Ga naar inhoud

Welke rijderswagen?


Bouncing Bullet

  

24 leden hebben gestemd

  1. 1. Van welke wagen verwacht jij de meest levendige en scherpe rijervaring?

    • Caterham R400
      9
    • Exige V6s
      15


Aanbevolen berichten

Er zijn er die ons tot vervelens toe zeggen dat huidige wagens te vet en lui geworden zijn, om vervolgens weeral eens lyrisch te worden over hun ultieme rijderswagen. 

 

Uiteraard zou eerste keus een iets "track focussed but street legal" kunnen zijn, zoals een Bac Mono of een Atom. Maar je wil ook eens B-wegen knallen en een road trip meepikken.

Er staan je dus twee testritten in Wales voor de boeg, met een Caterham en een Lotus. Welke Brit verwacht jij het meest tot leven te komen in jouw handen?

 

14050264784_8e1c697fae_o.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caterham voor mij hands down. Moet zo ongelooflijk puur zijn :inlove:

En dan van die kleine skids ermee doen in de bochtjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke, ik pas alleszins in geen van beiden!

 

Denk dat ik dan - de kans op regen in acht nemend - toch maar voor de Lotus ga. De Caterham is me dan iets té hardcore.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou naar de Exige neigen, omdat ik verwacht dat het chassis toch wat trapjes hoger is ontwikkeld dan dat van de caterham.

 

De caterham zal wel meer old school zijn, maar denk ik ook een tikje minder vertrouwen gevend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelieve de mods wat minder te bespammen :D

 

Je kan dat doen door How to's te schrijven voor het plaatsen van foto's, video's en polls. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de wagen ook weleens met een vrouw erbij wilt gebruiken dan kan je bijna niet om de Lotus heen :-) Ze stappen echt niet in de Caterham, tenzij je de grote uitzondering gevonden hebt natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de caterham, met mijlen voorsprong wegens de enige pure van de twee. De lotus is al lang niet meer wat hij geweest is. Jammer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zorg je er trouwens voor dat je de stemming niet anoniem is?

 

@@Jupke @@DDke @@Ritsuke

 

Moest je instellen bij het aanmaken van de poll, is een vakje dat je moet aan/af vinken.

 

Nu er reeds gestemd is vrees ik dat ik het niet meer kan wijzigen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer moeilijke keuze.

 

Als het enkel is om eens eenmalig over de Welsche roads te rijden, Caterham.

 

Als het is om hem nadien ook mee naar huis te nemen, dan denk ik dat ik zou opteren voor de Lotus. Usuability ligt iets hoger bij de Lotus, en je hebt een zes-pitter MR layout. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog op een Caterham staan geilen. @@BlackFox was getuige.

 

Dat tweetal Ecoboosts heeft zeker geen meter gereden?

 

Hoe is de opkomst geweest? Ik was van plan te gaan, maar had geen goesting om nat te worden, 'k heb m'n plannen dan maar veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog op een Caterham staan geilen. @@BlackFox was getuige.

 

Ik voelde me na een halfuur op dezelfde plek staan licht ongemakkelijk.

 

Dat tweetal Ecoboosts heeft zeker geen meter gereden?

 

Hoe is de opkomst geweest? Ik was van plan te gaan, maar had geen goesting om nat te worden, 'k heb m'n plannen dan maar veranderd.

Zijn beiden toch een paar keer gaan knallen :)

Opkomst was gezien het weer en het de eerste keer was nog best in orde vond ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke, ik pas alleszins in geen van beiden!

 

Ik zou - denk ik - voor de Lotus gaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De lotus is al lang niet meer wat hij geweest is. Jammer.

 

Euh????  Leg dat eens uit aub. 

 

De S3 Lotus is anders, zwaarder, maar blijft een zeer pure wagen vind ik en al zeker in zijn "prestatie" klasse. Zeg me eens 5 gesloten wagens onder de 100.000 euro, zelfs 150.000 euro (dus met een vast dak) die zoveel puurder zijn. 

 

Een paar dikke remmen, een manuele bak met kabels, geen servo, wel abs en dat is het. Voor de rest hetzelfde chassis als de S2, zelfde cockpit, en een pak meer koppel. Veel race wagens zijn niet eens zo puur als deze wagen, dat kan ik je absoluut verzekeren. 

 

Waarbij ik niet betwist dat de Caterham "puurder is" en een kart nog "puurder".

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor de lichtgewicht pure Lotusjes, die zijn er ook nog. De Elise S is een zwaar onderschatte kar die even puur is als de Exige S2, not any doubt.

Licht, speels, finesse, scherp.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee eerste was klad maar met tapatalk is lezen voor je plaatst altijd dikke miserie. Eerste was polijsten twee is echt extra schrijfsel :) maar ik wacht op antwoord van Frekkel. Ik ben totaal niet mee met zijn stelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid