Ga naar inhoud

De nieuwe perso-platen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Zojuist, gTa zei:

Naish heeft idd letter-letter-letter. Terwijl een streepje normaal gezien de wissel van cijfer naar letter (of omgekeerd) aankondigt. Dus, die redenering volgend, merkt CAS terecht op, dat jouw voorbeeld 0-888-0 zou moeten zijn, immers de 8'jes zijn duidelijk cijfers, dus de 0'en zou je als letters verwachten, zijnde O, maar 't verrassende is dat 't toch 0'en zijn dan.

Wat niet kan, trouwens, 0-888-0, want enkel cijfers is onmogelijk afaik.

Geplaatst:
8 uren geleden, gTa zei:

Wat niet kan, trouwens, 0-888-0, want enkel cijfers is onmogelijk afaik.

Ah is dat zo? Dus bv 12345678 mag niet 

Geplaatst:
8 uren geleden, gTa zei:

Naish heeft idd letter-letter-letter. Terwijl een streepje normaal gezien de wissel van cijfer naar letter (of omgekeerd) aankondigt. Dus, die redenering volgend, merkt CAS terecht op, dat jouw voorbeeld 0-888-0 zou moeten zijn, immers de 8'jes zijn duidelijk cijfers, dus de 0'en zou je als letters verwachten, zijnde O, maar 't verrassende is dat 't toch 0'en zijn dan.

Ik heb wel degelijk een 0 en geen O in het midden hoor... Maar iedereen leest het als ROB en maakt er een O van...

95% van de mensen weten niet dat die streepjes verplicht zijn tussen een letter en een cijfer. Trouwens, R-O-B kan je niet aanvragen want ROB is al ingenomen...

Maar ik snap ook niet welk truukje die tesla hetzelfde doet als mijzelf... Een 8 is een 8 en niets anders, het verschil zien tussen een 0 en O op een plaat is niet makkelijk... Tenzij je beide karakters hebt naast elkaar, dan zie je het meteen...

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Oh en onlangs zag ik nog een mooie combinatie... 

TRUCK op de trekker en TRAILER op de oplegger :D

Geplaatst:
3 uren geleden, Naish zei:

Ik heb wel degelijk een 0 en geen O in het midden hoor... Maar iedereen leest het als ROB en maakt er een O van...

Ha ja, juste! Dus de omgekeerde logica klopt niet, bij jou: streepje wisselt wel letter en cijfer af.

Dan is tuscani wel juist :D  Sorry brillenmans!

3 uren geleden, Naish zei:

95% van de mensen weten niet dat die streepjes verplicht zijn tussen een letter en een cijfer. Trouwens, R-O-B kan je niet aanvragen want ROB is al ingenomen...

Maar ik snap ook niet welk truukje die tesla hetzelfde doet als mijzelf... Een 8 is een 8 en niets anders, het verschil zien tussen een 0 en O op een plaat is niet makkelijk... Tenzij je beide karakters hebt naast elkaar, dan zie je het meteen...

Nee, er is eigenlijk geen vergelijk.

Een 8 kan je wel nog makkelijk vervangen door een B, maar doordat een streepje verplicht is tussen letters en cijfers biedt dat eigenlijk geen optie, zoals je wel in de UK kan. Daar kan je (mocht je eoa esthetisch chirurg achterna willen die al "BOOBS" heeft als plaque) makkelijk een 8OO85 hebben, of BO08S or alike. Bij ons zou 80085 nog passen mochten enkel cijfers mogen...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
17 uren geleden, tuscani zei:

Dat kan. :D maar volgens mij heeft naish R-0-B ? Of toch R-O-B?

Hij is in ieder geval in zijn opzet geslaagd!

13 uren geleden, gTa zei:

Bedankt voor de verduidelijking. Blijkt paar post later nu toch niet te kloppen, maar toch, bedankt. 

4 uren geleden, Naish zei:

Trouwens, R-O-B kan je niet aanvragen want ROB is al ingenomen...

En mijn vrouw is daar ook vrij duidelijk om. 

• Grappig 4
  • 3 weken later...
Geplaatst:

MOIZEKEN op een Vito.
KWILLET op een Audi A6 (helaas niet tegengekomen met de bijhorende pop erin).
GO-KART op een rode Mini met zwart opschrift "Hot Wheels" in vlammenbestickering op de zijkanten.

Geplaatst:

ALL-FIN op een Taycan

SILVY op een nieuwe X1

Geplaatst:

deze week de MELKBOER zien rijden

Geplaatst:

WOLK op een grijze VW Transporter

Geplaatst:

Wat een inkomsten voor de staat als er 13 000 perso platen verkocht zijn, was gisteren in het nieuws.

Geplaatst:

Gisteren Miami gezien op een X5 F15

Klanten van bij mij: 

- 67' Chevrolet Camaro: Onze Flor
- Klant zijn vrouw haar Mini: Folieke
- Ferrari 250 Caliofronia: 250 CAL

Geplaatst:
11 uren geleden, Speedhunter zei:

Wat een inkomsten voor de staat als er 13 000 perso platen verkocht zijn, was gisteren in het nieuws.

13.000 in 2023 hé  

Geplaatst:
Op 14/1/2024 om 06:36, SB-01 zei:

13.000 in 2023 hé  

Ja, nog zotter. 

Geplaatst:
49 minuten geleden, Speedhunter zei:

Ja, nog zotter. 

Mochten ze slim zijn zouden ze de prijs halveren en er meer dan 2x zoveel verpatsen. 

Geplaatst:

ze hebben geprobeerd de prijs te verdubbelen, maar dan viel de verkoop grotendeels stil.

Prijselasticiteit, ofzo.

Geplaatst:
23 minutes ago, PieterA said:

Mochten ze slim zijn zouden ze de prijs halveren en er meer dan 2x zoveel verpatsen. 

Ik denk het niet. Ik denk dat waar ze nu zitten redelijk "juist" is. Vroeger was het iets goedkoper, maar veel minder flexibel.

Wat wel compleet niet bestaat bij ons (en het kan nochtans) is een handel in perso platen zoals in de UK. Je kan in theorie je plaat verkopen aan iemand anders, en een paar ondernemers zijn daarop gesprongen in 't begin, maar dat is nooit van de grond gekomen.

Geplaatst:

Ik dacht dat ze schommelden tussen de 1k en 2k (afhankelijk van V&A), iemand enig idee wat ze nu kosten? Op de website van de overheid staat geen prijs vermeld 

Geplaatst:

MR-BOND op een Cupra Ateca

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

Ik denk het niet. Ik denk dat waar ze nu zitten redelijk "juist" is. Vroeger was het iets goedkoper, maar veel minder flexibel.

Wat wel compleet niet bestaat bij ons (en het kan nochtans) is een handel in perso platen zoals in de UK. Je kan in theorie je plaat verkopen aan iemand anders, en een paar ondernemers zijn daarop gesprongen in 't begin, maar dat is nooit van de grond gekomen.

hoe gaat dat dan in zijn werk ?  Want een plaat is slechts in heel welbepaalde gevallen overdraagbaar (bv. van ouders naar kind (maar omgekeerd bv niet), tussen huwelijkspartners,...)

Geplaatst:
8 minutes ago, ex-Mooseman said:

hoe gaat dat dan in zijn werk ?  Want een plaat is slechts in heel welbepaalde gevallen overdraagbaar (bv. van ouders naar kind (maar omgekeerd bv niet), tussen huwelijkspartners,...)

Schrappen en opnieuw aanvragen.

Geplaatst:

2 keer duizend euro, dan ?

En het is niet dat je een dergelijke onderneming platen 'op stock' kan nemen, want eens je je betaling voor de reservering hebt gedaan, blijft dat maar een beperkte periode houdbaar zonder daadwerkelijke inschrijving, daarna vervalt je reservering, en ben je je duizend euro kwijt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in