Ga naar inhoud

Ferrari Enzo vs Porsche Carrera GT


Lefty

Ferrari Enzo of Carrera GT?  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Pick one!

    • Ferrari Enzo
    • Porsche Carrera GT


Aanbevolen berichten

Carrera GT, design is triljoen keer tijdlozer en eleganter dan Enzo... Deze laatste lijkt me meer op een kitcar dan wat anders... Zou me er zelfs wat in schamen om er in rond te rijden; die overhang vooraan, die 'onsamenhorendheid' van body panels en interieur, dat schreeuwerige uiterlijk,... 

 

V10 klinkt ook pak beter imo (zoek maar ff op Gemballa Mirage, wat een geluid dat uit die V10 komt :inlove:  ) .

 

 

 

 

Maar ik ben dan ook altijd al meer fan geweest van Stuttgart dan van Maranello ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carrera GT, geen seconde twijfel.

 

Wat een masterpiece van een auto:

- Motor initieel ontwikkeld voor F1

- Trendsetter op vlak van complete afwerking (ook alle verborgen onderdelen zijn prachtig afgewerkt).

- Design dat gewoon niet oud wordt (enkel het stuur geeft het wat weg).

 

Zelfs zonder bodypanelen is het een prachtige wagen:

 

 

De Enzo heb ik nooit een knappe wagen gevonden, ik vind het design (overhang neus, vormgeving cabine) niet samenhangend genoeg. Wel indrukwekkende wagen qua prestaties ed.

Ik ben verbaasd dat je geen investeringsargumenten boven haalt, JanpietjorisenCorneel!

 

Voor mij de CGT, vroeger had ik resoluut voor de Enzo gekozen maar de interesse in de Porsche is met de jaren gegroeid.

Wàt een auto!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur op het uiterlijk voor mij ook de Carrera Gt. Al moet ik toegeven dat een Enzo er vanuit bepaalde hoeken (en met andere velgen) ook wel goed uitziet. ADV1Enzo1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enzo is gewoon built for speed, je ziet dat aan alles en eigenlijk kan ik dat ook wel apprecieren. Als de enzo manueel was, dan koos ik wss die. Dat dat koekblik "lelijk" is kan me niks schelen (meneer fiets zou het 'bruut' noemen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook geen 2 seconden getwijfeld. Nadeel is dat 'ie 2 cilinders mist ten opzichte van de Ferrari (ik vind een V12 nog altijd mooier klinken dan een V10, ook die V10), maar voor de rest lijkt me dat een meer pure rijsensatie. Vooreerst: manueel. Bovendien duidelijk minder elektronische ondersteuning. En het dak kan er af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enzo is gewoon built for speed, je ziet dat aan alles en eigenlijk kan ik dat ook wel apprecieren.

Dat beweerden ze bij Ferrari idd, vandaar die "rare" lijnen, tot Glickenhaus zich ging moeien en er een compleet andere carrosserie liet op bouwen die even goed/beter was dan de originele :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook geen 2 seconden getwijfeld. Nadeel is dat 'ie 2 cilinders mist ten opzichte van de Ferrari (ik vind een V12 nog altijd mooier klinken dan een V10, ook die V10), maar voor de rest lijkt me dat een meer pure rijsensatie. Vooreerst: manueel. Bovendien duidelijk minder elektronische ondersteuning. En het dak kan er af!

Misschien dat ik meerdere filmpjes moet zien, maar het geluid van die V12 in dat filmpje hierboven komt IMO nog niet aan de tenen van dat F1 gehuil van de V10 in de Carrera GT. Tenzij die kerel nooit heeft doorgetrokken ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben verbaasd dat je geen investeringsargumenten boven haalt, JanpietjorisenCorneel!

Voor mij de CGT, vroeger had ik resoluut voor de Enzo gekozen maar de interesse in de Porsche is met de jaren gegroeid.

Wàt een auto!

Het gaat hier over liefhebberij hé. Ik moet niet altijd de rationele boekhouder uithangen. :D

Ik durf trouwens ook niet zeggen in procentueel rendement welke van de 2 het best zal scoren de komende decennia.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ik meerdere filmpjes moet zien, maar het geluid van die V12 in dat filmpje hierboven komt IMO nog niet aan de tenen van dat F1 gehuil van de V10 in de Carrera GT. Tenzij die kerel nooit heeft doorgetrokken ofzo.

Carrera GT klinkt subliem, I admit.

Maar een schreeuwende atmo Ferrari V12 beats that, in my book.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor net als gTa niet zo graag V10's, het concept van Carrera GT spreekt me wel aan en die handbak met die heerlijke pok gekoppeld aan die V10 doet meteen zin krijgen om te rijden. Maar de Enzo doet me meer, zit zoveel passie in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carrera GT, geen seconde twijfel.

 

Wat een masterpiece van een auto:

- Motor initieel ontwikkeld voor F1

- Trendsetter op vlak van complete afwerking (ook alle verborgen onderdelen zijn prachtig afgewerkt).

- Design dat gewoon niet oud wordt (enkel het stuur geeft het wat weg).

 

Zelfs zonder bodypanelen is het een prachtige wagen:

cgt_naked.jpg

 

De Enzo heb ik nooit een knappe wagen gevonden, ik vind het design (overhang neus, vormgeving cabine) niet samenhangend genoeg. Wel indrukwekkende wagen qua prestaties ed.

Is dat zo van die motor ? Kan me moeilijk voorstellen dat een 5.7l motor nog veel te maken heeft met een motor voor in een F1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat zo van die motor ? Kan me moeilijk voorstellen dat een 5.7l motor nog veel te maken heeft met een motor voor in een F1

The V10 was a unit secretly built by Porsche for the Footwork Formula One team in 1992, but later shelved. The engine was resurrected for the Le Mans prototype and increased in size to 5.7 litres. The project was canceled after two days of testing for the first car, in mid-1999, mostly due to Porsche's wish to build the Cayenne SUV with involvement from Volkswagen and Audi, thus requiring engineering expertise to be pulled from the motorsports division. It was also speculated that VW-Audi chairman Ferdinand Piëch wanted Audi's new Le Mans Prototype, the Audi R8 not to face competition from Porsche in 2004.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge zult het maar voor hebben. Werken als ingenieur op een nieuwe LMP bij Porsche en op een blauwe maandag de mededeling krijgen dat je mag stoppen ermee om aan een footballers-wife-wagon te gaan klussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Without hesitation: Carrera GT, een van Porsche's fijnste creaties tov het (IMO) lelijke broertje onder de Ferrari-supercars. Ook tof dat Porsche de wagen blijft 'ondersteunen' met bv. de nieuwe N-rated Michelin PSS-banden.

Binnenkort een realistisch dilemma, CGT vs GT3 4.0:

http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=30699&utm_source=2014-8-21&utm_medium=email&utm_content=html&utm_campaign=newsletter

Ik zou nog even twijfelen eerlijk gezegd.

Btw, iedereen die spreekt van de CGT als een topinvestering: kan wel zijn, maar dan ben je beter niet van plan ermee te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid