Ga naar inhoud

Gemiddelde cilinderinhoud in Europa tussen 1990 en 2013


BWS

Aanbevolen berichten

There's no replacement for displacement, jammer genoeg zijn de bevindingen van dit onderzoek evident. Wel interessant om eens te zien:

 

http://www.nzz.ch/spezial/wohlstand/sommerserie-interaktive-datenvisualisierung-wohlstand-hubraum-autos-1.18356173

 

ons 'keerpunt' is dus blijkbaar  2001, waar we piekten op een gemiddelde van 1783cc/wagen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf soms tegen een leek niet zeggen wat mijn cilinderinhoud is en vooral, wat dat aan taks kost. Je krijgt direct een stempel op je kop, en denken ze dat je nogal geld moet verdienen, want dat kan anders niet.

Maar een pakje sigaretten opsmoren per dag is geen probleem aan 6€/dag. Per jaar is dat 2200€, daar kan ik al mijn kist voor verzekeren en taks betalen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem, als er zijn die eerste keer meegaan met de M3 zijn ze er meestal stapelzot van....tot ze vragen wat hij kost aan taks en verbruik. Dan is het rap stil [emoji16]

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die er niks van kennen hebben ook vaak iets tegen grote motoren, denk dat je dat alleen hebt om infantiel hard mee te rijden. Hun 1.2 tdi is immers ruim voldoende.

er bestaat erger, sommige mensen weten niet eens wat cilinderinhoud betekent. Het volk dat zegt: "een BMW, dat verbruikt toch veel? Je moet een Peugeot nemen, dat is zuinig!"

 

edit: thanks Fuel, hopelijk sluipen geen gelijkaardige kemels in mijn thesis die ik as we speak aan het afronden ben :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

er bestaat erger, sommige mensen weten niet eens wat cilinderinhoud betekend. Het volk dat zegt: "een BMW, dat verbruikt toch veel? Je moet een Peugeot nemen, dat is zuinig!"

 

Ik probeer zo ver mogelijk uit de buurt van zo'n mensen te blijven. Fakkkkk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

er bestaat erger, sommige mensen weten niet eens wat cilinderinhoud betekent. Het volk dat zegt: "een BMW, dat verbruikt toch veel? Je moet een Peugeot nemen, dat is zuinig!"

Om dan vervolgens in hun 404 of 403 te stappen. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dan vervolgens in hun 404 of 403 te stappen. :inlove:

of hun ecoflex diesel met 99 gram CO2-uitstoot maar die wel tonnen stikstofgas andere rommel uitstoten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf soms tegen een leek niet zeggen wat mijn cilinderinhoud is en vooral, wat dat aan taks kost. Je krijgt direct een stempel op je kop, en denken ze dat je nogal geld moet verdienen, want dat kan anders niet.

Maar een pakje sigaretten opsmoren per dag is geen probleem aan 6€/dag. Per jaar is dat 2200€, daar kan ik al mijn kist voor verzekeren en taks betalen.

 

Inderdaad.

Schoonmoeder gaf me ook zo de opmerking bij de keuze van de nieuwe wagen van haar vriend: een 2.2 of 2.4 nemen we niet hoor, die taksen!

Waarop ik zei dat een 2.0 en een 2.4 maar 200 eur op een jaar scheelt.

Ja man, direct een "ge weet gij niet hoeveel dat is, 200 eur op een jaar?"

Waarop ik direct zei "koop dan een 1.1, is zeer goedkoop"

 

En dan was ik de boeman :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

Schoonmoeder gaf me ook zo de opmerking bij de keuze van de nieuwe wagen van haar vriend: een 2.2 of 2.4 nemen we niet hoor, die taksen!

Waarop ik zei dat een 2.0 en een 2.4 maar 200 eur op een jaar scheelt.

Ja man, direct een "ge weet gij niet hoeveel dat is, 200 eur op een jaar?"

Waarop ik direct zei "koop dan een 1.1, is zeer goedkoop"

 

En dan was ik de boeman :unsure:

Alles boven de 2 liter is de facto onverkoopbaar tweedehands in België "door den taks"!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, bij m'n dealer stonden er recent 3 of 4 XC60's op een rij. Occasies, net 4j oud (de eerste beginnen vrij te komen), alle 4 2.4D. Slechts enkelingen willen dat.

Ze zijn allemaal de tijd van de accijnscompenserende belasting vergeten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die er niks van kennen hebben ook vaak iets tegen grote motoren, denk dat je dat alleen hebt om infantiel hard mee te rijden. Hun 1.2 tdi is immers ruim voldoende.

Is DBR2 van AM hier ook ergens lid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook niet zo dat er nu uit veel kleinere cilinderinhoud veel meer peekaas worden gehaald?

Heb ooit nog met een Fock Sierra gereden met 2.3 dieselmotor met de volle 80 pk. Tegenwoordig halen ze al 75pk uit een Polo 1.2 Tdi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid