Ga naar inhoud

Megane RS Trophy R

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Clio 4 RS is een misser van formaat IMO. Ze hebben hem toegankelijker willen maken met als resultaat dat niemand hem nog moet. De hardcore mannen vinden hem te soft, en voor de anderen volstaat een "gewone" Clio ruimschoots.

Akkoord, onlangs mee gaan rijden, en inderdaad een flop. Heb met de cup gereden en leek me pak softer te rijden dan mijn 200 indertijd. Ook die automatische bak is mijn ding niet.

Hopelijk laten ze de toekomstige megane met rust, en geven ze hem ook niet dezelfde behandeling op zoek naar verkoopscijfers.

Wat me t meeste stoort aan die megane Trophy R is het feit dat je hem waarschijnlijk veel goedkoper zelf kunt maken. Andere uitlaat, die banden zelf kopen, hier en daar wat strippen, andere kuipstoelen en KW V3 en je zal al in de buurt komen.

Achja, vraag en aanbod

Geplaatst:

de buis is denk ik niet de beperkende factor, die wanden van die bak zijn zo hoog niet. Wel de bevestiging van de gordels. tenzij ze in de plank een uitsparing daar voorzien. Technisch is het in ieder geval perfect te doen.

Wat je nu zegt is juist één van de dingen die mij storen. Waarom maak je uw nieuwe wagen zoveel zwaarder door hem aan te passen aan 30 pk meer terwijl hij niet noodzakelijk sneller is/aanvoelt. En dat was voor mij de essentie van een hot hatch. Een klein licht wagentje met meer vermogen en die daar ondanks de minieme wijzigingen ook mee overweg kon. En die essentie zijn ze in de wedloop naar meer en beter en hoger en sneller uit het oog verloren.

klein vraagje voor u: had je aan het stuur van uw gt3 als amateur zoveel meer plezier dan in de cayman s? En niet in de zin van ja want ik kon later remmen en ie trok sneller op. Een clio 3 rs haalt ook hogere bochtensnelheden dan een 2 rs, maar in de mijne is het gevoel zoveel meer intenser. Je bent meer één met de mechaniek, mede door de luizige elektrische stuurbekrachtiging van de 3 die eerder afstandelijk aanvoelt.

Het principe 'hot hatch' is niet veranderd. De middenklassers waarop ze gebaseerd zijn, daar ligt het 'probleem'.
Geplaatst:

de buis is denk ik niet de beperkende factor, die wanden van die bak zijn zo hoog niet. Wel de bevestiging van de gordels. tenzij ze in de plank een uitsparing daar voorzien. Technisch is het in ieder geval perfect te doen.

Wat je nu zegt is juist één van de dingen die mij storen. Waarom maak je uw nieuwe wagen zoveel zwaarder door hem aan te passen aan 30 pk meer terwijl hij niet noodzakelijk sneller is/aanvoelt. En dat was voor mij de essentie van een hot hatch. Een klein licht wagentje met meer vermogen en die daar ondanks de minieme wijzigingen ook mee overweg kon. En die essentie zijn ze in de wedloop naar meer en beter en hoger en sneller uit het oog verloren.

klein vraagje voor u: had je aan het stuur van uw gt3 als amateur zoveel meer plezier dan in de cayman s? En niet in de zin van ja want ik kon later remmen en ie trok sneller op. Een clio 3 rs haalt ook hogere bochtensnelheden dan een 2 rs, maar in de mijne is het gevoel zoveel meer intenser. Je bent meer één met de mechaniek, mede door de luizige elektrische stuurbekrachtiging van de 3 die eerder afstandelijk aanvoelt.

Het principe 'hot hatch' is niet veranderd. De middenklassers waarop ze gebaseerd zijn, daar ligt het 'probleem'.
Geplaatst:

En waar zit die 300kg dan wel, als ik mag vragen? Je kan pakweg 20kg winnen met een airco. Ok, en vervolgens?

De R26.R won nog wat gewicht door minder geluidsisolatie te plaatsen, een carbon motorkap, polycarbonaat achterruiten en carbon kuipstoelen.

Geplaatst:

Breidscheid kan imo sneller, kan je wat meer track gebruiken en 'm nog verder naar buiten laten gaan. Ingang Wippermann en ingang Brünnchen gaat ie wat dwars wat ook tijd kost. Daarn

Die paar drifts zijn idd niet optimaal, maargoed, ik vermoed dat dat bijna niet te vermijden valt als je zo hard aan het gaan bent met zo een FWD. Denk dat niemand daar al the perfect lap gereden heeft. Daarvoor is het circuit te lang. De bochtensnelheden zijn anders wel serieus deftig. Je ziet dat die kar gewoon beperkt wordt door zijn vermogen op dat circuit. Volgens mij zijn de verschillen op Spa ofzo veel uitgesprokener.

Ik zou eens moeten vergelijken met de data die ik heb liggen van mijn GT3 hoeveel seconden verschil er al zit op het rechte stuk bv.

Geplaatst:

De R26.R won nog wat gewicht door minder geluidsisolatie te plaatsen, een carbon motorkap, polycarbonaat achterruiten en carbon kuipstoelen.

Ja maar het gaat hier over de "bruikbare" hot hatch, niet de "gt3-rs" variant :)

Geplaatst:

Ik zou zelfs niet durven zeggen of die paar drifts echt enorm veel tijd hebben gekost. Moeilijker in te schatten bij een FWD dan een RWD eerlijk gezegd.

Geplaatst:

Die buis is wel een beperkende factor want die blokkeert de laadruimte.

Hij is toch sneller dan de vorige generaties? Dat is net het punt.

Ja. Dat is niet te vergelijken.

- is toch geen issue? er zijn toch geen regels die zeggen hoe groot iets in die laadruimte moet gaan? enkel een verhouding en dan trek je de ruimte die die buis in neemt toch gewoon af?

- Dat is voor u een punt, voor mij niet. Ik wil puurheid.

- je bent tegendraads

Geplaatst:

...Nu komen ze met een megane, in wezen een familiewagen waar ze een coupé van maken. een beetje overengeneering er tegen gooien (en oké, ze kunnen het, dus waarom niet) en er de hoofdprijs voor vragen. Dat valt voor MIJ niet meer in de categorie van de hot hatch...

;)

het is niet dat ik het niet wil snappen ze

Geplaatst:

- is toch geen issue? er zijn toch geen regels die zeggen hoe groot iets in die laadruimte moet gaan? enkel een verhouding en dan trek je de ruimte die die buis in neemt toch gewoon af?

Bovendien moet de lengte van de laadruimte (bepaald in de langsrichting van het voertuig) minstens 50% bedragen van de lengte van de wielbasis en over haar hele oppervlakte bestaan uit een vaste horizontale laadvloer zonder verankeringspunten voor bijkomende banken, zetels of veiligheidsgordels.

Men spreekt idd enkel over oppervlakte, niet over inhoud.

Geplaatst:

Tot 120 per uur. Eens daarboven is het gedaan met uw gewichtsvoordeel. Ga maar eens sprinten op de snelweg (en als je de snelheden op de NS ziet moet je niet zeggen dat dat niet relevant is), dan tellen enkel de pks.

Als je met een hot hatch gaat sprinten op de snelweg heb je volgens mij iets verkeerd gekocht :D

Geplaatst:

Als je met een hot hatch gaat sprinten op de snelweg heb je volgens mij iets verkeerd gekocht :D

Het gaat over de zin en onzin van vermogen vs gewicht.

Geplaatst:

Men spreekt idd enkel over oppervlakte, niet over inhoud.

maar men spreekt wel over verankeringspunten voor gordels, en die zijn er wel, dus misschien is dat een struikelpunt

Geplaatst:

maar men spreekt wel over verankeringspunten voor gordels, en die zijn er wel, dus misschien is dat een struikelpunt

Die zitten er ook bij een gewone Megane he. Die dingen moet je dan gewoon laten verwijderen/onklaar maken.

Geplaatst:

De 4puntsgordels (of zijn het vijfpuntsgordels?) zijn verankerd (vermoed ik) op de plek waar anders de ankerpunten op de achterbank zijn van de gewone megane. Dat was die uitsparing waar ik over sprak, maar das blijkbaar verboden. Ik weet wel niet als dat verbod terugslaat op de verankering voor de voorste gordels. En ik kan me ook niet inbeelden dat ze die gordels om die strutbrace gaan stikken.

Er is alleszins nog een driepuntsgordel ook voorzien, dus weet niet in hoeverre deze 4puntsgordels show zijn. (in de r26r waren ze toch aanwezig)

Renault-Megane-RS-Trophy-R-17.jpg

Geplaatst:

Een trophy R ga je niet in LV kunnen krijgen ,want die laadruimte is gesperd door die buis om de gordels aan vast te maken.

Dat was dus mijn vraag: kan je dat in LV krijgen waarop jij vroeg waarom je dat wel zou willen gezien de ombouw veel duurder zou zijn dan de BIV die je nu met het nieuwe systeem zou leggen waarop ik zei de 100% aftrekbaarheid... Waarop ik zei dat de ombouw zo duur niet kan zijn gezien er geen achterbank inzit gesteld dat het zou kunnen. Maar het kan dus niet zeg je.

De R26R kon je in ieder geval niet op lichte vracht gooien.. Ik ben het toen allemaal nagegaan, die heeft een ander pvg dan een gewone Megane (RS).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik wil die Ohlins en dat stuur  :inlove:

En die strutbar in de koffer maar dat zal wat moeilijk worden denk ik 

Geplaatst:

De 4puntsgordels (of zijn het vijfpuntsgordels?) zijn verankerd (vermoed ik) op de plek waar anders de ankerpunten op de achterbank zijn van de gewone megane. Dat was die uitsparing waar ik over sprak, maar das blijkbaar verboden. Ik weet wel niet als dat verbod terugslaat op de verankering voor de voorste gordels. En ik kan me ook niet inbeelden dat ze die gordels om die strutbrace gaan stikken.

Er is alleszins nog een driepuntsgordel ook voorzien, dus weet niet in hoeverre deze 4puntsgordels show zijn. (in de r26r waren ze toch aanwezig)

ze laten volgens mij  de gewone gordels zitten voor het gebruiksgemak.

niet iedereen wil bij elke stadsrit naar de winkel  zitten foefelen om die "racegordels" aan te krijgen.

Geplaatst:

ze laten volgens mij  de gewone gordels zitten voor het gebruiksgemak.

niet iedereen wil bij elke stadsrit naar de winkel  zitten foefelen om die "racegordels" aan te krijgen.

Racegordels zijn een pest op de openbare weg. Als je hard ingesnoerd zit kan je bv niet over je schouder kijken.

Geplaatst:

Daarmee de opmerking dat ze de gewone zullen laten hangen voor het comfort.

Had geeteetree hun gt3 ook niet beide hangen?

Geplaatst:

Van de uwe was ik niet zeker, daarmee dat ik de andere vermelde. :D

Was enkel bij het cuppack zeker dat er de extra gordels waren

Geplaatst:

als ik me niet vergis had de r26.r enkel de vierpuntsgordels.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in