Ga naar inhoud

Waarde Porsche Boxster S?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoe recent is die foto, want daar hangen precies duitse transitplaten op?

Geplaatst:

hoe recent is die foto, want daar hangen precies duitse transitplaten op?

Hij is van net voor de zomer toen hij hem kocht (en ik erachter ben gegaan).

Sindsdien enkel in een verwarmde garage gestaan en elk weekend eens mee gereden...

Gast wooter
Geplaatst:

Zelfde prijs te koop = hopelijk binnen een paar weken verkocht. 2K minder dan de anderen = binnen de week verkocht.

Geplaatst:

Hij is van net voor de zomer toen hij hem kocht (en ik erachter ben gegaan).

Sindsdien enkel in een verwarmde garage gestaan en elk weekend eens mee gereden...

Ik vroeg het maar omdat je schreef dat hij van een Italiaan was. Maar blijkbaar heeft hij ondertussen ook in Duitsland gestaan?
Geplaatst:

ik zou dat kopen voor mijn vriendin en stiekem zelf mee rijden.

• Vind ik leuk 1
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Ik vroeg het maar omdat je schreef dat hij van een Italiaan was. Maar blijkbaar heeft hij ondertussen ook in Duitsland gestaan?

Nee. We hebben de transitplaten online gekocht en die kwamen duidelijk van Duitsland.

Wagen is direct van de eerste eigenaar naar de dealer en dan naar Henk gegaan.

• 11 maanden later...
Geplaatst:

Den Henk is weer goe bezig. 

Hij vindt zijn Boxster S niet ideaal wegens gebrek aan comfort, ruimte, onderhoudskost (hij is er net op onderhoud van 60000km mee geweest en dat was ZOOOOOOO duur :lol: ... kerel was dan ook gewend steevast een firmawagen te hebben waar alles al betaald was) en nu is hij weer aan het kijken om een huidige model Boxster te kopen, maar dan in 2.7 en automaat :fp:

Redenering: automaat, stiller (moet ik nog zien) en minder taks (met zij maandelijks loon koopt ge een Boxster :ninja:) . Onderhoudskost? Ruimte? Comfort? :roll: 

Soit, ondertussen rijdt hij voornamelijk met de A3 1.6 TDi van zijn madame rond en probeer ik hem eerder richting een Jag XJ te sturen (groot Jag fan) :lol:

Moest er iemand dus een goed verzorgde Boxster zoeken... ;)

Geplaatst:

Ik ken iemand die wel eens geïnteresseerd zou zijn.

Specs en kleur enz....?

Geplaatst:

Zoals boven vermeld. 

Is een manuele Boxster 3.4S van de vorige generatie (is een eind 2007) met nu net 60K op de klok. Donkerblauw metaal, 19"velgen, blauw lederen interieur. Altijd Porsche onderhouden geweest.

Op zich een typisch ideale auto voor iemand die graag rijdt. Ik persoonlijk vind 'em zo ideaal. Gij, een goeie boxer 6-cilinder met genoeg inhoud, een handbak en gaan ermee. Klinkt echt hemels. 

In een Porsche heb ik geen satnav, chronopacks, electrische blahblah, PDK ectetc nodig. Ik zet de radio zelfs nooit op in dat ding. 

Als ge wilt stel ik u es in contact met hem ;)

Geplaatst:

Foto's staan hier op de eerste pagina dus toereeeee

Geplaatst:

Foto's?

En waar staat/rijdt de auto?

Prijs?

Fotos staan hier indeed in het openingstopic :lol:

Auto staat in Brussel in zijn garage. Rijden? Geheel af en toe ;)

Prijs, geen idee. Hij was erg redelijk met zijn vraagprijs vorig jaar maar kreeg enkel de typische dagdromers en forumgangers over de vloer. Ik geloof dat hij toen 24000 vroeg maar voor 23000 wel zou hebben laten gaan. Toen stonden gelijkaardige wagens op het web allemaal boven de 25K in België.

Waarschijnlijk kan daar nu nog iets van af.

Geplaatst:

Vorig model 3.4 liter handbak inruilen voor een nieuwer model 2.7 liter automaat. 
Archetype van een patser, quoi. 

Geplaatst:

Vorig model 3.4 liter handbak inruilen voor een nieuwer model 2.7 liter automaat. 

Archetype van een patser, quoi. 

Inderdaad. Hij rijdt niet met een auto, hij cruist. Kerel kan trouwens voor geen meter rijden. Vriendelijkste gast die ge kunt hebben, eerlijk, hardwerkend (soms), kent wijn en sigaren als geen ander, superintelligent,... maar hou hem van achter het stuur :lolz:

Maar jij zal als geen ander weten dat 95% van de Porsche rijders tegenwoordig patsers zijn. Ze willen een Porsche sleutel op tafel kunnen gooien, maar kunnen zich enkel een diesel permitteren, en als ze al een echte Porsche kopen, dan zijn ze meer bezeten met de opties en de speeltjes dan met het item dat een Porsche een Porsche maakt...

Geplaatst:

Swede, weet je wat chakra's zijn?

Your point is?

Geplaatst:

Een 3.4S 295pk staat ook bekend als plofmotor, velen hebben er last van. Dan nog een kar die uit Italië komt, loucher kan je niet hebben in Europa. Als het geen volledige onderhoudsboek en alle facturen bij zijn dan weet je al dat je in de zak bent gezet op een of andere manier.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Een 3.4S 295pk staat ook bekend als plofmotor, velen hebben er last van. Dan nog een kar die uit Italië komt, loucher kan je niet hebben in Europa. Als het geen volledige onderhoudsboek en alle facturen bij zijn dan weet je al dat je in de zak bent gezet op een of andere manier.

Ja maar, die zijn er niet bij. Ik heb het gedroomd zoals ik meestal doe. Maar 'k heb het toch maar direct in mijn openingspost gezet. Kwestie van u wat te ambeteren.

Geplaatst:

Fotos staan hier indeed in het openingstopic [emoji38]

Auto staat in Brussel in zijn garage. Rijden? Geheel af en toe ;)

Prijs, geen idee. Hij was erg redelijk met zijn vraagprijs vorig jaar maar kreeg enkel de typische dagdromers en forumgangers over de vloer. Ik geloof dat hij toen 24000 vroeg maar voor 23000 wel zou hebben laten gaan. Toen stonden gelijkaardige wagens op het web allemaal boven de 25K in België.

Waarschijnlijk kan daar nu nog iets van af.

24k voor een Boxster S van 2007?

Is dat niet een beetje veel geld, of gaan die zoveel geld nog?

Geplaatst:

24k voor een Boxster S van 2007?

Is dat niet een beetje veel geld, of gaan die zoveel geld nog?

Ik wilde het niet zeggen maar die is volgens mij zot en hij gaat hem kunnen opeten

Geplaatst:

Ik wilde het niet zeggen maar die is volgens mij zot en hij gaat hem kunnen opeten

Autos zijn allemaal geen fluit waard, behalve natuurlijk hun eigen auto.

Als ik even op autoscout naar Porsche Boxster S's zoek van 2007 en 2008 met max 70000km op de teller, dan is de goedkoopste in België 26500 Euro... 

http://occasions.autoscout24.be/?atype=C&make=57&model=1955&mmvmk0=57&mmvmd0=1955&mmvco=1&fregfrom=2007&fregto=2008&pricefrom=1000&kmto=70000&cy=B&powerscale=PK&powerfrom=206&zipc=B&zipr=200&ustate=N,U&sort=price&results=20&page=1&event=addB||firstreg&dtr=s

Dus zuiver op de feiten afgaande, leek zijn vraagprijs vorige jaar (ge moet alles lezen !) van 24K om hem evt voor 23 te laten gaan, niet onredelijk.

Als ik nu zeg dat die prijs iets lager zal liggen waarschijnlijk, dan zie ik niet van waar die plotse kritiek zou moeten komen.

Geplaatst:

Mijn auto is 2de hands ook niets waard hoor, daar maak ik me in België geen illusies over ;)

Max 20k is die boxster waard maar Emile zal dat wel beter weten

Geplaatst:

Zoals gezegd, ik weet niet voor hoeveel hij eventueel bereid is hem te laten gaan.

Ik kijk gewoon naar feiten die ik over de auto weet en de cijfers die ik zie van andere wagens die verkocht worden. Conclusies en veronderstellingen laat ik aan de anderen over. 

Als je andere wagens die te koop staan niet als referentie kan gebruiken, wat moet je dan doen? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in