Ga naar inhoud

Megane RS Trophy R


Rabbit

Aanbevolen berichten

Ik had gedacht dat er hier met al die zogeheten echte liefhebbers al lang een topic ging geweest zijn, maar blijkbaar niet  :)

 

Renault heeft vandaag het ronderecord voor Front Wheel Drivers terug gepakt, met een speciaal model, genre R26R.

 

Specs van de wagen in het kort:

  1. 275pk
  2. Roll cage
  3. Lichtere batterij
  4. Vaste kuipstoelen
  5. Nieuwe Michelin Cup banden
  6. Speedline velgen
  7. Ohlins dempers
  8. 350 mm remmen
  9. Akrapovic uitlaat
  10. Airco eruit

 

renault-megane-rs-trophy-r.jpg

 

Renault-Megane-RS-Trophy-R-16.jpg

 

Renault-Megane-RS-Trophy-R-17.jpg

 

Al dat moois zal wel richting de 50k gaan. En net daar wringt het schoentje voor mij een beetje.

Een hot hatch hoort goedkoop te zijn ( als we afgaan op de filosofie van de GTI mk1 ). Deze dingen worden extremer en duurder met de dag. Wat vinden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hot hatch hoort goedkoop te zijn ( als we afgaan op de filosofie van de GTI mk1 ). Deze dingen worden extremer en duurder met de dag. Wat vinden jullie?

 

Wat kost een Golf R?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kost een Golf R?

 

I know.

 

Golf R, M135i, ... allemaal in hetzelfde bedje ziek. En de A45 AMG, begin ik zelfs niet aan. Wtf zeg: een 4 cilinder met basisprijs van 52k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal die zoveel duurder zijn dan een gewone Megane RS ???

 

Ja.

 

Exacte prijzen zijn nog niet bekend. Maar de gewone trophy kost al 37k basis.

Daarvoor krijg je het alcantara stuur, de speedline velgen en de 275pk.

 

Dan kun je nog optioneel de dempers en de akrapovic bestellen. Maar voor een 3000€ ga je die niet mee hebben.

Die zaken zitten allemaal standaard op de Trophy R. Dus reken voor die maar iets boven de 40k (sommigen zeggen zelfs 45k)

 

En dan heb je nog eens het optionele Nurburgring pack.

Dat bevat:

  1. De lithium batterij
  2. net voor banden
  3. 350mm remmen

Dus ja, dat zal richting de 50 gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind +30 voor een focus rs/st anders ook al genoeg. Nu, hot haches kan je dat eigenlijk niet meer noemen, daarvoor zijn ze enerzijds te groot, anderzijds hebben ze te veel power. Hot hatches zijn voor mij fiesta st, clio rs, polo gti, ... een golf gti is op het randje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat trouwens in te schrijven als lichte vracht zo'n hok?

Goeie vraag, zou alleszins ideaal zijn :)

Waardevast zal het wel zijn aangezien er maar 250 stuks van gemaakt zullen worden. Van de R26.R zijn er 450 en die behouden hun waarde behoorlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie vraag, zou alleszins ideaal zijn :)

Waardevast zal het wel zijn aangezien er maar 250 stuks van gemaakt zullen worden. Van de R26.R zijn er 450 en die behouden hun waarde behoorlijk.

 

Ik dacht dat het met de R26R wel lukte.

 

Dus met deze waarschijnlijk ook.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind +30 voor een focus rs/st anders ook al genoeg. Nu, hot haches kan je dat eigenlijk niet meer noemen, daarvoor zijn ze enerzijds te groot, anderzijds hebben ze te veel power. Hot hatches zijn voor mij fiesta st, clio rs, polo gti, ... een golf gti is op het randje.

 

Clio RS heeft 200pk. Is dat dan nog een "hot hatch" volgens jouw definitie?

 

Ik snap trouwens niet dat een hot hatch maar een bepaald vermogen mag hebben. Voor mij is het mooie van een hot hatch net dat hij ontwikkeld is om dat "overdreven" vermogen (op de vooras, zoals de meesten) op een correctie manier op de weg te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clio RS heeft 200pk. Is dat dan nog een "hot hatch" volgens jouw definitie?

 

Ik snap trouwens niet dat een hot hatch maar een bepaald vermogen mag hebben. Voor mij is het mooie van een hot hatch net dat hij ontwikkeld is om dat "overdreven" vermogen (op de vooras, zoals de meesten) op een correctie manier op de weg te zetten.

200 pk is niet weinig, maar het is betaalbaar. Voor mij in mijn definitie zijn er indd niet veel meer nee. of ze hebben te veel vermogen, of ze zijn te  duur of ze zijn te zwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het beroepsgedeelte toch ....

het is dan toch dat, en ombouw lichte vracht even duur als van een gewone megane? wat gaan ze allemaal aanrekenen? het verwijderen van de achterbank?

Link naar reactie
Delen op andere sites

I know.

 

Golf R, M135i, ... allemaal in hetzelfde bedje ziek. En de A45 AMG, begin ik zelfs niet aan. Wtf zeg: een 4 cilinder met basisprijs van 52k

 

 Bereid je maar voor op nog veel meer 4 cilinders van die prijsklasse en hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid