Ga naar inhoud

Waarde Porsche Boxster S?


The Swede

Aanbevolen berichten

Wat ik het genietbare verschil vind bij de S is het verschil in koppel. Een 3.4 tegen een 2.7, dat voel je goed. Het geluid is ook aangenamer. De 2.7 is vrij schel (kleinere inhoud...) tewijl de 3.4 heel diep kan klinken (wat volgens de top-experts hier "ploffen" heet) en dan kan overgaan naar muzikaal en "huilend".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die prijs toch niet zo gek? Vorig jaar mijn Z4C gekocht en ook even gekeken naar een cayman/boxster. Onder de 20k€ bijna niet te vinden. Al zeker geen S, en zeker niet met die kms.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, maar als je zo wil, moet je geen M3 meer verkopen, want een 335i rijdt bijna even goed of geen 911 GTS meer want een 911 C2 is ook al heel erg goed. :mellow:

 

Het is niet alleen taksen, maar ook de extra kostprijs, etcetc. Elke wagen kan je zo vergelijken met het model erboven en doorgaans is het kostverschil steviger dan het verschil in vermogen / rijplezier.

 

We kunnen de lijn even doortrekken: deze wagen kan je waarschijnlijk voor 22000 op de kop tikken. Jij verkoopt bij Porsche Knokke op dit ogenblik een 911 Targa 4 van exact hetzelfde jaar (2007), met meer kilometers en die kost 50000 euro. Da's 28000 euro meer! Terwijl die 3.6 niet echt betere prestaties levert en die wagen zeker niet twee keer zo goed rijdt... plus hij kost NOG meer in taksen en binnen 5000km heb je een groot onderhoud aan uwe rekker welk meer kostd an de jaarlijkse taks...  

Voor mij is die wagen 10000 meer waard dan deze Boxster S, maximum. Maar dat is wat hij voor mij meer waard is. Ik veronderstel dat jullie prijs waarschijnlijk de marktprijs ongeveer is.

 

En zo kunnen we doorgaan tot in het oneindige. ;)

 

Feit is dat een 3.4 altijd minder makkelijk verkoopt dan een 2.7. Maar dat probleem hebt ge met alle grote / zware wagens. 

 

Uiteindelijk, als ge een bepaald wagen wilt, dan weet ge ook dat ge er een bepaalde prijs moet voor betalen.

Man gij zit rap op uw paard :D

Om te beginnen is die Targa een depot vente die niet onze eigendom is. Ten tweede ben ik het volkomen eens met u, maar jij en ik zijn niet de gemiddelde Boxster-koper. T enige wat ik je zeg is dat ik zelf, uit persoonlijke ondervinding, weet dat een S heel moeilijk is. Als jij anders denkt, doe dat vooral. Wat weet ik van Porsches verkopen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Man gij zit rap op uw paard :D

Om te beginnen is die Targa een depot vente die niet onze eigendom is. Ten tweede ben ik het volkomen eens met u, maar jij en ik zijn niet de gemiddelde Boxster-koper. T enige wat ik je zeg is dat ik zelf, uit persoonlijke ondervinding, weet dat een S heel moeilijk is. Als jij anders denkt, doe dat vooral. Wat weet ik van Porsches verkopen.

 

Waar staat er dat ik op mijn paard zit of niet vind dat een S moeilijker verkoopt?? Ik beaam dat juist.

 

Waar ik commentaar op geef is je statement dat een 2.7 bijna even goed rijdt en een stuk goedkoper is in tax. Op zicht is dat een redenering waar ik ook ga achterstaan als ik zuiver rationeel nadenk. Maar als we dat gaan doen, dan gaan er van de modellen die ik aanhaal maar weinig meer vekocht worden.

 

En ik weet niks van Porsche verkopen af, maar ik ben vrij zeker dat als we morgen allemaal puur rationeel kopen, gij niet veel autos meer gaat verkopen ;) 

 

Misschien kan je ons wat wijzer maken door uit te leggen wat de gemiddelde Boxster koper is. Da's iets wat ik graag eens zou weten.

 

Moest ik op mijn perceptie afgaan, dan zie ik de klant die ervoor gaat omdat hij/zij het een mooie Porsche cabrio vinden. Waarschijnlijk het klienteel dat ons de wagen ook wel eens kappersbak doet noemen. Dan zie ik de redelijke bemiddelde yup, meestal single man, die graag hard rijdt, een compacte auto wil en een 911 nog te groot, te "oud" of te duur vindt. 

Close?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat de S niet zo gewild is in België - een 2.7/2.9 rijdt echt al erg goed en die kosten de helft in taksen.

Daar sta je dan met je "Porsche", die van elke deftige diesel op z'n kl**** krijgt.
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch niet het enige dat telt bij een auto. Ik in de weekends veel liever met een Boxster 2.7 rijden, dan met een BMW 335d touring...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar sta je dan met je "Porsche", die van elke deftige diesel op z'n kl**** krijgt.

 

Misschien wel, maar elke dieselrijder zou wel eerder met een flat six rondrijden dan met zijn diesel :lol:

 

Rijplezier is niet (alleen) prestaties, maar vooral geluid, rijgevoel, reactiviteite van de wagen, etc en daar kan een diesel in de verste verte niet tippen aan een Boxster. Gelijk de welke.

 

En jawel, je kan van één van die erg krachtige diesels op uw doos krijgen... Maar hoe vaak kom je die tegen en ben je net aan een rood licht tegelijk? En ligt die weg voor u vrij en wil de gast naast u ook racen en wilt gij racen?  ... Veel "en's"...

En zelfs al zijn al die elementen aanwezig en die BMW (want ik veronderstel dat je daarop doelt) is u een neuslengte voor. Do you really care?  Wat verlies je? Kost het je iets? Ken je die kerel hoegenaamd? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:popcorn:

 

IDD helemaal off topic dat gelul. Maar dit is AM. 

 

Als je gelijk welke kandidaat koper ooit wil afschrikken, zet je auto maar in "te koop" hier, en je krijgt direct wel alle soorten reacties van mensen die er eigenlijk geen zaken mee hebben en doorgaans zelfs nooit je auto gezien hebben of zelfs met een auto van dat type ooit hebben gereden !  :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch niet het enige dat telt bij een auto. Ik in de weekends veel liever met een Boxster 2.7 rijden, dan met een BMW 335d touring...

Helemaal eens.

Ardennenritje met een Boxster 2.7 of een BMW 335D?

Daar hoef je toch geen twee keer over na te denken? Denk persoonlijk wel dat ik even door zou sparen voor de 'S' :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, echt klote hier: allemaal mensen die pimpen met een instapdiesel, waardeloze topics, iedereen schijt enkel maar boven zijn gat...

Ik zou het snel afbollen

Nee, ik ben een groot fan van zout in de wonde te wrijven. :D

Moest dit weekend juist aan u denken. 't Was Top Marques hier. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik ben een groot fan van zout in de wonde te wrijven. :D

Moest dit weekend juist aan u denken. 't Was Top Marques hier. :inlove:

 

Tiens, ik dacht dat je een grote fan was van Don Quichote.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel bij het verkopen van een Porsche Boxster (was wel geen S) vond k dat er 9/10 potentiele klanten die er kwamen voor kijken het eerder deden om tegen hun collegas/vrienden te kunnen zeggen dat ze voor een Porsche gaan kijken waren dan dat ze echt ene wilde kopen. Bij het verkopen van mijn ex Nissan 350Z/Z4 2.5i/SLK230 was een heel ander soort clienteel.

 

Wilde toen ook de S versie (maar was minder vindbaar dan een 2.7) en bedoeling was om deze max +-1.5 - 2 jaar te houden , dus BIV was ook nadelig.

 

Gok wel dat Cayman S makkelijker te verkopen valt dan Boxster S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zondag de foto's getoond aan mijn vriend die een Porsche wil kopen, ma neen hij koopt zich liever een 996 met bijna 200k op de teller.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zondag de foto's getoond aan mijn vriend die een Porsche wil kopen, ma neen hij koopt zich liever een 996 met bijna 200k op de teller.

Moest het nu bv: een 996 4S zijn met +-100.000km zou k twijfelen. Maar een standaard 3.4 met +-200.000km , dan veel liever een Boxster S :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest het nu bv: een 996 4S zijn met +-100.000km zou k twijfelen. Maar een standaard 3.4 met +-200.000km , dan veel liever een Boxster S [emoji14]

Is inderdaad een standaard 996( wel een cabrio ook dacht ik)

Zelf zou ik ook voor deze Boxster S gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is een 3.4 veel plezanter om mee te bollen !!!!

 

De "onder categorie" :ninja:  :ninja: geleerd van Willy N  :ninja:  gaat inderdaad eerder gaan voor een 2.7 of de betere 2.9 :sirkevin: logisch dus dat die makkelijker zal verkopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 996 vond ik zelf nooit echt overtuigend. Interieur niet bijster, lijn nog veel minder (Boxster eerste generatie lichten), en eerste watergekoelde motoren. Geen wonder dat die super goedkoop zijn. Je kan die voor 10K krijgen.

Dan is de 3.4 Boxster S (987) aangenamer (en stukken minder lelijk).

Ieder zijn meug natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt van de 996, maar toch ... ze zitten op hun dieptepunt nu. Als je daar bvb een propere 996 Turbo in kunt kopen, dat gaat alleen maar naar boven gaan ;)


Met proper bedoel ik: <100k kms, eerste of max. tweede hand, volledige Porsche-historiek.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid