SB-01 4.380 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ik krijg eerst een maand gratis... Ik volg niet? Wat heb je betaald dan? 49,99 euro? Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ik volg niet? Wat heb je betaald dan? 49,99 euro?Je moet niet eens betalen. Registreren en je krijgt een gratis maand om te testen Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Meldingen komen gewoon over bluetooth. Koppelen via Bluetooth. In dat opzicht is dat beter dan Coyote. Gewoon aanzetting in de opties van de app. Bij mijn kar blijft 'ie dan énkel maar meldingen afspelen via autospeakers op 't moment dat ik effectief aan 't bellen ben. :-( Valt daar iets aan te doen? (buiten: "ja, nieuwe auto halen" of "steek een 3k EUR kostende upgrade van je ICE" ofzo) Heb daar nog niet naar gezocht. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Aan een lousy 24 cent per megabyte? 't Is hier AM he gast... daar denk je toch niet over na Lastiger vind ik dat je niet overal goeie dekking hebt. Frankrijk is bv. een ramp. Ik heb zo eens met Google Maps navigatie in Parijs willen rijden -> never again. Ik denk daar wel over na. Als ik in 't buitenland gewoon mobiele data verbruik zoals hier, zit ik aan 100 EUR datakosten op een week. Vandaar dat ik, afhankelijk van waar ik heen ga, hoe lang, en wat ik er ga doen, uitkien welk optiepakketje ik nodig heb. Dekking kan een probleem zijn. Sommige zones in F zijn inderdaad een ramp. Tussen Reims en Dijon b.v. (m.u.v. Tours) heb je heel veel stukken met quasi geen dekking. Parijs is dik OK wat mij betreft. Op de rit h&t Le Mans ook meerdere keren hard gevloekt op de povere dekking daar. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ik denk daar wel over na. Als ik in 't buitenland gewoon mobiele data verbruik zoals hier, zit ik aan 100 EUR datakosten op een week. Vandaar dat ik, afhankelijk van waar ik heen ga, hoe lang, en wat ik er ga doen, uitkien welk optiepakketje ik nodig heb. Dekking kan een probleem zijn. Sommige zones in F zijn inderdaad een ramp. Tussen Reims en Dijon b.v. (m.u.v. Tours) heb je heel veel stukken met quasi geen dekking. Parijs is dik OK wat mij betreft. Op de rit h&t Le Mans ook meerdere keren hard gevloekt op de povere dekking daar. Je kan toch ook instellen dat enkel waze en icoyote mogen gebruik maken van je mobiel netwerk tijdens de rit in het buitenland. Dan heb je bijna geen verbruik... Dan kost je dat bvb 5 eur dataverkeer voor op en af zuid spanje... Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Geen idee, kan dat? Nog nooit naar gezocht. Ik zeg gewoon m'n auto-sync af en dan verbruik je inderdaad weinig. Maar ik heb daar geen zin in, ik wil gewoon smartphone-functionaliteit daar zoals hier. Zonder continu alles te moeten liggen aanpassen. Vandaar dat zo'n roaming-pakket zoals Proximus ze heeft, interessant is. Activeren in de maand dat je in 't buitenland bent - klaar. Voor de andere maanden met (toch best wel wat) occasionele ritjes in het buitenland (enkele keren / maand Noord-Frankrijk, af en toe ook Nederland en Duitsland) is m'n gewone Daily Travel Surf genoeg. Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 9 juli 2015 Auteur Geplaatst: 9 juli 2015 Je kan toch ook instellen dat enkel waze en icoyote mogen gebruik maken van je mobiel netwerk tijdens de rit in het buitenland. Dan heb je bijna geen verbruik... Dan kost je dat bvb 5 eur dataverkeer voor op en af zuid spanje... Dat is echt een slecht systeem. Als je 80 apps op je telefoon hebt staan kan je elke app een voor een gaan afzetten, en als je terug in België bent terug opzetten. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Dat is echt een slecht systeem. Als je 80 apps op je telefoon hebt staan kan je elke app een voor een gaan afzetten, en als je terug in België bent terug opzetten. Feit! Nu ja, voor mij is dat dan ook maar 1 of 2 keer per jaar (voor zomerreis of skireis) en dan valt dat mee. Bestaat daar geen app voor op iPhone? Op Android moet zoiets simpel zijn volgens mij met een app... Geen idee, kan dat? Nog nooit naar gezocht. Ik zeg gewoon m'n auto-sync af en dan verbruik je inderdaad weinig. Maar ik heb daar geen zin in, ik wil gewoon smartphone-functionaliteit daar zoals hier. Zonder continu alles te moeten liggen aanpassen. Vandaar dat zo'n roaming-pakket zoals Proximus ze heeft, interessant is. Activeren in de maand dat je in 't buitenland bent - klaar. Voor de andere maanden met (toch best wel wat) occasionele ritjes in het buitenland (enkele keren / maand Noord-Frankrijk, af en toe ook Nederland en Duitsland) is m'n gewone Daily Travel Surf genoeg. Dat kan, maar op iPhone (zie boven) niet zo handig. Maar het kan! Ik zou eventueel ook zo'n 10 € optie kunnen pakken voor buitenland en dan zit je ook goed met 100mb voor heen en terug te geraken en ter plaatse een beetje te gebruiken... Ik zou eens een trafiek moeten kunnen bekijken per app... Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 9 juli 2015 Auteur Geplaatst: 9 juli 2015 Ik zou eens een trafiek moeten kunnen bekijken per app... Ik zou dan gewoon in het buitenland al het background syncen van je apps afzetten (alla WhatsApp, Facebook, Twitter, eventueel nieuws-apps die je gebruikt etc ..). Dat zuipt veel data want die downloaden misschien content die je nooit gaat bekijken. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Inderdaad, da's het eerste wat ik doe. Scheelt bij mij makkelijk zo'n 50 MB per dag. En daarna: http://www.proximus.be/nl/id_cb_surfabroad/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/onze-producten/mobile/opties-voor-uw-gsm-abonnement/bel-surf-van-naar-het-buitenland/mobiel-internet-in-het-buitenland.html Daily Travel Surf is geactiveerd bij mij (standaard, permanent --> wordt gebruikt zolang je geen ander, "hoger" pakket actief hebt staan). Travel Mobile Internet activeer ik bij kortere trips naar buitenland. Geeft me 300 MB. Indien nodig schakel ik vanuit het buitenland telefonisch de Travel Mobile Internet over naar een Travel Mobile Internet Plus. Met 1,5 GB kan ik zelfs m'n Dropbox photo upload op laten staan. :-) (ik heb een corporate abonnement waarbij ik ongeveer 60% betaal van de prijzen die je daat ziet) Quote
Soundstorm 2.642 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Da's nochtans een modernere ingebouwde navi dan die in mijn kar. Maar ze missen gewoon de community-interactiviteit. Benieuwd hoe lang 't nog duurt eer je in gewone auto's een onboard computer met een mobile OS kan krijgen waarop je apps kan installeren. Splitscreen (3) met Waze, mediaplayer en Coyote naast elkaar ... yum. BimmerTech SmartView Kans bestaat dat ik daar binnenkort eens voor ga kijken om dat te installeren. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 BimmerTech SmartView Kans bestaat dat ik daar binnenkort eens voor ga kijken om dat te installeren. Keep me updated! Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 9 juli 2015 Auteur Geplaatst: 9 juli 2015 (ik heb een corporate abonnement waarbij ik ongeveer 60% betaal van de prijzen die je daat ziet) EN DAN MAAR RELLEN OVER BEDRIJFSWAGENS, GORE AMBTENAAR!!1!!11!11! Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Dit is toch interessanter dan: http://www.proximus.be/nl/id_cb_allabroad/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/onze-producten/mobile/opties-voor-uw-gsm-abonnement/bel-surf-van-naar-het-buitenland/bel-sms-en-surf-goedkoper-vanuit-het-buitenland.html Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 BimmerTech SmartView Kans bestaat dat ik daar binnenkort eens voor ga kijken om dat te installeren. Keep me updated! Ik zie dat de BimmerTech Smartview at 175 USD ook nog de multimedia interface at 300 USD behoeft. Dat eerste zonder dat het tweede nodig is: ik doe meteen mee. De beide samen wordt dan toch weer prijzig. En dan is 't nog niet geïnstalleerd... Als we dan toch bezig zijn, wil ik nog de achteruitrijcamera erbij ook én de Combox EN DAN MAAR RELLEN OVER BEDRIJFSWAGENS, GORE AMBTENAAR!!1!!11!11! Ik ben niet enkel ambtenaar. :-p En in de vennootschappen zijn alle bedrijfswagens eruit, al eventjes. Daarom dat ik m'n '5 privé heb aangekocht. Niettemin: ik ben inderdaad helemaal pro een grondige hervorming waarbij de lonen een stuk minder belast worden en het netto dus hoger wordt, gecombineerd met een sterk terugschroeven van de bedrijfswagenregeling. Geef de mensen meer loon om zelf de afweging te maken of ze in ruil voor dat loon opnieuw voor een (bijkomende) auto kiezen. Er zullen er veel anders kiezen, en dat kan enkel maar een verlichting van onze wegen betekenen. Wat ik goed vindt, want 't is er zwaar over. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Dit is toch interessanter dan: http://www.proximus.be/nl/id_cb_allabroad/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/onze-producten/mobile/opties-voor-uw-gsm-abonnement/bel-surf-van-naar-het-buitenland/bel-sms-en-surf-goedkoper-vanuit-het-buitenland.html Niet als je veel data wil en nauwelijks/niet belt. Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Bij mijn kar blijft 'ie dan énkel maar meldingen afspelen via autospeakers op 't moment dat ik effectief aan 't bellen ben. :-( Valt daar iets aan te doen? (buiten: "ja, nieuwe auto halen" of "steek een 3k EUR kostende upgrade van je ICE" ofzo) Heb daar nog niet naar gezocht. Doet ie bij mij ook. Redelijk ambetant. Als het een troost mag wezen: je gesprekspartner hoort die blijkbaar niet. Quote
Soundstorm 2.642 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ik zie dat de BimmerTech Smartview at 175 USD ook nog de multimedia interface at 300 USD behoeft. Dat eerste zonder dat het tweede nodig is: ik doe meteen mee. De beide samen wordt dan toch weer prijzig. En dan is 't nog niet geïnstalleerd... Ik dacht dat je premium reed? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Doet ie bij mij ook. Redelijk ambetant. Als het een troost mag wezen: je gesprekspartner hoort die blijkbaar niet. Ja, klopt. Gelukkig. En toch is 't behoorlijk vervelend. :-) Ik dacht dat je premium reed? Ik rijd E61. Dat is, als je het internet mag geloven, alles behalve premium! Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Da's nochtans een modernere ingebouwde navi dan die in mijn kar. Maar ze missen gewoon de community-interactiviteit. Benieuwd hoe lang 't nog duurt eer je in gewone auto's een onboard computer met een mobile OS kan krijgen waarop je apps kan installeren. Splitscreen (3) met Waze, mediaplayer en Coyote naast elkaar ... yum. Facelift A-klasse heeft mirrorlink en Carplay optioneel. OPO ondersteund het wel niet Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Gisteren nog nieuwe info gekregen over telefoon integratie bij auto's. In China moeten wagens binnenkort Baidu, Renren en Weibo volledig kunnen overnemen van smartphones om competitief te blijven. De schrik ziet er goed in, successen zoals Huawei en OPO en Oppo zijn niet onopgemerkt voorbij gegaan. Zelfde of meer technologie voor een goedkopere prijs. Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Waze stuurde mij gisteren rechtstreeks een file in terwijl er andere fileloze opties waren. Nog nooit voorgehad. Man ik was boos. Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Gisteren nog nieuwe info gekregen over telefoon integratie bij auto's. In China moeten wagens binnenkort Baidu, Renren en Weibo volledig kunnen overnemen van smartphones om competitief te blijven. De schrik ziet er goed in, successen zoals Huawei en OPO en Oppo zijn niet onopgemerkt voorbij gegaan. Zelfde of meer technologie voor een goedkopere prijs.De Europese gedachtengang kan het nooit halen van de Chinezen. Hier blijft men te lang vasthouden aan wat ze hebben. Weinig innovatie. Als je ziet wat voor progressie Chinese merken maken. Ik heb daar even gezeten en als je dan die nieuwe Geely's ziet dan denk je toch eens na. Die wagens zien er echt goed uit en de kwaliteit is er sterk op vooruit gegaan. Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 11 juli 2015 Auteur Geplaatst: 11 juli 2015 Facelift A-klasse heeft mirrorlink en Carplay optioneel. OPO ondersteund het wel niet Dat is toch allemaal brol. Niet van wakker liggen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.