Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Doe ik niet. Mijn madam en dochter worden snel wagenziek en mijn garagist zegt dat ik te rustig rij. (remmen, banden enzo hadden die verschijnselen)

Je garagist wil gewoon meer omzet draaien op jouw kap. :D

Geplaatst:

Het zou me effectief wat kosten besparen op sommige vlakken.

Geplaatst:

Jaak, maar met vraagteken. Ben ook niet zeker.

Ja, dacht dat je palen bedoelde? Maar evezogoe: als 'ie enkel mobiele flitsers meldt als je te snel rijdt zou dat ook niet handig zijn.

Ik ging er van uit / Ik dacht dat (schrappen wat niet past, 'k weet het zelf ook niet) dat-ie beide flitsers (vast en mobiel) meldt, ongeacht je te snel rijdt of niet.

Ik hoop dat ik 't juist heb...

Zou kunnen. :oops: Ik heb 't niet zo met auditieve meldingen en kijk vaak ... maar voor flitsers mag-ie dat wel doen, ja.

Minpunt dan. Zwaar.

Van vaste flitspalen krijg ik enkel melding als ik te snel rij. Zowel met als zonder navigatie. Dat heb ik al meermaals getest op de N9.

Mobiele flitsers heb ik nog geen melding gekregen. 'k rij heel weinig snelweg en op lokale wegen kijken andere wazers er over heb ik de indruk.

Daarstraks even op gelet.

Ik krijg auditieve meldingen (een biepje of some sort en een stem die woordelijk waarschuwt) voor vaste flitspalen en RLC's

- als ik niet te snel rijd

- als te snel rijd

- tijdens navigeren

- zonder navigeren

voorbeeld: aan 38 km/u naar een RLC in zone 50 rijden

2015-06-01%2011.42.04.png

= pop-up met gong/melodietje + nadien nog een stem met de melding "er is verderop een roodlichtcamera gemeld"

voorbeeld: aan 118 km/u naar een vaste flitspaal in zone 120 rijden

2015-06-01%2012.35.31.png

= pop-up met gong/melodietje + nadien nog een stem met de melding "er is verderop een snelheidscontrole gemeld"

"Helaas" nog geen mobiele controles tegengekomen.

Zijn het dié controles die niet gemeld worden als je niet te snel rijdt?

Zou me verwonderen, want als ik aan OK snelheid op een RLC/cam af rijd en ik klik de melding weg, en daarna ga ik versnellen nog vóór ik aan de camera ben ... dan komt de pop-up opnieuw te voorschijn met geluidje én melding, van zodra ik de toegestane snelheid voor die melding overschrijd. Doet-ie dat bij een mobiele controle niet dan?

Geplaatst:

Niet dus, zie bovenstaande post. Uitgebreid getest en hij meldt het altijd, ook als je niet te snel rijdt.

Er is één iets gevaarlijk aan Waze...

Melding van vaste palen geeft hij enkel als je te snel aan het rijden bent... Dus als je 500m voor de paal goed rijdt en dan optrekt kan je wel eens prijs hebben zonder de audio melding...

Geplaatst:

Bij mij ook enkel als ik te snel rijdt. Zal ergens een instelling zijn?

Zaterdag nog gehad aan de Noorderlaan.

Draai van aan de Metropolis erop, accelereer tot 100 (om te testen), maar nooit melding van die flitspaal die daar staat omdat ik x-meter daarvoor niet te snel reed (aanschuiven rode licht)

Geplaatst:

Volgens mij kan je dat niet instellen.  En ik krijg ook geen (auditieve) meldingen, omdat ik niet snel genoeg rij.

Geplaatst:

Vreemd, ik dus duidelijk wel.

Jullie allemaal iPhone, toevallig? Misschien is de iOS-app lichtjes anders dan de Android-app?

Geplaatst:

Jullie allemaal iPhone, toevallig? Misschien is de iOS-app lichtjes anders dan de Android-app?

Android en ook geen melding als snelheid OK is, enkel visueel dan.
Geplaatst:

Ik heb ook een Android en ik krijg enkel een gesproken melding als ik de flitspaal te snel nader. Als de snelheid ok is, krijg ik enkel de visuele melding met de afstand tot de paal. Dit is als er geen navigatie opstaat, ik zou het eens moeten testen of het anders is met navi.

Geplaatst:

Hier ook enkel meldingen als ik te snel ga (android).

Welke stem gebruik jij?

Geplaatst:

Ik kreeg zaterdag, op de E17 ongeveer ter hoogte van de flitspaal aan het tankstation in Marke, een melding van een zone met verhoogd risico op controles.

Dit bleef staan tot net voorbij de oprit van Zwevegem (net waar de fotograaf af en toe plaatsneemt).

Was de eerste keer dat ik zoiets zag.

Geplaatst:

Hier ook enkel meldingen als ik te snel ga (android).

Welke stem gebruik jij?

Een Hollandaise.

Geplaatst:

Bij mij ook enkel als ik te snel rijdt. Zal ergens een instelling zijn?

Zaterdag nog gehad aan de Noorderlaan.

Draai van aan de Metropolis erop, accelereer tot 100 (om te testen), maar nooit melding van die flitspaal die daar staat omdat ik x-meter daarvoor niet te snel reed (aanschuiven rode licht)

Dat is dus hetgeen ik heb...

iPhone hier gekoppeld via bluetooth aan de auto en staat op enkel meldingen met audio melden.

Ik navigeer meestal niet...

Geplaatst:

Dat is dus hetgeen ik heb...

iPhone hier gekoppeld via bluetooth aan de auto en staat op enkel meldingen met audio melden.

Ik navigeer meestal niet...

Krijg jij meldingen via de audio als je naar de radio luistert of enkel als je muziek afspeelt via bluetooth? Ik krijg enkel meldingen als ik muziek afspeel via bluetooth maar het zou handig zijn moest ik die ook krijgen als ik gewoon naar de radio luister terwijl mijn gsm gekoppeld is met de bluetooth. Maar ik vermoed dat dat niet zal gaan?

Geplaatst:

Ik krijg die als ik gewoon radio aan het luisteren ben.

In de Audi komt dat via de telefoonkoppeling zogezegd. De auto krijgt zogezegd een inkomend gesprek die de melding meegeeft.

Geplaatst:

Wat ik ook vreemd vind is dat je de toegelaten snelheid niet te zien krijgt op het scherm.  Ok, je kent natuurlijk zelf de toegelaten snelheid, maar toch wil je soms eens dubbelchecken. :D

Geplaatst:

In de Audi komt dat via de telefoonkoppeling zogezegd. De auto krijgt zogezegd een inkomend gesprek die de melding meegeeft.

Handig, heb je daarvoor instellingen moeten aanpassen? Ik rijd met een A1 met concert radio en bluetooth, ik heb dus de MMI interface maar zonder navigatiemogelijkheid.

Geplaatst:

Ik checkte daarstraks en tijdens het navigeren kreeg ik geen melding van flitspaal als ik niet te snel reed.

Geplaatst:

Handig, heb je daarvoor instellingen moeten aanpassen? Ik rijd met een A1 met concert radio en bluetooth, ik heb dus de MMI interface maar zonder navigatiemogelijkheid.

Helaas alleen voor iPhones met WAZE, op de Android app werkt dat dus niet :(

Geplaatst:

Wat ik ook vreemd vind is dat je de toegelaten snelheid niet te zien krijgt op het scherm. Ok, je kent natuurlijk zelf de toegelaten snelheid, maar toch wil je soms eens dubbelchecken. :D

Dat mis ik ook, ik had dat op mijn touran en dat was wel handig.
Geplaatst:

Ah zo, spijtig. Het kan misschien nog komen met een update. :)

Geplaatst:

Navigatie + niet te snel gaf op E17 alleen zichtbare melding. Toen ik te snel ging rijden veranderde niets

Geplaatst:

Wat ik ook vreemd vind is dat je de toegelaten snelheid niet te zien krijgt op het scherm.  Ok, je kent natuurlijk zelf de toegelaten snelheid, maar toch wil je soms eens dubbelchecken. :D

Idd, is één van de verbeteringen die mogelijk zou zijn :D

Nope, gewoon gezegd om meldingen via bluetooth te doen.

Maar...

Allemaal naar Apple :party:

Navigatie + niet te snel gaf op E17 alleen zichtbare melding. Toen ik te snel ging rijden veranderde niets

Dat is net het probleem... Als je punt van normale waarschuwing passeert aan reguliere snelheid --> geen melding en dat is niet zo'n probleem. Maar als je tussen punt en paal versnelt gaat hij ook niet meer melden...

Geplaatst:

Bij mij dus wel :silly: ofwel ben ik echt hard aan 't flippen... ?!?

Geplaatst:

Bij mij ook, hoor, @@gTa . Wacht nog maar met flippen

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in