Ga naar inhoud

Keuze wagen Golf variant/Passat variant/A3 sportback


Fons De Turbospons

Welke wagen?  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke wagen?

    • VW Golf variant highline 1.6tdi DSG 105pk
      0
    • VW Golf variant highline 2.0tdi manueel 150pk
      10
    • VW Passat variant comfortline 1.6tdi manueel 105pk
      0
    • Audi A3 sportback ambiente 2.0tdi manueel 150pk
      6


Aanbevolen berichten

Eén van de tweeliters voor mij afhankelijk van de ruimte die je kan gebruiken.

 

Daarover twijfel. We hebben nog een A4 avant ook, dus die kan dienen voor de grote zaken, maar beiden een grote auto heeft ook z'n voordelen.

 

Ontopic: de passat graag. Mag ie in highline?

 

Nee  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is dus voor de vrouw.

Veel hangt af waarvoor die gaat gebruikt worden. maar de passat zou ik al laten vallen.

ofwel de golf 2.0tdci ofwel de audi.

ook een beetje afhankelijk van de opties, maar mochten we hier voor de keuze staan zal het de A3 worden vermoed ik.

Sally is best content van het interieur van onze A4 dus zal hier ook een audi verkiezen boven de vw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk een autominded forum hier, 7 stemmen en allemaal voor de 2.0 :lol:

 

Je hebt al een A4, dan graag de A3 ernaast zetten. Enige nadeel is dat je verwarring kan hebben over welke sleutel en welke auto nu van wie is :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gestemd voor de 2.0 Golf Variant maar mijn tweede optie zou de A3 Sportback zijn omdat ie er iets mooier uitziet in mijn ogen  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is dus voor de vrouw.

Veel hangt af waarvoor die gaat gebruikt worden. maar de passat zou ik al laten vallen.

ofwel de golf 2.0tdci ofwel de audi.

ook een beetje afhankelijk van de opties, maar mochten we hier voor de keuze staan zal het de A3 worden vermoed ik.

Sally is best content van het interieur van onze A4 dus zal hier ook een audi verkiezen boven de vw.

 

Wel, eigenlijk niet voor de vrouw. Deze wordt een bedrijfswagen. Mocht het ook privé zijn, zoals de A4, zou ik onmiddellijk de A3 kiezen. Bij uitstap met veel gerief zouden we dan de A4 nemen.

 

De A3 zou wat minder opties hebben dan de Golf variant (adaptive CC, parkeersensoren vooraan, mistlichten, auto-dimmende spiegel), maar toch ook nog mooi uitgerust zijn met o.a. GPS, parkeersensoren achteraan, CC,...

 

Duidelijk een autominded forum hier, 7 stemmen en allemaal voor de 2.0 :lol:

 

Je hebt al een A4, dan graag de A3 ernaast zetten. Enige nadeel is dat je verwarring kan hebben over welke sleutel en welke auto nu van wie is :ninja:

 

Sleutels van A3 en A4 zijn anders van design ;)  Het zal eerder verwarrend zijn als je ziet passeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gestemd voor de 2.0 Golf Variant maar mijn tweede optie zou de A3 Sportback zijn omdat ie er iets mooier uitziet in mijn ogen  ;)

 

 

Audi A3 Sportback voor mij, is zoveel knapper dan de VW! 

 

Ik vind de A3 ook veel mooier, zeker het interieur :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, eigenlijk niet voor de vrouw. Deze wordt een bedrijfswagen. Mocht het ook privé zijn, zoals de A4, zou ik onmiddellijk de A3 kiezen. Bij uitstap met veel gerief zouden we dan de A4 nemen.

 

De A3 zou wat minder opties hebben dan de Golf variant (adaptive CC, parkeersensoren vooraan, mistlichten, auto-dimmende spiegel), maar toch ook nog mooi uitgerust zijn met o.a. GPS, parkeersensoren achteraan, CC,...

 

 

Sleutels van A3 en A4 zijn anders van design ;)  Het zal eerder verwarrend zijn als je ziet passeren.

 

De A3 zou geen mistlichten hebben?  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De A3 zou geen mistlichten hebben?  :lol:

 

Niet standaard op de ambiente. Ik spendeer m'n budget liever op aan andere dingen dan aan mistlampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De A3 zou geen mistlichten hebben?  :lol:

mistlichten zijn overbodig.

de enigste keren dat die bij mij branden zijn nu bij de bochtenverlichting. (in de ford was de bochtenverlichting zelfs nog met andere lampen dan de mistlampen)  in de mist merk ik bijna nooit verschil.

buiten de keren misschien dat ik 's nachts op de autostrade rij. dan durf ik die vooraan soms ook op te leggen, om gewoon een beter zichtbare baan te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mistlichten zijn overbodig.

de enigste keren dat die bij mij branden zijn nu bij de bochtenverlichting. (in de ford was de bochtenverlichting zelfs nog met andere lampen dan de mistlampen)  in de mist merk ik bijna nooit verschil.

buiten de keren misschien dat ik 's nachts op de autostrade rij. dan durf ik die vooraan soms ook op te leggen, om gewoon een beter zichtbare baan te hebben.

 

Mistlichten gebruik ik ook quasi nooit. Sommige wagens vind ik mooier met mistlampen, maar bij de A3 heb ik dat gevoel niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet standaard op de ambiente. Ik spendeer m'n budget liever op aan andere dingen dan aan mistlampen.

 

 

mistlichten zijn overbodig.

de enigste keren dat die bij mij branden zijn nu bij de bochtenverlichting. (in de ford was de bochtenverlichting zelfs nog met andere lampen dan de mistlampen)  in de mist merk ik bijna nooit verschil.

buiten de keren misschien dat ik 's nachts op de autostrade rij. dan durf ik die vooraan soms ook op te leggen, om gewoon een beter zichtbare baan te hebben.

 

Ok je gebruikt dat weinig, maar ik vind dat die voor dat geld wel standaard mogen zijn hoor. Zo mooi zijn ze wel niet op de A3  :(

 

Soit, mijn stem voor de A3 blijft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste keuze is de Golf 2l. De Audi is echt wel knap, maar voor de zelfde prijs zul je de opties niet hebben van de Golf zeker? En een Audi zonder de Xenons is ook geen zicht hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de A3 ook veel mooier, zeker het interieur :inlove:

 

Is er eigenlijk een groot prijsverschil tussen die twee (meegerekend dat je in de optielijst zaken "aanvinkt")?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste keuze is de Golf 2l. De Audi is echt wel knap, maar voor de zelfde prijs zul je de opties niet hebben van de Golf zeker? En een Audi zonder de Xenons is ook geen zicht hé.

 

De verschillen in opties tussen de A3 sportback en Golf variant zijn:

- Elektrisch inklapbare spiegels

- Parkeersensoren vooraan

- Parkeerhulp

- Automatische dimmende binnenspiegel

- Adaptive CC

- Mistlampen

 

In mijn ogen geen groot gemis als bovenstaande opties ontbreken. Belangrijkste dingen die ik zeker wil, en die een A3 zou hebben, zijn een GPS, parkeersensoren achteraan, bluetooth, regen-/lichtsensor en multifunctiestuur. De A3 zou als pluspunt een half-lederen interieur hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eigenlijk een groot prijsverschil tussen die twee (meegerekend dat je in de optielijst zaken "aanvinkt")?

 

Er is een limiet op budget. Zie m'n bovenstaande post, ik moet dus een aantal opties laten gaan op de A3. Er is dus wel degelijk een prijsverschil, zeker als je de grootte van de wagens in rekening brengt. Golf variant highline met meer opties = Audi A3 sportback ambiente met minder opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verschillen in opties tussen de A3 sportback en Golf variant zijn:

- Elektrisch inklapbare spiegels

- Parkeersensoren vooraan

- Parkeerhulp

- Automatische dimmende binnenspiegel

- Adaptive CC

- Mistlampen

 

In mijn ogen geen groot gemis als bovenstaande opties ontbreken. Belangrijkste dingen die ik zeker wil, en die een A3 zou hebben, zijn een GPS, parkeersensoren achteraan, bluetooth, regen-/lichtsensor en multifunctiestuur. De A3 zou als pluspunt een half-lederen interieur hebben.

Uit dit lijstje zijn eigenlijk enkel de electrisch inklapbare spiegels interessant, voor de rest moet je het niet laten. Mistlampen zijn in onze policy trouwens verplicht :facepalm:, ik gebruik dat nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is handig, maar ik bedoel je kan ze ook altijd manueel inkloppen. het is een kwestie van gewoontes.

de clio bv heeft dat niet, en daar stap ik gewoon rond om de spiegels in te slaan, als ik langer zou blijven staan. bij korte parkeertijd gewoon degene aan de kant van de straat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag imo is vooral welke ruimte je wil. Er staat een A3 en een Passat tussen de kanshebbers...? Ofwel heb je de ruimte nodig en dan heb je de keuze tussen de Passat en Golf Variant, dan zou ik voor de Golf Variant 2.0tdi gaan. Ofwel heb je die ruimte niet nodig en dan zou ik een A3 vergelijken met een gewone Golf.

Sowieso heeft een Golf Variant al de sportzetels tov de A3 ook dacht ik? Toch niet onbelangrijk naar zitcomfort. Of zijn sportzetels ook standaard in die versie van de A3?

Als je voor je budget een gewone Golf 5d neemt is een pack premium class met xenon en leder of een 17"alu velg misschien wel mogelijk? Toch zaken die dagelijks leuk zijn en hem wat mij betreft boven de A3 zet. Ook niet vergeten dat iedere Golf standaard een xds-sperdiff heeft waardoor deze snediger rijdt dan de A3.

Just my 2 cents...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid