Ga naar inhoud

Tweede wagen benzine met wat kracht gezocht


kiki

Aanbevolen berichten

Okayy, 

 

even een korte samenvatting. Ik rij sinds mijn studententijd rond met een opel astra h met 90 pk. Das goed als dieselstoof en altijd graag mee gereden. Maar ik ben onlangs gaan samenwonen en daar horen dan ook veel kortere afstanden bij. Een tweede wagen zou dus geen luxe zijn. 

 

Ik ben altijd al van geweest van een e30 318is. Maar de propere modellen gaan voor teveel geld en aangezien deze tweede wagen buiten zal staan hoeft het geen garage queen te zijn. 

 

Had al eens zitten kijken naar een e36 318is en kwa biv en vb valt dat precies heel goed mee. Als ik die dan als classic car inschrijf bij mijn verzekeraar kost dat ook maar €100. 

 

Kwa kosten valt dat dus heel goed mee. Voor de aankoop van zo'n e36 318is kan ik rekenen op €4000? Voor dat geld moet er toch wel een deftig exemplaar te vinden zijn? 

 

Of heeft er iemand anders alternatieven?

 

TL,DR: 2de benzinewagen gezocht voor korte afstanden en rondritjes. Liefst ouder dan 15 jaar en een beetje kracht onder de motorkap. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is misschien interessant om eens te gaan bekijken als je de tijd hebt:

http://www.kapaza.be/nl/bmw/318-is-82078205.htm

 

Staat al sinds eind vorig jaar te koop, dacht dat hij meteen weg ging zijn maar blijkbaar niet. Vandaar dat ik het wat fishy vind.
Heb die kerel nog gebeld, stond toen op Duitse papieren. Da's op zich geen probleem als hij origineel staat. Probeer wel documentatie in te kijken om de erg lage km-stand te verifiëren.

 

Als het een zuiver exemplaar is met iet of wat van historiek, niet twijfelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd prachtige 'is Alexis, heb er ook al paar keer op zitten kijken. Maar is wel 2000 euro meer dan TS zijn budget + doodzonde om deze kar buiten te laten rotten  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

e36 320i, 323i of e46 320i ( mits ouder dan 15j)? Of zijn die opeens een pak duurder in taksen?

 

e46 320ci ( wel van 2000 ): http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=245446168&asrc=st|sr  :inlove:

 

e46 is al iets te duur voor mij. e36 zou nog te doen zijn. 

 

Deze is misschien interessant om eens te gaan bekijken als je de tijd hebt:

http://www.kapaza.be/nl/bmw/318-is-82078205.htm

 

Staat al sinds eind vorig jaar te koop, dacht dat hij meteen weg ging zijn maar blijkbaar niet. Vandaar dat ik het wat fishy vind.

Heb die kerel nog gebeld, stond toen op Duitse papieren. Da's op zich geen probleem als hij origineel staat. Probeer wel documentatie in te kijken om de erg lage km-stand te verifiëren.

 

Als het een zuiver exemplaar is met iet of wat van historiek, niet twijfelen.

 

Had die ook al tegengekomen! Ik vind dat altijd raar als zo ene niet verkocht geraakt. Nuja, 6k is ook niet niets hé. Deze staat (volgens de foto's) wel iets te proper voor mij. Bij deze zou ik al op zoek moeten gaan naar een garagebox om te huren :P

 

Heb 2 jaar geleden nen zilveren 'is voor 4k aan mij laten voorbijschieten, ik heb er nog altijd nachtmerries van. 

 

Idd prachtig 'is Alexis, heb er ook al paar keer op zitten kijken. Maar is wel 2000 euro meer dan TS zijn budget + doodzonde om deze kar buiten te laten rotten  :(

 

Vooral dat laatste. zou het niet over mijn hart krijgen om die buiten te laten staan rotten als die kas nog proper is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk ga je aan zo'n oude E36 plezier beleven, maar om wat tegengewicht te bieden, en vermoedelijk ook een pak betrouwbaarder:

 

181744448-lexus-is200-2-0i-24v.jpg

 

http://www.2dehands.be/autos/autos/lexus/lexus-is200-2-0i-24v-181744448.html

 

 

Een paar zonder keuring/garantie:

 

 

http://www.kapaza.be/nl/lexus/lexus-is200-sport-81762375.htm

 

http://www.kapaza.be/nl/lexus/lexus-is-200-2-0i-24v-zo-mee-te-nemen--81895227.htm

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rotten rotten rotten... Een kas die zuiver staat gaat niet wegrotten door af en toe buiten te slapen hoor. Als hij al een beetje aant gaan is ist een ander verhaal natuurlijk, dan versnelt het proces wel degelijk.

 

Maar inderdaad vreemd dat ie nog niet verkocht is, zo voor deze prijs geen probleem mogen zijn als ie in goeie staat is.
 

Welke zilvergrijze 318is was dat die je hebt gemist?
Mijne staat officieus te koop voor de malse som van 10K :D

1383145_10151974600254974_86671793_n.jpg

 

318is :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

RWD, en op de sportversie dacht ik zelfs een sperdiff ;)

 

Inderdaad geen slechte keuze! Er stond een tijdje terug op Autoforum eentje te koop met 190k KM voor echt weinig geld. Eerste eigenaar, dealeronderhouden etc... Denk voor maar 3K ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk ga je aan zo'n oude E36 plezier beleven, maar om wat tegengewicht te bieden, en vermoedelijk ook een pak betrouwbaarder:

 

181744448-lexus-is200-2-0i-24v.jpg

 

http://www.2dehands.be/autos/autos/lexus/lexus-is200-2-0i-24v-181744448.html

 

 

Een paar zonder keuring/garantie:

 

 

http://www.kapaza.be/nl/lexus/lexus-is200-sport-81762375.htm

 

http://www.kapaza.be/nl/lexus/lexus-is-200-2-0i-24v-zo-mee-te-nemen--81895227.htm

 

ook een mogelijkheid! even bekijken, thanks!

Rotten rotten rotten... Een kas die zuiver staat gaat niet wegrotten door af en toe buiten te slapen hoor. Als hij al een beetje aant gaan is ist een ander verhaal natuurlijk, dan versnelt het proces wel degelijk.

 

Maar inderdaad vreemd dat ie nog niet verkocht is, zo voor deze prijs geen probleem mogen zijn als ie in goeie staat is.

 

Welke zilvergrijze 318is was dat die je hebt gemist?

Mijne staat officieus te koop voor de malse som van 10K :D

1383145_10151974600254974_86671793_n.jpg

 

318is :inlove:

 

Oke, maar een e30 318is die volledig hard is ga ik denk ik niet snel vinden voor rond de 4k. En om die dan bvb aan het station te parkeren... Ik krijg nu al hartkloppingen :P 

 

En de uwe = kwijlen. Kan dat zijn dat ik u al eens heb zien rijden aan de e17 in beervelde of in gent? 

 

Was ook een zilveren is, met een pak opties. Zelfs airco dacht ik. Stond te koop voor 4k van iemand die er twee had. Veel extra details weet ik niet meer, maar het was een hele propere. Dom dat ik die toen niet gekocht heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is dat verkoopstopic van die kerel zijn Lexus IS200, prijs staat wel nergens vermeld en zoekertje is offline. Had bijna 200k km's, maar goed onderhouden. Kreeg hem niet verkocht en dan maar overgelaten aan de garage voor weinig. Jammer, want is denk ik echt een fijne wagen voor een petrolhead.

 

Kan goed zijn dat je mij hebt zien rijden, maar 't zal dan wel minstens anderhalf jaar geleden moeten geweest zijn. Sindsdien is hij uitgeschreven.
maar is inderdaad een plek waar ik geregeld passeer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zien er mij ook goede auto's uit, maar die achterlichten vind ik echt niet mooi. Was idd al een hele tijd geleden. 

 

Ik denk dat de tijd van goede is'kes voor onder de 5k wel voorbij is zeker? 

 

Jammer dat ik vroeger altijd maar passief keek op de verkoopsites. Net via google deze tegengekomen: http://www.autoforum.be/showthread.php?55414-1990-BMW-E30-318iS. Die had wel een kanshebber geweest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zien er mij ook goede auto's uit, maar die achterlichten vind ik echt niet mooi. Was idd al een hele tijd geleden. 

 

Ik denk dat de tijd van goede is'kes voor onder de 5k wel voorbij is zeker? 

 

Jammer dat ik vroeger altijd maar passief keek op de verkoopsites. Net via google deze tegengekomen: http://www.autoforum.be/showthread.php?55414-1990-BMW-E30-318iS. Die had wel een kanshebber geweest. 

 

Die heeft Ian gekocht (zit ook op Autoforum). Hij heeft daar ook wel een topic, moet je maar eens door snuisteren. Was niet veel geld, maar er was wel nog werk aan die E30, oa de 'roestbehandeling' was niet zo degelijk uitgevoerd (understatement) en is helemaal opnieuw moeten gebeuren.

 

De tijd van goede is'kes onder de 5K is inderdaad al enkele jaren voorbij.. Ik volg de markt niet meer zo nauwgezet, maar is een goeie 316i niets voor jou? Was mijn eerste auto, meer dan vlot genoeg en veel plezier aan beleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is dat verkoopstopic van die kerel zijn Lexus IS200, prijs staat wel nergens vermeld en zoekertje is offline. Had bijna 200k km's, maar goed onderhouden. Kreeg hem niet verkocht en dan maar overgelaten aan de garage voor weinig. Jammer, want is denk ik echt een fijne wagen voor een petrolhead.

Kan goed zijn dat je mij hebt zien rijden, maar 't zal dan wel minstens anderhalf jaar geleden moeten geweest zijn. Sindsdien is hij uitgeschreven.

maar is inderdaad een plek waar ik geregeld passeer..

Idd spijtig want zo een IS is wel echt stevig in mekaar gevezen. Wij hadden er eentje van 192000km en die reed als een nieuwe wagen.

De vraag is: wat is 'kracht' en waarvoor wil je die kracht gebruiken?

De kracht die je nodig hebt om bvb regelmatig eens een aanhangwagen te trekken is verschillend van het vermogen nodig om sportief te rijden. Een MB 300D w124 heeft bvb echt de kracht nodig om eens een boot of paardentrailer te verslepen, maar is niet sportief. En die aanhanger hang je best niet aan een 318is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is ook wat je stelt als vermogenslimiet en andere criteria. Binnen de wagens die als "classic" kunnen worden beschouwd, zijn er nogal wat meer initiatieven dan een BMW (I know, it's shocking).

 

Neem nog maar de ganse lijst "sportieve berlines" en GTi's die er waren eind de jaren 80 (ik kijk naar wat je voor die prijs zou kunnen krijgen in redelijke staat, dus M5, M3 190E 2.3-16 etc niet meegenomen). Er bestaat een lange lijst van wagen die er goed uit de voeten kwamen, allemaal met een eigen karakter.

 

Om er een paar te noemen:

- Opel Omega 3000

- Opel Vectra 2000

- Opel Kadett GSI

- VW Golf GTi (16V)

- Passat 1.8-16V

- VW Corrado

- Audi 90 / coupé 2.3E (20V)

- Audi 200 Turbo

- Mercedes 190E 2.3 of 2.6

- BMW 318is, 320i, 325i, 530i, 535i

- Citroën BX GTi-16V (160pk voor 900kg :D)

- Citroën AX Sport / GTi

- Peugeot 205 GTi 1.9

- Peugeot 309 GTi(-16)

- Peugeot 405 MI16 (en T16)

- Renault 21 Turbo

- Renault 25 V6 Turbo

- Rover 827i Vitesse

- Honda Civic 1.6-16v

- Toyota Carina E GTi (ook 180pk)

- Volvo 740 Turbo Intercooler 

- Saab 9000 Turbo

- ...

 

Keus te over.

 

Wil je ook in de jaren 90 rondkijken, dan kunnen de wagens wel niet meer als "classic", maar je hebt wel nog steeds veel kandidaten. Doorgaans werden de wagens hierboven wel wat burgerlijker.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal relatief inderdaad. Ik ben niet veel kracht gewoon in een auto. En die dieselstoof waar ik nu mee rij is voor 90% van de gevallen meer dan genoeg om mee te kunnen in het verkeer. Maar als ik wat binnendoor rij en ik wil een tragere voorganger overgaan moet ik echt al een lang stuk afwachten, gewoon omdat de dieselstoof niets van pit heeft. Om het kort samen te vatten (en omdat ik het gewoon niet goed kan verwoorden :P): ik zou graag hebben dat de tweede auto vooruit gaat als ik het gaspedaal induw. Hij moet dus niets kunnen trekken maar wel sportief rijden. En ik besef dat sportief rijden ook weer relatief is... 

 

Ik dacht dat een 318is met 136 (ofzo) pk wel sportief ging zijn. Als ik bvb de 0-100 cijfers opzoek, is dat voor mijn huidige wagen 14/15 seconden. Ik dacht dat een 'is net onder de 10 seconden zat? Zoiets zal voor mij al vlot genoeg aanvoelen. 

 

Ik had opgezocht om de huidige wagen te laten chiptunen maar ben daar toch niet echt een fan van.

 

Edit: bedankt voor de lijst, ik bekijk ze vanavond eens! Bij Ethias zit de limiet voor classic car op 15 jaar dacht ik. Dus ongeacht het vermogen kost de verzekering €100 plus wat rechtsbijstand. Ik denk dat als ik onder de 2 liter motorinhoud blijf, de taksen ook wel redelijk blijven, niet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over 25j, no tax.

Maar in die lijst hierboven staan er veel onder 2000cc. En ze hebben allemaal wel een opvolger in de jaren 90.

Staar je vooral niet blind op die 318is. Er zijn leukere, snellere en betere alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 318is méér dan vlot genoeg als je van een tamme diesel komt.

Ik reed vroeger met de Astra 60pk platte diesel van mijn ma, toen kocht ik mijn eerste wagen; 316i E30 met 105pk, ging wat mij betreft meer dan vlot genoeg vooruit! Meer nog dan pure cijfers was het ook leuk omdat je er veel sensatie voor terug kreeg, de atmo benzine RWD liefde is toen beginnen groeien :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat een 318is met 136 (ofzo) pk wel sportief ging zijn. Als ik bvb de 0-100 cijfers opzoek, is dat voor mijn huidige wagen 14/15 seconden. Ik dacht dat een 'is net onder de 10 seconden zat? Zoiets zal voor mij al vlot genoeg aanvoelen.

Ik heb enkele weken geleden eens met de 318is van Ian gereden ( die 'is die je toonde dus ) en kan je verzekeren dat dat echt wel snel aanvoelt als je een 80pk diesel gewend bent :P je zit daar al rap genoeg mee aan overdreven illegale snelheid :) ik was vooral geschrokken van hoe goed zoiets op de weg ligt. Geen bodyroll, supergoed stuurgevoel, echt een super ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:fp:

 

:lol:

 

Blij om te lezen dat de 318is hype nog voortleeft :D

Maar alle ophemeling terzijde, Swede heeft wel een punt. Je kan voor minder geld iets kopen waar je zeker evenveel pret aan zal beleven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

alfa 75 twin spark:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=243623609&asrc=st|sr

Dat rijdt echt echt leuk, wordt heel veel mee gekoerst en de mechaniek is echt betrouwbaar, onderdelen zijn goedkoop, RWD, sper, vrij licht, alle echt een leuke wagen. Alleen oppassen voor de roestduivel!!

 

terug een 75 maar nu een 3.0 v6 america:

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=243965873&asrc=st|sr

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid