Ga naar inhoud

De nieuwe perso-platen


Speedhunter

Aanbevolen berichten

Hoe zit dat met overdragen van persoplaten? Ik bedoel van vader naar zoon of man naar vrouw?

Als die plaat nu gekocht wordt op naam van mijn vader bijvoorbeeld, kan die dan later op een auto die op mijn naam ingeschreven staat? Dacht ooit eens iets gelezen te hebben dat die overdraagbaar zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verbluft me dat onze regering weer zo stom is dat ze zélf geloven dat de overdraagbaarheid 500 euro duur maken, het opzetten van handeltjes in platen zal tegenhouden. :rolleyes:  Oké, je moet een auto echt inschrijven en dus tax betalen, als je een gewilde plaat wil hebben vooraleer je ze per opbod kan verkopen. Maar dan nog: als je een hoop 2nd hand smartjes hebt staan ofzo, dan heb je snel enkele goud waard zijnde platen binnengehaald voor peanuts (1.000 EUR + inschrijving smartje) en kan je die platen makkelijk voor een paar duizend euro verpatsen (en de "commissie" van de staat is 500 euro, dan). "Geen handeltje" my ass.

 

Ze zouden ze beter niet overdraagbaar maken, net zoals andere platen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zijn toch niet overdraagbaar?

enkel aan familie. (vader op kinderen bv.)

want ik kan zelfs mijn plaat van de firma niet privé inschrijven (of omgekeerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht gelezen te hebben (weliswaar op hln.be :fp: maar bon) van wel. Tegen de prijs van 500 euro.

 

Nu niet, maar 't ging over de nieuwe regeling, die in gaat vanaf ... april?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regeling gaat in vanaf 1 april. Ik heb vandaag alle officiele documentatie ontvangen.

 

En België zou België niet zijn als het weer niet quasi onmogelijk zou zijn om het direct te regelen.

 

 

''Download het aanvraagformulier op http://www.mobilit.belgium.be/nl/ ''

 

Uiteraard NERGENS op die website een aanvraagformulier te vinden :fp:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Regeling gaat in vanaf 1 april. Ik heb vandaag alle officiele documentatie ontvangen.

 

En België zou België niet zijn als het weer niet quasi onmogelijk zou zijn om het direct te regelen.

 

 

''Download het aanvraagformulier op http://www.mobilit.belgium.be/nl/ ''

 

Uiteraard NERGENS op die website een aanvraagformulier te vinden :fp:

 

http://www.mobilit.belgium.be/nl/binaries/Formulaire%20perso_NL_tcm466-245368.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 1 april, jom! :D

 

Edit: lap, de geitsleutelaar uit Turnet is me voor met pasklare info. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zij die er 1 willen: ze kunnen vanaf vandaag gereserveerd worden in de DIV kantoren :)

 

Blijkbaar uitgesteld tot 30 juni 2014 (allé, als je 8 karakters wil):

 

 

Elke gepersonaliseerde kentekenplaat draagt 9 plaatsen waarvan 1 plaats verplicht is (de reliëfstempel links op de kentekenplaat) en maximum 8 vrije plaatsen (combinatie van maximum 8 karakters), waarbij rekening gehouden moet worden met voormelde indeling. Bij de in productiestelling van de nieuwe release van DIVNew zal de reservering en inschrijving van een combinatie met 8 letters nog niet mogelijk zijn. Het is dus wachten op de volgende informaticarelease van 30 juni 2014 die zulke combinatie zal toelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, en voor mijn vader D-1. Zat al iemand van 1u vannacht te wachten :lol:

Bazenplaten wel, gaat vreemd zijn om zo'n korte combinaties buiten Brussel te spotten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid