Ga naar inhoud

Megane RS Trophy R


Rabbit

Aanbevolen berichten

200 pk is niet weinig, maar het is betaalbaar. Voor mij in mijn definitie zijn er indd niet veel meer nee. of ze hebben te veel vermogen, of ze zijn te  duur of ze zijn te zwaar.

 

"te duur" is niet echt relevant in de discussie imo (Want nu leg je de link tussen het aantal pk's en de betaalbaarheid.). Niemand beweert dat een hot hatch goedkoop moet zijn. Dat staat los van het concept. Als je topmateriaal op een kar vijst kost het nu eenmaal geld, ongeacht op welke auto. Een hot hatch = een performante versie van een hatchbak.

 

Met alle toeters en bellen die ze tegenwoordig op auto's moeten steken ( + veiligheid) is het gewoon utopisch een lichte hot hatch te bouwen vandaag, tenzij men met dure materialen gaat werken (zoals ze hier gedaan hebben), en dan wordt hij nog duurder.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

het is dan toch dat, en ombouw lichte vracht even duur als van een gewone megane? wat gaan ze allemaal aanrekenen? het verwijderen van de achterbank?

 

Verwijderen achterbank, inbouwen "bak" en bekleding ervan + de nieuwe papieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua beste stuurlui-aan-wal opmerking kan dit wel tellen, maar ik vind dat ie hier en daar nog tijd laat liggen..al bij al vind ik het voor een kist van dergelijk kaliber niet énorm indrukwekkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk heeft die kist een vrij saai uitziend stuur.

 

Voor zo'n wagen mag dat er idd wat sportiever uitzien, qua materiaalkeuze zit het redelijk goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua beste stuurlui-aan-wal opmerking kan dit wel tellen, maar ik vind dat ie hier en daar nog tijd laat liggen..al bij al vind ik het voor een kist van dergelijk kaliber niet énorm indrukwekkend.

 

Nou nou ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua beste stuurlui-aan-wal opmerking kan dit wel tellen, maar ik vind dat ie hier en daar nog tijd laat liggen..al bij al vind ik het voor een kist van dergelijk kaliber niet énorm indrukwekkend.

 

Net de video eens bekeken. Mag jij mij zeggen waar hij tijd laat liggen. Je ziet duidelijk dat de beperkende factor van dat soort auto op de ring de pk's is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"te duur" is niet echt relevant in de discussie imo (Want nu leg je de link tussen het aantal pk's en de betaalbaarheid.). Niemand beweert dat een hot hatch goedkoop moet zijn. Dat staat los van het concept. Als je topmateriaal op een kar vijst kost het nu eenmaal geld, ongeacht op welke auto. Een hot hatch = een performante versie van een hatchbak.

 

Met alle toeters en bellen die ze tegenwoordig op auto's moeten steken ( + veiligheid) is het gewoon utopisch een lichte hot hatch te bouwen vandaag, tenzij men met dure materialen gaat werken (zoals ze hier gedaan hebben), en dan wordt hij nog duurder.

Ik zeg niet dat het relevant is, ik zeg "voor mij". En ik kijk terug naar hoe het vroeger was, golf gti, 205gti, r5gt turbo, ... Dat waren betaalbare kleine wagentjes waar men een hoop meer pk in pompte maar met beperkte aanpassingen aan remmen en onderstel. Beetje verlagen, straffere arb, remmerij van de grotere familiewagen erop en klaar. En zo ging het bij de clio rs zoals ik ééntje heb, bij de 206 rc, bij de civic type r.

Nu komen ze met een megane, in wezen een familiewagen waar ze een coupé van maken. een beetje overengeneering er tegen gooien (en oké, ze kunnen het, dus waarom niet) en er de hoofdprijs voor vragen. Dat valt voor MIJ niet meer in de categorie van de hot hatch.

Niet dat deze discussie relevant is.

De discussie van het gewicht vind ik al veel relevanter. Een fiesta st weegt leeg zo'n 1160kg en clio 3 rs en golf gti gaan over de 1200kg. En wat zie je in een sprintje? Dat mijn 950kg wegend wrak van 13 jaar oud tot 120 met 30 pk minder niks moet toegeven op een clio 3 rs. En die 300 kg zit hem niet alleen in veiligheidsuitrusting hoor.

 

Verwijderen achterbank, inbouwen "bak" en bekleding ervan + de nieuwe papieren.

:)

Daar er geen achterbank in zit en er ook geen gordels e.d. moeten verwijderd worden kan ik me niet inbeelden dat de "ombouw" van een trophy r even veel zal kosten dan van een gewone rs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De discussie van het gewicht vind ik al veel relevanter. Een fiesta st weegt leeg zo'n 1160kg en clio 3 rs en golf gti gaan over de 1200kg. En wat zie je in een sprintje? Dat mijn 950kg wegend wrak van 13 jaar oud tot 120 met 30 pk minder niks moet toegeven op een clio 3 rs. En die 300 kg zit hem niet alleen in veiligheidsuitrusting hoor.

 

 

Tot 120 per uur. Eens daarboven is het gedaan met uw gewichtsvoordeel. Ga maar eens sprinten op de snelweg (en als je de snelheden op de NS ziet moet je niet zeggen dat dat niet relevant is), dan tellen enkel de pks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Frekkel, als ik het goed begrijp heb je er gewoon wat moeite mee dat een Megane RS in de zelfde klasse valt als een Fiesta ST en consoorten, onder de noemer 'Hot Hatch'? T'is maar een algemene term hé, die bepaalt niets over budget/pk's/gewicht. 

 

Zolang de twee niet vergeleken worden met elkaar heb ik er geen probleem mee. Juist heel leuk nieuws dat Renault nog zo'n 'speelgoed' kan maken in deze tijden waar alles om eco-motoren en luxe draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een trophy R ga je niet in LV kunnen krijgen ,want die laadruimte is gesperd door die buis om de gordels aan vast te maken.

Dat was dus mijn vraag: kan je dat in LV krijgen waarop jij vroeg waarom je dat wel zou willen gezien de ombouw veel duurder zou zijn dan de BIV die je nu met het nieuwe systeem zou leggen waarop ik zei de 100% aftrekbaarheid... Waarop ik zei dat de ombouw zo duur niet kan zijn gezien er geen achterbank inzit gesteld dat het zou kunnen. Maar het kan dus niet zeg je.

 

Tot 120 per uur. Eens daarboven is het gedaan met uw gewichtsvoordeel. Ga maar eens sprinten op de snelweg (en als je de snelheden op de NS ziet moet je niet zeggen dat dat niet relevant is), dan tellen enkel de pks.

waarom denk je dat ik 120 nam?

 

En waar zit die 300kg dan wel, als ik mag vragen? Je kan pakweg 20kg winnen met een airco. Ok, en vervolgens?

ik heb ook airco. Om te beginnen is de clio 3 een pak groter, dus een hoop meer metaal, er zit een 6bak in ipv een 5bak, de voorwielophanging is een pak zwaarder met zijn ontkoppelde fusees, grotere remmenwinkel. Idem voor de achterophanging. Mijn 15 duimse fietswielen zijn lichter dan de 215-17duimers. Het duffe plastiek van het dashboard is lichter dan het "stevig" aanvoelende dashboard van de 3,...En ja, er hangen een paar  airbags meer in, en de kreukelzones en dwarsbalken zullen wellicht ook wel een beetje steviger zijn.

 

@@Frekkel, als ik het goed begrijp heb je er gewoon wat moeite mee dat een Megane RS in de zelfde klasse valt als een Fiesta ST en consoorten, onder de noemer 'Hot Hatch'? T'is maar een algemene term hé, die bepaalt niets over budget/pk's/gewicht. 

 

Zolang de twee niet vergeleken worden met elkaar heb ik er geen probleem mee. Juist heel leuk nieuws dat Renault nog zo'n 'speelgoed' kan maken in deze tijden waar alles om eco-motoren en luxe draait.

Ik heb er geen moeite mee, ik vermeld gewoon hoe ik het zie en daar komt reactie op. Dat kan je natuurlijk wel eens hebben op discussiefora.

Ik ben de eerste om aan te moedigen wat renault doet, net zoals ik de eerste ben om al die lullen in hun eco leasing wrak uit te lachen en de kont van mijn rs te tonen.

Als ik dan toch een punt van kritiek heb op renault is dat ze hun clio 4 verneuken met een flipperbak, 5 deuren en een uiterlijk waar ik niet wild van word. En dan zwijg ik nog over het weggooien van de f4r voor een 1.6turbo omdat ik dat op een bepaalde manier nog kan plaatsen. Hoewel ze overduidelijk ook verkeerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Clio 4 RS is een misser van formaat IMO. Ze hebben hem toegankelijker willen maken met als resultaat dat niemand hem nog moet. De hardcore mannen vinden hem te soft, en voor de anderen volstaat een "gewone" Clio ruimschoots.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was dus mijn vraag: kan je dat in LV krijgen waarop jij vroeg waarom je dat wel zou willen gezien de ombouw veel duurder zou zijn dan de BIV die je nu met het nieuwe systeem zou leggen waarop ik zei de 100% aftrekbaarheid... Waarop ik zei dat de ombouw zo duur niet kan zijn gezien er geen achterbank inzit gesteld dat het zou kunnen. Maar het kan dus niet zeg je.

Volgens mij niet, tenzij je die buis kan verwijderen.

ik heb ook airco. Om te beginnen is de clio 3 een pak groter, dus een hoop meer metaal, er zit een 6bak in ipv een 5bak, de voorwielophanging is een pak zwaarder met zijn ontkoppelde fusees, grotere remmenwinkel. Idem voor de achterophanging. Mijn 15 duimse fietswielen zijn lichter dan de 215-17duimers. Het duffe plastiek van het dashboard is lichter dan het "stevig" aanvoelende dashboard van de 3,...En ja, er hangen een paar  airbags meer in, en de kreukelzones en dwarsbalken zullen wellicht ook wel een beetje steviger zijn.

Mja, maar een gedeelte van de dingen die je oplijst (zoals ophanging, remmen enzo) zullen ook wel nodig zijn om met dat extra vermogen weg te geraken op een correcte manier. Op een Porsche GT3 steken ook geen 280mm schijven met 4-pots klauwen op 15" rubber.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua beste stuurlui-aan-wal opmerking kan dit wel tellen,

 

 

Nou nou ....

 

Goed lezen hé fuel

 

Net de video eens bekeken. Mag jij mij zeggen waar hij tijd laat liggen. Je ziet duidelijk dat de beperkende factor van dat soort auto op de ring de pk's is. 

 

Breidscheid kan imo sneller, kan je wat meer track gebruiken en 'm nog verder naar buiten laten gaan. Ingang Wippermann en ingang Brünnchen gaat ie wat dwars wat ook tijd kost. Daarnaast schijnt de track ook hier en daar nog licht 'damp' geweest te zijn als ik met mijn ouwe R26.R vergelijk.

Maar blijf vooral ook het eerste zinnetje bovenaan lezen, het blijft een fantastisch gereden rondje.

 

Ik heb het filmpje nog niet bekeken maar Lefty kan het eens nadoen met de GT3 hé :)

 

 

Daar heb ik noch het lef noch de kunde voor

 

 

 

 

Trouwens, Seat gaat een dezer dagen dat record weer verbreken.

 

http://www.autoexpress.co.uk/car-news/87461/seat-eyes-renault-lap-record-with-lighter-leon-cupra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij niet, tenzij je die buis kan verwijderen.

Mja, maar een gedeelte van de dingen die je oplijst (zoals ophanging, remmen enzo) zullen ook wel nodig zijn om met dat extra vermogen weg te geraken op een correcte manier. Op een Porsche GT3 steken ook geen 280mm schijven met 4-pots klauwen op 15" rubber.

de buis is denk ik niet de beperkende factor, die wanden van die bak zijn zo hoog niet. Wel de bevestiging van de gordels. tenzij ze in de plank een uitsparing daar voorzien. Technisch is het in ieder geval perfect te doen.

 

Wat je nu zegt is juist één van de dingen die mij storen. Waarom maak je uw nieuwe wagen zoveel zwaarder door hem aan te passen aan 30 pk meer terwijl hij niet noodzakelijk sneller is/aanvoelt. En dat was voor mij de essentie van een hot hatch. Een klein licht wagentje met meer vermogen en die daar ondanks de minieme wijzigingen ook mee overweg kon. En die essentie zijn ze in de wedloop naar meer en beter en hoger en sneller uit het oog verloren.

klein vraagje voor u: had je aan het stuur van uw gt3 als amateur zoveel meer plezier dan in de cayman s? En niet in de zin van ja want ik kon later remmen en ie trok sneller op. Een clio 3 rs haalt ook hogere bochtensnelheden dan een 2 rs, maar in de mijne is het gevoel zoveel meer intenser. Je bent meer één met de mechaniek, mede door de luizige elektrische stuurbekrachtiging van de 3 die eerder afstandelijk aanvoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de buis is denk ik niet de beperkende factor, die wanden van die bak zijn zo hoog niet. Wel de bevestiging van de gordels. tenzij ze in de plank een uitsparing daar voorzien. Technisch is het in ieder geval perfect te doen.

Die buis is wel een beperkende factor want die blokkeert de laadruimte.

Wat je nu zegt is juist één van de dingen die mij storen. Waarom maak je uw nieuwe wagen zoveel zwaarder door hem aan te passen aan 30 pk meer terwijl hij niet noodzakelijk sneller is/aanvoelt. En dat was voor mij de essentie van een hot hatch. Een klein licht wagentje met meer vermogen en die daar ondanks de minieme wijzigingen ook mee overweg kon. En die essentie zijn ze in de wedloop naar meer en beter en hoger en sneller uit het oog verloren.

Hij is toch sneller dan de vorige generaties? Dat is net het punt.

klein vraagje voor u: had je aan het stuur van uw gt3 als amateur zoveel meer plezier dan in de cayman s?

Ja. Dat is niet te vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua beste stuurlui-aan-wal opmerking kan dit wel tellen, maar ik vind dat ie hier en daar nog tijd laat liggen..al bij al vind ik het voor een kist van dergelijk kaliber niet énorm indrukwekkend.

 

Ik ben maar een leek, maar had ook die indruk.

 

Is het mijn indruk of gaat hij er hier veel harder mee op de limiet? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

?

 

Scusi. Misgekeken. Had ergens iets gelezen van een rolkooi, maar is blijkbaar gewoon maar zo een torsiebar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid