Ga naar inhoud

BMW M3 - ALPINA D3


Salokin

M3 vs D3  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. M3 vs D3



Aanbevolen berichten

Ondanks dat ik heel erg onder de indruk ben van hoe goed de D3 het doet, sowieso toch de M3. Uiteindelijk is hetgeen waar de M3 op dat stuk weg op afgerekend wordt, zijn rauwe kant, nog altijd hetgeen zijn aantrekkingskracht is. Dit filmpje toont eerder aan hoe magnifiek de D3 is. Een alternatieve poll zou ook  B3 vs D3 kunnen zijn, want wat zijn nog de argumenten om voor de B te kiezen, behalve sound? Ze zijn er, maar zijn ze overtuigend genoeg om de beslissing in de richting van de benzine te doen gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De D3 is wel de betere allrounder en dus beter als daily. Ook zalig met zo'n motor is de moeiteloze manier waarmee dat accelereert, koppel is verslavend...

Zou hem denk ik als Touring met Allrad nemen.

 

Maar in the end is de M3/M4 toch leuker, scherper, sneller, dikker en homogener qua looks, klinkt beter, dus if money were no object zou ik die ongetwijfeld kiezen.

 

Ik zou beide nemen als ik u was @@Salokin.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De D3 is wel de betere allrounder en dus beter als daily. Ook zalig met zo'n motor is de moeiteloze manier waarmee dat accelereert, koppel is verslavend...

Zou hem denk ik als Touring met Allrad nemen.

 

Maar in the end is de M3/M4 toch leuker, scherper, sneller, dikker en homogener qua looks, klinkt beter, dus if money were no object zou ik die ongetwijfeld kiezen.

 

Ik zou beide nemen als ik u was @@Salokin.

Ik zal wel zien als de M3 er is wat ik zal doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

D5 en track Exx M3

 

vraag is, en dat is niet per sé een nieuw fenomeen en misschien zelf dé reden waarom deze M3 iets 'softer' is, of de hardcore sedans/combi's zoals oudere M's/RS'en etc. wel nog nut hebben voor de doorwinterde track-ers. Wie op circuit gaat koopt toch beter een daily + een echte sportwagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de M3 al gereden, en dat ding is best comfortabel. Ik zou er graag 50k km per jaar mee doen. Je kan er rustig mee cruisen, maar als de situatie het toelaat kan je wel eens effe genieten op een manier dat je dat met een diesel niet kan. De Alpina zal wel wat comfortabeler zijn, maar veel verschil kan dat onmogelijk zijn. Blijft natuurlijk dat de M3 op alle vlak net iets duurder zal zijn, en dat 'm niet als Touring te krijgen is.

Ik ga na 't weekend naar Kirsch bellen in Mönchengladbach om de D3 eens aan de tand te gaan voelen. Bij de 640d bleef ik met het gevoel zitten dat ik met een snellere variant van mijn 5 onderweg was, en niks meer. De M3 is toch wel compleet wat anders. Ik ben alvast benieuwd of ik een testrit met een D3 geregeld krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

550i aan mij verkopen voor 2 x 20k

Ok :D

Ik heb de M3 al gereden, en dat ding is best comfortabel. Ik zou er graag 50k km per jaar mee doen. Je kan er rustig mee cruisen, maar als de situatie het toelaat kan je wel eens effe genieten op een manier dat je dat met een diesel niet kan. De Alpina zal wel wat comfortabeler zijn, maar veel verschil kan dat onmogelijk zijn. Blijft natuurlijk dat de M3 op alle vlak net iets duurder zal zijn, en dat 'm niet als Touring te krijgen is.

Ik ga na 't weekend naar Kirsch bellen in Mönchengladbach om de D3 eens aan de tand te gaan voelen. Bij de 640d bleef ik met het gevoel zitten dat ik met een snellere variant van mijn 5 onderweg was, en niks meer. De M3 is toch wel compleet wat anders. Ik ben alvast benieuwd of ik een testrit met een D3 geregeld krijg.

Tenzij UK buy dan is die M3 een pak goedkoper.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alpina.

 

Goedkoper om te kopen en goedkoper om te rijden.

En toch exclusiever dan een 3 of 4. 

 

En niet zo patserig als een M4, nietwaar @@RRD ?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan persoonlijk eigenlijk moeilijk het filmpje 100% geloven. 

 

Ik zeg niet dat de Alpina slecht is maar heb moeite.

 

in het optrekken start de Alpina met launch Control, de M3 start in eco ... 

 

Ik heb de indruk dat de reporter eigenlijk een beetje contra de m3 is.. en nu laat uitschijnen dat de D3 stukken beter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan persoonlijk eigenlijk moeilijk het filmpje 100% geloven. 

 

Ik zeg niet dat de Alpina slecht is maar heb moeite.

 

in het optrekken start de Alpina met launch Control, de M3 start in eco ... 

 

Ik heb de indruk dat de reporter eigenlijk een beetje contra de m3 is.. en nu laat uitschijnen dat de D3 stukken beter is.

 

 

Alpina rijdt ook met quasi lege tank.

Eitherway, it is still hugely impressive.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alpina rijdt ook met quasi lege tank.

Eitherway, it is still hugely impressive.

 

Je kan het binnenkort zelf eens testen hé :D

 

Wabe of Salokin moet maar volgen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt me eigenlijk weinig uit, maar ik kan me wel inbeelden dat dat eigenlijk fucking irritant moet zijn. Heb je een gloednieuwe M3 en dan komt er plots een oliebrander je het leven zuur maken. :ninja:

 

Maar die poll hier is een rare keuze, en vooral afhankelijk van het doel van de wagen. Daily, veel lange afstanden met af en toe wat leuke baantjes, kilometers malen? D3.

Kortere afstanden, trackdays en weekendfunritjes? M3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt me eigenlijk weinig uit, maar ik kan me wel inbeelden dat dat eigenlijk fucking irritant moet zijn. Heb je een gloednieuwe M3 en dan komt er plots een oliebrander je het leven zuur maken. :ninja:

 

Maar die poll hier is een rare keuze, en vooral afhankelijk van het doel van de wagen. Daily, veel lange afstanden met af en toe wat leuke baantjes, kilometers malen? D3.

Kortere afstanden, trackdays en weekendfunritjes? M3.

Laat ons ervan uitgaan dat je ca. 20.000km/jaar aflegt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid