijn wat de waarde-evolutie betreft.

 

Ik vrees dat de prijzen - al dan niet gestaag - alleen maar hogere regionen gaan opzoeken en hoop dan ook uit de grond van m'n hart dat ik ooit nog de kans krijg om dat in huis te halen. Het wordt dan wel niet zo gemakkelijk want ik wil koste wat kost een exemplaar in Stratusgrau :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat hij voor de rest geniaal is, bovendien sequentieel is geen automaat maar een gerobotiseerde handbak.

 

Zolang er geen pook tussen de twee voorste zetels staat die je gebruikt om één van de verschillende verzetten te selecteren, is 't een automaat wat mij betreft :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid