Framfy 559 Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 Jokke heeft er 'problemen' mee gehad, als ik me niet vergis. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 zou je veel problemen hebben met een kleine stickerplaat?Ja ! Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 En dat ging niet over je plaat, die gasten moeten je gewoon niet. [emoji16] 1 Quote
Ian 511 Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 Ik zou gaan voor 666-PG denk ik. (G is eerste letter achternaam en met 666 refereer ik naar de duivel. Mag dat wel als gelovige? De europese platen zijn allemaal zo groot, dusja...Maar het had inderdaad wel mooier kunnen zijn. Ik vond het vroeger eigenlijk ook knapper. Vind dat de vormgeving erg veel doet. Zwitserse, Duitse of Oostenrijkse platen zijn mooi. Nochtans even groot/breed (standaardmaat dan, want in DE heb je ook smallere). De Poolse platen zijn ook één van de lelijkste Euro platen, door dat lettertype. De Belgische hadden mooier geweest als ze een andere oplossing gevonden hadden ipv dat indexcijfer. Sommige perso's zien er echt knap uit, puur omdat de 'layout' van de cijfers en letters veel beter is dan de standaard (amateuristisch ogende) '1-ABC-123' layout. En dat blauw van dat Euro vlagje vloekt wat met 't rood. Ik vind ze zeer zelden smaak- of klassevol, die perso-platen...Het mooiste vind ik nog altijd een echte combinatie van cijfers en letters. Woorden vind ik meer iets voor bedrijven en reclamewagens. Namen zijn al helemaal fout. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 zou je veel problemen hebben met een kleine stickerplaat?Ik had op mijn Lotus en op de Mini een sticker, geen problemen mee gehad maar ken er toch verschillende die daar wel problemen mee hebben gehad. Quote
Joske 922 Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 Ik had op mijn 206 ook een sticker. Voor de mannen van t warm water was t goed als de retro-reflecterende achtergrond maar aanwezig was. :-) Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 50 minutes ago, Joske said: Ik had op mijn 206 ook een sticker. Voor de mannen van t warm water was t goed als de retro-reflecterende achtergrond maar aanwezig was. :-) dat was wschl al lang geleden. Die regels zijn namelijk veranderd. Quote
bossie 238 Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 Toch proberen met sticker,er worden geen gaten geboord in de bumper. Quote
Ian 511 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 DEPAUL op een Peugeot ExpertM-GHOST op een BMW M2 Quote
Naish 9.567 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 23 uur geleden zei bossie: zou je veel problemen hebben met een kleine stickerplaat? Ik vind het meevallen met de sticker vooraan... Ik rij daar ondertussen meer dan anderhalf jaar en 60K km mee op de M3 met een kleine onderbreking van een maand of 3 en met uitzondering van 1 keer geen probleem. Ik ben een tijd terug eens aan de kant gezet, maar dat was vooral omdat ik achteraan met een duplicaat reed van mijn officiële perso plaat. Terwijl ik aan de kant stond ook opmerking gekregen over mijn voorplaat. Heb beiden paar dagen later gewoon moeten gaan tonen aan politie dat het in orde was. Ondertussen is de grote voorplaat er al terug af (wel een maand of 3 zo gereden om het niet in hun oog te steken). Oh ja, niets van boete Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Hoe had je die voorste dan gemonteerd? Quote
fcapri 126 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Op 2017-5-23 om 09:45 zei bossie: zou je veel problemen hebben met een kleine stickerplaat? mag niet. politie kan je aan kant zetten, keuring kan je auto ook afkeuren wegens geen conforme nummerplaat. nuja, veel last ga je er misschien niet mee krijgen omdat politie er niet echt op zoekt, maar als je ene hebt met een slecht humeur kan je er niks tegen beginnnen. vroeger mocht iedereen reproductie platen maken, zelf stikkers. nu mag dat niet meer. het moet een plaat zijn in dezelfde afmetingen als de originele, retroreflecterend zijn, moeten aan een heleboel eisen voldoen waardonder leesbaarheid, afstand tussen de letters, lettertype, kleur,... . fabrikanten moeten erkenning krijgen van DIV voor ze reproductie mogen leveren en daarvoor moeten ze een paar platen leveren aan een labo voor onderzoek. dat is nu toch al een paar jaar in voege en normaal kunnen er geen 'foute' nummerplaten op de weg rijden want de keuring controlleert die ook (1x afkeur gehad op mijn dodge omdat de plaat niet voldeed aan de reflecterende eigenschappen. ik vond het raar want had die plaat gekocht NA dat die regels ingevoerd werden. nummerplaat was gewoon stoffig waardoor ze niet reflecteerde. keurder deed toch moeilijk hoor) Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 1 minute ago, fcapri said: 1x afkeur gehad op mijn dodge omdat de plaat niet voldeed aan de reflecterende eigenschappen. ik vond het raar want had die plaat gekocht NA dat die regels ingevoerd werden. nummerplaat was gewoon stoffig waardoor ze niet reflecteerde. keurder deed toch moeilijk hoor Je moet het allemaal zo ver niet gaan zoeken. Je voorste plaat moet een bepaald keurmerk op de plaat hebben staan. Als dat er niet is is je plaat niet legaal, ondanks dat ze voor de rest aan alle normen voldoet. Als dat keurmerk erop staat zal ze wel voldoen aan de reflecterende eigenschappen. En dat is idd iets dat men is beginnen controleren vanaf 2012 ofzo? Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Gisteren ook op zoek geweest naar zo'n "oude" metalen plaat ipv plexiglas. Nagenoeg niet te vinden, al zeker niet in B-formaat. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 1 uur geleden zei fcapri: welke plaat zoek je dan precies? Een plaat zoals de officiële DIV plaat maar in de vorm 123-XXX. Tegenwoordig allemaal op plexiglas geplakt blijkbaar en niet meer geperst. Quote
erq 220 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Sommige merkdealers hebben zo nog wel materiaal om platen te persen @Polygoon Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Zojuist zei erq: Sommige merkdealers hebben zo nog wel materiaal om platen te persen @Polygoon Het probleem is ondertussen opgelost, dat was ook mijn gedachtegang . Quote
fcapri 126 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 1 uur geleden zei Polygoon: Een plaat zoals de officiële DIV plaat maar in de vorm 123-XXX. Tegenwoordig allemaal op plexiglas geplakt blijkbaar en niet meer geperst. in harelbeke aan de keuring, daar zit een tankstation die quasi dezelfde platen maakt als DIV. niet zo die platen waar ze het rode door die witte laag drukken, maar gewoon een witte plaat die dan in vorm gedrukt wordt met de letters (nog steeds allemaal wit dus, maar wel in relief) en dan doen ze daar zo een rode folie over. als je dus het centerstukje met het DIV logo erop vind als mal, kunnen die dat er ook indrukken en heb je 100% copy achterste: voorste Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Zoiets zocht ik maar beetje uit de buurt. Quote
fcapri 126 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 heb je ze gevonden dan? uit de buurt wil niet veel zeggen hé, je kan een nr plaat ook versturen met de post. er zijn nog wel firmas die met dat soort platen werken. ik vind ze alvast fantastisch. misschien ga ik eens gaan horen om nog wat blanco klein formaat platen te gaan halen, zodat ze die in de toekomst ook nog kunnen maken voor mijn oldtimers :-) Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 2 minuten geleden zei fcapri: heb je ze gevonden dan? uit de buurt wil niet veel zeggen hé, je kan een nr plaat ook versturen met de post. er zijn nog wel firmas die met dat soort platen werken. ik vind ze alvast fantastisch. misschien ga ik eens gaan horen om nog wat blanco klein formaat platen te gaan halen, zodat ze die in de toekomst ook nog kunnen maken voor mijn oldtimers :-) Ik had ze al hangen . Ik had eerst een plexiglazen voorplaat maar die heeft ooit eens een barst opgelopen. Toen een metalen gehangen, dat uiteraard compleet vergeten ... Gisteren liep ik naar de wagen en kon ik me wel voor de kop slaan dat ik al die moeite had gedaan voor niets. OTM-shop.be waar ik ze uiteindelijk bestelde hebben m'n levering nog kunnen annuleren en kunnen terugbetalen. Fantastische service daar! Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 26 mei 2017 Geplaatst: 26 mei 2017 Mag een perso voortaan met "M-" beginnen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.