Ga naar inhoud

Renault lovers


Soul

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

assistance-1

assistance-2

assistance-3

assistance-5

assistance-4

Quelques photos d'assistance Rallyes en Europe de l'Est et au Monte Carlo, années 69 et 70.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Die R25 is echt wel knap.

Is ook 1 van die autos die ik op een dag wil gehad hebben: de R25 V6 Turbo. Die was zodanig bruut dat, als de turbo aansloeg, je dacht dat 'em de vooras er ging vanonder sleuren. :lol:

En dat interieur :inlove:

133326-renault-25-4.jpg

QwkAynRhx9aHNuN-NQGIExuxACngTXJ07U9K7vDBTtUkxk9v1e1mOJxHYiRj9mI1f0Z5YzW10mi1GRX4lHeVSO1pQ-2boKpf6QwWOsb65IrXifRaTdjJABECdXYRzCI1IEkiqTpXMwJQUNPAOF94hgt40yy8FkL0ATwJd-O03WH_1O6r-yTtStpdesk8Wx8wXFOiSncfVaOLrbwanG6SnXmrzQ

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Soul said:

Dan vond ik de 21 Turbo toch nog net iets leuker dan de anderen in die reeks...

De R21 Turbo en R25 waren wel totaal andere type wagens. De R21 was echt voor de mensen die een sportberline wouden. Beetje het publiek dat vandaag een Megane RS zou kopen. De R25 was een krachtige topklasse berline (met een serieuze scheut “prettig gestoordheid” d’r op :) ). 

Ze mogen ze beiden wel afzetten, maar de R25 graag eerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

S0-renault-21-turbo-1987-1994-la-terreur-francaise-des-autoroutes-allemandes-des-6-000-eur-604179.jpg

Toen men nog op de koffer aangaf dat de wagen ABS had :inlove:

S0-renault-21-turbo-1987-1994-la-terreur-francaise-des-autoroutes-allemandes-des-6-000-eur-604184.jpg

d1f879795add13f803686b85a26c0a4a.jpg

En je kon er zelfs mee rallyrijden.

 

3a872aab20df3fc7725d3edd28d61d2c.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/3/2020 om 12:43, The Swede zei:

Die R25 is echt wel knap.

Is ook 1 van die autos die ik op een dag wil gehad hebben: de R25 V6 Turbo. Die was zodanig bruut dat, als de turbo aansloeg, je dacht dat 'em de vooras er ging vanonder sleuren. :lol:

En dat interieur :inlove:

133326-renault-25-4.jpg

QwkAynRhx9aHNuN-NQGIExuxACngTXJ07U9K7vDBTtUkxk9v1e1mOJxHYiRj9mI1f0Z5YzW10mi1GRX4lHeVSO1pQ-2boKpf6QwWOsb65IrXifRaTdjJABECdXYRzCI1IEkiqTpXMwJQUNPAOF94hgt40yy8FkL0ATwJd-O03WH_1O6r-yTtStpdesk8Wx8wXFOiSncfVaOLrbwanG6SnXmrzQ

De pa van een vriendin had zo eentje.  Dat interieur leek precies uit een ruimtetuig te komen.  Alleen al de bediening van de geluidsinstallatie (met een volledige equalizer) was al een spektakel op zich.  Hij heeft die nogal rap ingewisseld op een donkergroene Peugeot 405 break, die al evensnel het veld moest ruimen voor een zalige vijfcylinder Volvo 850 break.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 405 is er dan ook heel rap uitgegaan.
De Renault sukkelde voortdurend met elektronica-issues, en hij was het beu, en moest per direct een andere auto hebben. En gezien er wel eens een TV of droogkast in moest, liefst een stationwagon.

405 was ook wel een knappe auto, met een velours interieur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, ex-Mooseman said:

De pa van een vriendin had zo eentje.  Dat interieur leek precies uit een ruimtetuig te komen.  Alleen al de bediening van de geluidsinstallatie (met een volledige equalizer) was al een spektakel op zich.  Hij heeft die nogal rap ingewisseld op een donkergroene Peugeot 405 break, die al evensnel het veld moest ruimen voor een zalige vijfcylinder Volvo 850 break.

Toen ik nog een klein manneke was, hadden wij thuis ook een R25 (wel ni de V6 Turbo). Die bediening van de geluidsinstallatie was geweldig, hoeveel schuifkes voor de equalizer dat ni waren. En dan ook nog zo'n hele boomstam met knopkes voor de geluidsinstallatie aan het stuurwiel. Nostalgie :inlove:

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Wutputt zei:

Toen ik nog een klein manneke was, hadden wij thuis ook een R25 (wel ni de V6 Turbo). Die bediening van de geluidsinstallatie was geweldig, hoeveel schuifkes voor de equalizer dat ni waren. En dan ook nog zo'n hele boomstam met knopkes voor de geluidsinstallatie aan het stuurwiel. Nostalgie :inlove:

spacer.png

't is dat wat ik bedoelde 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

De R5 Maxi is misschien iconischer, maar zelf ben ik meer fan van de Clio Maxi. Alleen al het geluid :inlove:

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid