gTa 28.077 Geplaatst: 28 januari 2015 Geplaatst: 28 januari 2015 Misschien een domme vraag, maar toch. Stel je vertrekt naar je bestemming en Waze pikt de route voor u, onderweg is er plots file op uw route ( je zit nog niet in de file, binnen ogeveer 10 km zul je er zijn). Waze geeft mij dan een waarschuwing, maar past die ook automatisch de route aan ? of moet ik zelf gaan kiezen in 'routes'. Ik vraag het omdat ik een paar dagen geleden zo'n situatie had, en Waze bracht me gewoon in de file. Maar achteraf gezien was dit misschien wel het efficiëntst, want op die plek omrijden had mij waarschijnlijk meer tijd doen verliezen. Dan gaat 'ie berekenen hoeveel vertraging je op gaat lopen (volgens de "metingen" die 'ie kan doen op basis van alerts door users én op basis van rijgedrag van alle Wazers daar). Als 'ie nog een alternatief kan voorstellen dat sneller is, zal 'ie dat automatisch doen en melden dat 'ie de route veranderde en hoeveel tijd je dat op zal leveren. Ik dacht wel dat je dan nog kan terugkeren naar de oorspronkelijke route. Heb het zelf echter ook al enkele keren meegemaakt dat 'ie geen andere route voorstelt. Soms omdat er geen "shortcut" meer mogelijk is, soms omdat het tijdsverlies minimaal is. Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 29 januari 2015 Auteur Geplaatst: 29 januari 2015 @@Naish, ik heb dat nu ook he, die "telefoonoproepen" via bleutooth. Is dus gewoon een setting in Waze. Als je aanvinkt dat hij de audio altijd via bleutooth moet sturen dan krijg je dat. En nu wachten op de eerste slimme die mijn fouten komt verbeteren 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 29 januari 2015 Geplaatst: 29 januari 2015 Ja awel, is het niet Bleutouth? Of in jouw geval: Blauzahn! Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 29 januari 2015 Geplaatst: 29 januari 2015 Apfelstrudel mit zahne bitte! 1 Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 29 januari 2015 Geplaatst: 29 januari 2015 Vreemd, ik vind de setting bleutooth niet... Ik heb alleen maar bluetooth Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 29 januari 2015 Geplaatst: 29 januari 2015 En in bovenstaande dus toch weer moeten wissen want weer had ik het in de tweede zin zoals ik weet dat het is het verkeerd getypt... Fuck zeg... Als er bij mij iets verkeerd in de vingers zit dan blijft dat... Zo mis ik ook altijd tussen godsdienst en geschiedenis Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 29 januari 2015 Geplaatst: 29 januari 2015 Ik kon vanmorgen de brandstofprijzen niet aanpassen? Quote
Soundstorm 2.642 Geplaatst: 29 januari 2015 Geplaatst: 29 januari 2015 wazen op je ingebouwde navi Ziet er nogal fake uit 1 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 29 januari 2015 Geplaatst: 29 januari 2015 Vrijdag stond ik bij Monserez Kortrijk, wil naar huis navigeren, dacht Waze dat ik een trein was. Best grappig Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 29 januari 2015 Geplaatst: 29 januari 2015 Ook al gehad toen ik te enthousiast de E19 richting Antwerpen opknalde vanaf de buitenring... 2 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 29 januari 2015 Geplaatst: 29 januari 2015 Waze dacht: dat loopt hier als een trein... Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 29 januari 2015 Geplaatst: 29 januari 2015 waze dacht: "tiens, een lijn staal die op vaste afstand van mekaar voortbeweegt.." must be a train 1 Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 1 februari 2015 Geplaatst: 1 februari 2015 Heeft er iemand een idee waarom Waze de taal omzet in Frankrijk en Duitsland maar deze dan niet terugzet in Nederlands als je hier terug rondrijdt Dit is me al 2 maal voorgevallen Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 1 februari 2015 Geplaatst: 1 februari 2015 Deze week geef ik wegenwerken door in Sint Gillis Waas, en in het terugkeren stonden die nog steeds niet op de kaart... Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 1 februari 2015 Geplaatst: 1 februari 2015 Heeft er iemand een idee waarom Waze de taal omzet in Frankrijk en Duitsland maar deze dan niet terugzet in Nederlands als je hier terug rondrijdt Dit is me al 2 maal voorgevallen Idem. Rij een ander land binnen en 'ie switcht. Terug naar België en 'ie blijft in de vreemde taal spreken. Erger, zelfs. Gisteren terug de Frans/Belgische grens overgestoken en 'ie bleef in 't Frans dus ik zoek naar de Nederlandse dame die ook straatnamen uitspreekt en die staat gewoon niet meer tussen de beschikbare talen. Zou nu eens moeten zien ... Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 1 februari 2015 Auteur Geplaatst: 1 februari 2015 Heeft er iemand een idee waarom Waze de taal omzet in Frankrijk en Duitsland maar deze dan niet terugzet in Nederlands als je hier terug rondrijdt Dit is me al 2 maal voorgevallen Ca c'est la question jambon. Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 1 februari 2015 Auteur Geplaatst: 1 februari 2015 @@Brunault, dit zou enkel gebeuren als je een taal hebt gekozen in je instellingen die ook de straatnamen uitspreekt. Aangezien dat land-afhankelijk is switcht hij dus. Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 1 februari 2015 Auteur Geplaatst: 1 februari 2015 Wat irritant is is dat waze de messages in mijn inbox niet als gelezen markeert als ik ze open doe (bv friend request confirmation enzo). Ik moet die flaggen en expliciet markeren als gelezen. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 1 februari 2015 Geplaatst: 1 februari 2015 Heeft er iemand een idee waarom Waze de taal omzet in Frankrijk en Duitsland maar deze dan niet terugzet in Nederlands als je hier terug rondrijdt Dit is me al 2 maal voorgevallen Idem! Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 1 februari 2015 Geplaatst: 1 februari 2015 @@Brunault, dit zou enkel gebeuren als je een taal hebt gekozen in je instellingen die ook de straatnamen uitspreekt. Aangezien dat land-afhankelijk is switcht hij dus. Aha, thx! Aangezien ik toch geen straatnamen laat uitspreken (ik mute de driving directions, enkel meldingen mogen uitgesproken worden) ga 'k 'es overschakelen op een Hollander die geen straatnamen uitspreekt. Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 1 februari 2015 Auteur Geplaatst: 1 februari 2015 Bij mij is het Elvis Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 1 februari 2015 Geplaatst: 1 februari 2015 Ik heb 'm in 't Engels staan, ook wel OK. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 1 februari 2015 Geplaatst: 1 februari 2015 Eigenlijk zou ik - mijn fetisj indachtig - het met Steffi moeten doen. Effe instellen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.