Ga naar inhoud

automaat of extra opties


Tomski

Wat?  

34 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat?

    • Automaat
      7
    • Extra opties
      1
    • Iets anders
      5


Aanbevolen berichten

Gast wooter

en had je een diesel gehad hé, je had nu dat extra budget gehad voor die 991 :D

Ah ben je aan het sparen voor een 991? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

gezien de kilometers en het vermoedelijke traject waar je deze het meest op aflegt .... automaat + schuifdak. Rest laten vallen om financieel enig zins in de richting te zitten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je je een max budget oplegt, maar ik begrijp niet dat je gaat inboeten op comfort op een wagen waar je 50?K km mee doet op een jaar. (Ik dacht dat jij toch veel reed?)

Laat die achteruitcamera en schuifdak eraf en neem die automaat, of neem de automaat erbij en hoop op 5% korting. 

 

ik rij idd veel, maar altijd snelweg, én in wallonië.

 

dus of ik nu in 6de sta of in D, ik zie niet zo veel verschil.

 

feit is wel dat die 8traps automaat héél vlot schakelt, quasi alle schakelovergangen worden weggefilterd en ik vind dat ergens wel jammer. Ik miste die punch die je krijgt van de manuele boite. Vandaar mijn twijfel. 

 

We zullen later nog genoeg automaat moeten rijden als er niks anders meer te krijgen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik rij idd veel, maar altijd snelweg, én in wallonië.

 

dus of ik nu in 6de sta of in D, ik zie niet zo veel verschil.

 

feit is wel dat die 8traps automaat héél vlot schakelt, quasi alle schakelovergangen worden weggefilterd en ik vind dat ergens wel jammer. Ik miste die punch die je krijgt van de manuele boite. Vandaar mijn twijfel. 

 

We zullen later nog genoeg automaat moeten rijden als er niks anders meer te krijgen is.

 

Dan heb je je vraag reeds beantwoord imo....

 

In mijn geval zou ik bijvoorbeeld de automaat pakken, want ik sta dagelijks op zijn minst 45min met mijn koppeling te spelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tju, weer 780 euro over mijn budget...

 

adaptieve M ophanging of herman karton laten vallen? :D

 

rijk zijn moet toch zalig zijn, foel foel foel optjoon kunnen kopen :inlove::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je je vraag reeds beantwoord imo....

 

In mijn geval zou ik bijvoorbeeld de automaat pakken, want ik sta dagelijks op zijn minst 45min met mijn koppeling te spelen. 

 

ik niet, ik heb druk verkeer maar ik sta zelden écht vooruit te kruipen.

 

Eerste stuk van mijn traject is binnendoor (15km), nergens rode lichten, wat veldbaantjes en 2 spoorwegovergangen die ik soms aan mijn kloten heb.

 

Vervolgens in Ternat erop, wat vertraagd verkeer maar nooit stilstaan en dan rij ik koekelberg binnen om binnendoor via Zellik de ring op te rijden (daar sta ik héél soms es stil) maar dat gaat daarna weer vlot tot voorbij grimbergen en één keer ik het viaduct over ben sta ik niet meer stille.

 

en als ik richting henegouwen moet dan bol ik binnendoor via ninove en edingen, ook nooit file.

 

Het gebeurt wel es da'k echt stil sta voor een uur of 2 maar dan staat er ergens een camion of 3 uit te branden, maar dat gebeurt gelukkig (nog) niet dagelijks. En dan blijf ik meestal niet op de snelweg staan, als ik er af kan ben ik weg. Op die momenten denk ik soms es van "had ik nu maar een automaat" :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

tju, weer 780 euro over mijn budget...

 

adaptieve M ophanging of herman karton laten vallen? :D

 

rijk zijn moet toch zalig zijn, foel foel foel optjoon kunnen geen diesel moeten kopen :inlove::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar ik heb dan ook geen BMW diezel gekocht, maar een *kuch* rijdersauto *kuch*

 

Al een deftige ophanging gevonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een diesel en voor zo'n traject/kilometers zou ik automaat nemen. Als je wat budget overhebt, schuifdakje erbij  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

rijk zijn moet toch zalig zijn, foel foel foel optjoon kunnen kopen :inlove::D

Dat is allemaal relatief. Dan zit je weer te tellen of een optie op die Bentley nog binnen het budget past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn hier al twee mensen die antwoorden wat ik ook zou antwoorden:

 

gezien de kilometers en het vermoedelijke traject waar je deze het meest op aflegt .... automaat + schuifdak. Rest laten vallen om financieel enig zins in de richting te zitten.

 

 

Bij een diesel en voor zo'n traject/kilometers zou ik automaat nemen. Als je wat budget overhebt, schuifdakje erbij  :)

 

 

Tomski, stel je jezelf de vraag wat je het meest gaat missen he. Ik heb je hier toch al een paar keer weten klagen dat je geen automaat had....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben vanalles wat aan het bekijken.

 

1 serie met M-pack

2 serie met M-pack

3 serie sedan met M-pack met een motorversieke lichter dus die staat wel vanachter op de lijst

Al eens gekeken naar het verschil in CO2 tussen automaat en manueel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft hetzelfde voor mij. of dat nu 20 gram of 2ton per km uitstoot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennis van mij heeft een M235i in bestelling staan en twijfelt nu over de kleur.

Hij heeft oorspronkelijk gekozen voor Mineral Grau, maar denkt nu toch ook na over Estoril Blau.

Voor mij dan het blauw toch wel.

Tot het er op aankomt, en dan durft niemand nog en pakken ze allemaal zwart of grijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft hetzelfde voor mij. of dat nu 20 gram of 2ton per km uitstoot

ah eenmanszaak.

Pak dan gewoon de dikste motor. Gaat altijd meer plezier geven dan gelijk welke versnellingsbak :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah eenmanszaak.

Pak dan gewoon de dikste motor. Gaat altijd meer plezier geven dan gelijk welke versnellingsbak :P

 

Met genoeg koppel hoef je immers niet te schakelen.

 

Kijk maar naar de mijne!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot het er op aankomt, en dan durft niemand nog en pakken ze allemaal zwart of grijs.

 

Niet altijd waar en Tommie kan het beamen (mocht hij hier nog zijn). Maat van me reed met champagnebeige Passat CC (kan het nog 'ouder'?). Heeft 4-serie besteld en vroeg mij welke kleur hij zou nemen. Ik zei knalrood. En zo geschiede. En zo hoort een 4 te zijn. Met zwarte niertjes.

(Hij twijfelde tussen enkele grijsjes)

 

Dus ... tomski: doe eens niet te mainstream en pak ook rood :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al een rode gehad. Imola :inlove:

 

weet niet of ik het huidige Melbourne rood zou durven nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid