Jump to content
Soul

Renault lovers

Recommended Posts

Soul    2,547
Soul

Vreemd dat Renault hier nog geen topic heeft. Of anders is het goed verstopt ! :)

 

Dus... gooi ze hier neer, de (leukste) foto's van de (betere) Renaults.

 

Beginnen met eentje die hier wellicht toch een herinnering moet oproepen :

 

090828BreeT001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jupke    6,319
Jupke

Ik mis mijn vierke soms wel. :inlove:

 

IMG_0839.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest   
Guest

BAM

 

renault5turbo29.jpg

 

_renault-5-turbo-6.jpg

 

renault5turbo21.jpg

zo dik, maar dat moet toch de ultieme doodskist zijn: korte wielbasis, middenmotor, turbo, geen rijhulp, blikken koets...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soul    2,547
Soul

Dendermonde, André Roosenboom, die in het verleden een aantal jaren instond voor het onderhoud van het voetbalterrein van KAVD, had er iets op gevonden om de grasmat te effenen...
Hij bouwde een oude wagen om en voorzag die van een 'pletrol'...
André toerde met het voertuig enkele malen het terrein rond, terwijl hij kon luisteren naar de autoradio...

749731-407422811a527ea45a878544dbecb6aa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soul    2,547
Soul

logos-renault.gif

1898 Renault Voiturette

Renault_Voiturette_small.jpg

 

1899-1903 Renault Type A

Renault_Voiturette_TypeA_small1.jpg

 

1899-1903 Renault Type B

Renault_Voiturette_TypeB_small.jpg

 

3 van de 19e eeuw...

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    16,648
gTa

Gisteren, tijdens een regelrechte zondvloed, op de autostrade een Hollander in z'n Renault 5 turbo 2 tegengekomen. Wat een kar! :inlove: 'Ie reed met z'n zijruitje een beetje open omdat 'ie anders voorzeker niks zag, heel z"n kar was aangedampt. :D Maar onze thumbs up heeft 'ie wel gezien. :-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Ice_Ken
      By Ice_Ken
      Bij deze zet ik mijn clio officieel te koop, het is tijd voor iets anders na 2,5jaar eigenaar te zijn van deze franse hot hatch.
      Algemene info:
      -bouwjaar 01/2010
      -105 000km
      -Cup chassis, recaro zetels
      -automatische airco, elektrische spiegels, licht-regensensor, elektrische ramen....
      -lichte vracht (0€ inschrijving, 85€ jaarlijkse belasting)
      -ongevalvrij
       
      Mod list:
      Motor:
      -ITG inlegfilter
      -Akrapovic evolution uitlaat
      -Uitlaatcollector laten lassen + verstevigen + HD RVS flexijoints
      -Vibratechnics motorsteun(onderaan) + andere 2 steunen origineel vervangen
      -Groot onderhoud (oliefilter, pollen filter, olie motor, olie versnellingsbak, bobijnen, bougies, thermostaat, aircogas)
      -stage 2 BR performance (217pk @7252rpm, 238nm @5143rpm)
      -airco condensor + droger vervangen + gas opgevuld
      -nieuwe accu
      -gasklep en pcv klep gereinigd
      -revisie van cilinderkop en vervanging van 8 kleppen + 3 hoeken klepzittingen bewerking.
      -Distributieriem, waterpomp, multiriem en spanner.
      -Nieuwe lambdasondes
      Versnellingsbak:
      -revisie op 96000km met stalen synchro's
      -tussenaslager cardan vervangen
      -nieuwe koppeling + bedieningscilinder
      -Quaife LSD
      -versnellingsbaksteun vervangen
      -versnellingsbak olie vervangen

      Remmen:
      -Nieuwe Brembo remklauwen vooraan
      -Nieuwe remklauwen achteraan
      -Nieuwe bevestigingsset remblokken vooraan + achteraan
      -Brembo HC gecoate schijven vooraan + Ferodo DS1.11 remblokken
      -Nieuwe OEM Brembo remschijven achteraan en Galfer FDRT066 remblokken
      -Hel staalomvlochten remleidingen (zwart) + OE rembeugels
      -Motul RBF660 remvloeistof
      -Nieuwe handremkabels
      -Remklauwhouders achter gereviseerd

      Velgen/banden:
      Set 1:
      -OZ Ultraleggera 17" 8J ET55 mat zwart
      -225/45/17 Yokohama AD08R
      Set 2:
      -OE Speedlines 17" 7,5J ET68 glans zwart
      -225/45/17 Bridgestone RE070

      Ophanging:
      -nieuwe dempers vooraan
      -Eiback pro-kit veren voor en achter
      -Powerflex blackseries regelbare PU rubbers in draagarmen vooraan
      -Spoon Rigid collar kit vooraan
      -Stabilisatorlinks vervangen (4)
      -Uitlijning -1,2° camber, 6° caster vooraan
      -Alle kogelgewrichten vervangen vooraan (fusees)
      -Wiellagers vooraan en achteraan vervangen
      Exterieur: 
      -zwarte Renault logos voor en achter
      -koffer CLIO logo verwijdert.
      -Nurburgring sticker
      -alle lampjes vervangen door hoogwaardigere exemplaren in koplampen
      -alle isolatie motorruimte vernieuwd incl clipsen
      -afdekking accu vernieuwd
      -B-stijl stickers vernieuwd
      -korte antenne
      -Bumper achter en vleugel vooraan spotrepair
      -Ruitenwissers Bosch nieuw
      -Dempers koffer vernieuwd

      Interieur:
      -Pioneer radio/USB/CD/bluetooth
      -Lichte vracht ombouw
      -Renault sport matjes
      -Nieuwe stuur
      -Nieuwe versnellingspook
      -Nieuwe bekleding recaro bestuurder
      -Bestuurderszetel verlaagd (gekende clio klacht)
      -alles om terug om te bouwen naar gewone achterbank aanwezig. 
       
      Prijs met 1 set velgen: 13000€
      Prijs met beide sets: 13500€ 

       








    • Rabbit
      By Rabbit
      Wat een geslaagde lijn, zeker tov de X4 of de GLC coupé vind ik.
      Helaas enkel voor Rusland voorlopig  
      Bron: autoblog.nl
       
    • fuxhound
      By fuxhound
      De hete Franse hatch is éindelijk onthuld.
       
      De award voor het slechts bewaarde geheim van 2017 mag nu al bijna aan de Renault Mégane RS gegeven worden. De Franse hatchback lekte stukje bij beetje aan alle kanten uit. Het uiterlijk is dan ook geen geheim meer, maar soit, het is altijd leuk om ook nog even naar de persplaatjes te kijken. En bovendien hebben we nu ook de definitieve specs!
      De Mégane RS valt een klein beetje ten prooi aan downsizing, want de 2.0 liter grote turbotor van de vorige generaties maakt plaats voor een 1.8-je. In principe is het dezelfde motor als het blok dat in de nieuwe Alpine A110 ligt, maar in de Mégane RS levert ‘ie iets meer power en koppel: 280 pk en 390 Nm. Later komt er nog een Trophy-versie met 300 pk. Ook belangrijk: naast een automaat met dubbele koppeling komt er in tegenstelling tot bij de Clio ook een handbak beschikbaar.
        De lekker breed uitgeklopte koets van de RS is aan de voorkant zes centimeter dan de reguliere Mégane en aan de achterkant vier centimeter breder. Samen met de verlichting in de vorm van een ‘finish-vlag’ in de voorbumper geeft het de RS weer een dikke uitstraling. Of de nieuwe generatie ook weer zo scherp stuurt als de vorige generaties zal een rijtest moeten uitwijzen.

















      https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-de-nieuwe-renault-megane-rs-2-102147
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions