Jump to content

Renault lovers


Soul
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Vente-Stanislas-Machoir-au-salon-Auto-Mo

Vente-Stanislas-Machoir-au-salon-Auto-Mo

Vente-Stanislas-Machoir-au-salon-Auto-Mo

De Renault 3 was een eenvoudige basisversie van de Renault 4, die alleen in 1961 en 1962 gebouwd werd, en alleen in Frankrijk werd aangeboden. De gedachte was dat er behalve de Renault 4 ook een zeer eenvoudige en goedkope versie moest zijn om rechtstreeks te kunnen concurreren met de 2CV van Citroën. De auto was voorzien van een kleinere motor, 603 cc. in plaats van 747 cc., waardoor het aantal "fiscale PK's" (die in Frankrijk de hoogte van de wegenbelasting bepaalden) niet op vier, maar drie uitkwam. Niettemin sloeg het erg langzame en uitgeklede model (geen kachelventilator, geen portierbekleding, geen achterste zijruiten, alleen verkrijgbaar in grijs) bijna niet aan, en werd de productie al na 2526 exemplaren gestaakt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Renault_3

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • tuscani
      By tuscani
      Net zoals Honda, brengt Renault een modern icoon terug. Sub 20k vermelden ze.
      Ferm karretje zo  



       
    • Rabbit
      By Rabbit
      Wat een geslaagde lijn, zeker tov de X4 of de GLC coupé vind ik.
      Helaas enkel voor Rusland voorlopig  
      Bron: autoblog.nl
       
    • fuxhound
      By fuxhound
      De hete Franse hatch is éindelijk onthuld.
       
      De award voor het slechts bewaarde geheim van 2017 mag nu al bijna aan de Renault Mégane RS gegeven worden. De Franse hatchback lekte stukje bij beetje aan alle kanten uit. Het uiterlijk is dan ook geen geheim meer, maar soit, het is altijd leuk om ook nog even naar de persplaatjes te kijken. En bovendien hebben we nu ook de definitieve specs!
      De Mégane RS valt een klein beetje ten prooi aan downsizing, want de 2.0 liter grote turbotor van de vorige generaties maakt plaats voor een 1.8-je. In principe is het dezelfde motor als het blok dat in de nieuwe Alpine A110 ligt, maar in de Mégane RS levert ‘ie iets meer power en koppel: 280 pk en 390 Nm. Later komt er nog een Trophy-versie met 300 pk. Ook belangrijk: naast een automaat met dubbele koppeling komt er in tegenstelling tot bij de Clio ook een handbak beschikbaar.
        De lekker breed uitgeklopte koets van de RS is aan de voorkant zes centimeter dan de reguliere Mégane en aan de achterkant vier centimeter breder. Samen met de verlichting in de vorm van een ‘finish-vlag’ in de voorbumper geeft het de RS weer een dikke uitstraling. Of de nieuwe generatie ook weer zo scherp stuurt als de vorige generaties zal een rijtest moeten uitwijzen.

















      https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-de-nieuwe-renault-megane-rs-2-102147
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions