Soundstorm 2.642 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Die grote puntenpakken kwamen bij mij altijd maar na het weekend. Komt er zeker nog bij, @@Soundstorm, effe wachten tot maandag. Je hebt gelijk! Is er dinsdag bijgekomen! Idem. Bij stilstand voor 'n rood licht verscheen plots 'n fotootje van een Jeep-garage. Op geklikt en dan krijg je wat meer info en de knop "rijd erheen". 'k Vond 't in eerste instantie stom, ik haat reclame ... maar ... Waze is gratis en 't is verdorie een goed programma. De ontwikkelings- en onderhoudskosten moeten érgens van komen. Ook gezien. Jeep logo op plaats waar een Jeep garage is. Mjah, ik ben zo'n goedgelovige Thomas op dat vlak, die zich niet al te veel zorgen maakt in 't feit dat de wereld alles wat ik doe opslaat voor later misbruik. Niet dat ik alles online gooi, integendeel ... maar ik ga niet laten van slapen omdat ik weet dat bedrijven mijn surfgedrag of whereabouts monitoren en verkopen. http://www.digitaltrends.com/mobile/terms-conditions-waze-privacy-accident/ Maar inderdaad, wat weten ze tegenwoordig niet? Bij Waze weet je tenminste dat je het geeft. Deze week trouwens goed gescoord! 5237 punten er bij. Ondertussen ook 'Ridder' geworden, duurde echt enorm lang die laatste puntjes (ik doe uiteindelijk slechts 10km per dag met Waze). Wel grappig, heb de 'wekelijkse topgebruiker in jouw land'-bonus gekregen. Ding houdt duidelijk geen rekening met wat jouw land is en waar je de punten hebt gescoord. Waze is dus niet zo populair in Slovenië/Kroatië, dat je met 5k punten al de hoogste score hebt. Nog 1 bonus te gaan! Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Landcode veranderen dus, om die bonus te pakken? Quote
Framfy 559 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Toch niet? Waze kijkt (blijkbaar) gewoon naar het land waar je rijdt, om te bepalen wat "jouw land" is. Quote
Liquid Li0n 982 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Landcode veranderen dus, om die bonus te pakken? Je hebt gelijk! Is er dinsdag bijgekomen! Ook gezien. Jeep logo op plaats waar een Jeep garage is. http://www.digitaltrends.com/mobile/terms-conditions-waze-privacy-accident/ Maar inderdaad, wat weten ze tegenwoordig niet? Bij Waze weet je tenminste dat je het geeft. Deze week trouwens goed gescoord! 5237 punten er bij. Ondertussen ook 'Ridder' geworden, duurde echt enorm lang die laatste puntjes (ik doe uiteindelijk slechts 10km per dag met Waze). Wel grappig, heb de 'wekelijkse topgebruiker in jouw land'-bonus gekregen. Ding houdt duidelijk geen rekening met wat jouw land is en waar je de punten hebt gescoord. Waze is dus niet zo populair in Slovenië/Kroatië, dat je met 5k punten al de hoogste score hebt. Nog 1 bonus te gaan! ik ben ook al een hele tijd ridder, ik vraag me enkel af hoe je die kaartproblemen oplost en al zeker 50! spijtig dat het land veranderen dus niet helpt Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Ik heb de indruk dat er in België enkele early adopters zijn die "alle" kaartproblemen zo snel aanpakken dat de gewone gebruiker gewoon niks meer kán melden of aanpakken. Kom jij ooit map problems tegen in Vlaanderen? Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Ik heb de indruk dat er in België enkele early adopters zijn die "alle" kaartproblemen zo snel aanpakken dat de gewone gebruiker gewoon niks meer kán melden of aanpakken. Kom jij ooit map problems tegen in Vlaanderen? Hij wou me een tijdje geleden een straat insturen, waarvan ik wist dat een bepaald deel enkele richting is. 1 map edit so far. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 7 mei 2015 Auteur Geplaatst: 7 mei 2015 Iets raar meegemaakt in Frankrijk. Dat ding gaf perfect alle vaste palen aan, tot ik ongeveer 200km het land in was, toen had hij het precies ineens door en werden het allemaal "zones". Quote
Soundstorm 2.642 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Ik heb de indruk dat er in België enkele early adopters zijn die "alle" kaartproblemen zo snel aanpakken dat de gewone gebruiker gewoon niks meer kán melden of aanpakken. Kom jij ooit map problems tegen in Vlaanderen? Je hebt in Vlaanderen enorm veel area managers die gewoon continu alles in de gaten houden. Kaartproblemen worden binnen het half uur al opgelost Industrieterreinen zijn wel dingen waar je zelf nog kan aanpassen. Bij ons is het Technologiepark vorig jaar goed gewijzigd, en daarna nog eens. Daar heb ik alles voor gedaan wat als L1 editor kon. Dacht dat het in totaal wel +100 wijzigingen waren, maar blijkbaar telt dat niet voor die bonus. Ik denk dat het echt problemen zijn die via de app op de kaart komen, die je moet oplossen. Bij jou in de buurt en in Merelbeke zaten er toch ook nog wat fouten Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Iets raar meegemaakt in Frankrijk. Dat ding gaf perfect alle vaste palen aan, tot ik ongeveer 200km het land in was, toen had hij het precies ineens door en werden het allemaal "zones". Met Coyote idem, in 't begin. Ding moet zich herstarten om de Franse modus te pakken te krijgen, ik wip geregeld de grens over en het is meermaals gebeurd dat 'ie nooit naar Franse modus overschakelde, of pas zeer laat (100km de grens voorbij al, idd). Laatste maanden maak ik dat wel niet meer mee. Waze lijkt altijd meteen over te schakelen. Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Op twee maanden tijd heb ik een 'schildje' gekregen, ik ben dus 'Warrior Wazer'. Qua bonuspunten heb ik ze bijna allemaal in de eerste week behaald, met uitzondering van de kaartproblemen, de top-user, en het weekend-rapport. En die staan dus nog altijd open ook... Niet dat ik er wakker van lig, maar het voegt toch een beetje kinderlijke fun aan het rijden toe. Deze morgen me laten leiden door Waze om de file tussen Drongen en Aalter te ontlopen. Véél landelijke weggetjes gezien (en ook eeen afgesloten weg, die ik plichtsbewust gemeld heb). Uiteindelijk een klein uur gereden tussen Ledeberg en St.Michiels Brugge. Ik weet niet of ik meer tijd had verspeeld in de file. Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Deze morgen me laten leiden door Waze om de file tussen Drongen en Aalter te ontlopen. Véél landelijke weggetjes gezien (en ook eeen afgesloten weg, die ik plichtsbewust gemeld heb). Uiteindelijk een klein uur gereden tussen Ledeberg en St.Michiels Brugge. Ik weet niet of ik meer tijd had verspeeld in de file. Als het echt zo blok staat best gewoon over kortrijk rijden, omweg maar snelste en geen stress. Maar binnendoor kan je wel vlot van drongen naar aalter 1 Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 hebben jullie dat ook dat waze de taal aanpast als je in het buitenland zit? de mijne staat weeral in het duits, en in België duurt dat dus weken voor ie terugschakelt naar nederlands. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Ja, vervelend. Moet je telkens weer manueel aanpassen. Quote
Bouver 36 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 hebben jullie dat ook dat waze de taal aanpast als je in het buitenland zit? de mijne staat weeral in het duits, en in België duurt dat dus weken voor ie terugschakelt naar nederlands. Bij Geluid -> routebegeleiding -> moet je een stem kiezen zonder straatnamen. Dan doet hij dat normaal niet. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Bij Geluid -> routebegeleiding -> moet je een stem kiezen zonder straatnamen. Dan doet hij dat normaal niet. Denk dat dat klopt. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Ve haf Waze ov making you talk ik heb het luidop moeten nazeggen want ik snapte je niet. Nu wel herr flick of ze gestapo Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Bij Geluid -> routebegeleiding -> moet je een stem kiezen zonder straatnamen. Dan doet hij dat normaal niet. Maar is dat nu net niet de bedoeling van een GPS? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Bij mij mag 'n navigatiesysteem nooit praten. Dat moet met pijlweergave (minstens) of op kaart weergegeven worden. Bij m'n madame niet, die heeft absoluut geen ruimtelijk inzicht, snapt niks van kaarten dus zelfs een 3D birdview overzicht van een kruispunt leert haar niet hoe ze moet rijden. Die heeft dus de "Over 100m linksaf ... nu linksaf" nodig. Quote
Soundstorm 2.642 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Maar is dat nu net niet de bedoeling van een GPS? Zonder straatnamen zegt die gewoon links/rechts hé Quote
Bouver 36 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Maar is dat nu net niet de bedoeling van een GPS? Met 'Sla nu links/rechts af' heb je toch genoeg? Quote
Bouver 36 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Dat moet zwijgen! :-o Inderdaad, al vind ik het wel handig als je bijvoorbeeld 250km op dezelfde snelweg moet rijden dat hij dan zegt: sla nu af. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 LOL en dan aan uw stuur rukken en heel d'ottostraad couperen, right! Ik heb 't ook al gehad dat ik een afslag miste door bezig te zijn met babbelen of internetten, ofzo, maar dan rijd je gewoon om, toch? Dan zie je nog eens iets. Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Ik heb 't ook al gehad dat ik een afslag miste door bezig te zijn met babbelen of internetten, ofzo, maar dan rijd je gewoon om, toch? Dan zie je nog eens iets. Dat heb ik dus altijd als dat op stil staat hé Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.