Ice_Ken 4.972 Geplaatst: 20 augustus 2014 Delen Geplaatst: 20 augustus 2014 CGT, open uitlaat. nuff said Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kenson 8 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Carrera GT, design is triljoen keer tijdlozer en eleganter dan Enzo... Deze laatste lijkt me meer op een kitcar dan wat anders... Zou me er zelfs wat in schamen om er in rond te rijden; die overhang vooraan, die 'onsamenhorendheid' van body panels en interieur, dat schreeuwerige uiterlijk,... V10 klinkt ook pak beter imo (zoek maar ff op Gemballa Mirage, wat een geluid dat uit die V10 komt ) . Maar ik ben dan ook altijd al meer fan geweest van Stuttgart dan van Maranello Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.245 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Geen idee hoe iemand dit lelijk kan noemen, dan heb je er weinig kaas van gegeten. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.506 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Voor mij een Ferrari rode CGT, best of both worlds Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CharlesV 3.657 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Carrera GT anytime! https://www.youtube.com/watch?v=2vdwKOUPOBY 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Carrera GT, geen seconde twijfel. Wat een masterpiece van een auto: - Motor initieel ontwikkeld voor F1 - Trendsetter op vlak van complete afwerking (ook alle verborgen onderdelen zijn prachtig afgewerkt). - Design dat gewoon niet oud wordt (enkel het stuur geeft het wat weg). Zelfs zonder bodypanelen is het een prachtige wagen: De Enzo heb ik nooit een knappe wagen gevonden, ik vind het design (overhang neus, vormgeving cabine) niet samenhangend genoeg. Wel indrukwekkende wagen qua prestaties ed. Ik ben verbaasd dat je geen investeringsargumenten boven haalt, JanpietjorisenCorneel! Voor mij de CGT, vroeger had ik resoluut voor de Enzo gekozen maar de interesse in de Porsche is met de jaren gegroeid. Wàt een auto! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Puur op het uiterlijk voor mij ook de Carrera Gt. Al moet ik toegeven dat een Enzo er vanuit bepaalde hoeken (en met andere velgen) ook wel goed uitziet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.506 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 De enzo is gewoon built for speed, je ziet dat aan alles en eigenlijk kan ik dat ook wel apprecieren. Als de enzo manueel was, dan koos ik wss die. Dat dat koekblik "lelijk" is kan me niks schelen (meneer fiets zou het 'bruut' noemen). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 heeft iemand eigenlijk een idee hoe deze 2 zich verhouden qua onderhoudskosten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.518 Geplaatst: 21 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Had ergens wel verwacht dat de C GT zou winnen, maar niet met zo'n voorsprong. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Heb ook geen 2 seconden getwijfeld. Nadeel is dat 'ie 2 cilinders mist ten opzichte van de Ferrari (ik vind een V12 nog altijd mooier klinken dan een V10, ook die V10), maar voor de rest lijkt me dat een meer pure rijsensatie. Vooreerst: manueel. Bovendien duidelijk minder elektronische ondersteuning. En het dak kan er af! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 In een enzo zit niet zo veel elektronica, gewoon wat vangnetten die uit kunnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.109 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 De enzo is gewoon built for speed, je ziet dat aan alles en eigenlijk kan ik dat ook wel apprecieren. Dat beweerden ze bij Ferrari idd, vandaar die "rare" lijnen, tot Glickenhaus zich ging moeien en er een compleet andere carrosserie liet op bouwen die even goed/beter was dan de originele Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.109 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Heb ook geen 2 seconden getwijfeld. Nadeel is dat 'ie 2 cilinders mist ten opzichte van de Ferrari (ik vind een V12 nog altijd mooier klinken dan een V10, ook die V10), maar voor de rest lijkt me dat een meer pure rijsensatie. Vooreerst: manueel. Bovendien duidelijk minder elektronische ondersteuning. En het dak kan er af! Misschien dat ik meerdere filmpjes moet zien, maar het geluid van die V12 in dat filmpje hierboven komt IMO nog niet aan de tenen van dat F1 gehuil van de V10 in de Carrera GT. Tenzij die kerel nooit heeft doorgetrokken ofzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corneel 2.098 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Ik ben verbaasd dat je geen investeringsargumenten boven haalt, JanpietjorisenCorneel! Voor mij de CGT, vroeger had ik resoluut voor de Enzo gekozen maar de interesse in de Porsche is met de jaren gegroeid. Wàt een auto! Het gaat hier over liefhebberij hé. Ik moet niet altijd de rationele boekhouder uithangen. Ik durf trouwens ook niet zeggen in procentueel rendement welke van de 2 het best zal scoren de komende decennia. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Misschien dat ik meerdere filmpjes moet zien, maar het geluid van die V12 in dat filmpje hierboven komt IMO nog niet aan de tenen van dat F1 gehuil van de V10 in de Carrera GT. Tenzij die kerel nooit heeft doorgetrokken ofzo. Carrera GT klinkt subliem, I admit. Maar een schreeuwende atmo Ferrari V12 beats that, in my book. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.109 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Maar een schreeuwende atmo Ferrari V12 beats that, in my book. Dan toch niet deze. Die van vroeger in de F1 wel, ja Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ambi 1.477 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Ik hoor net als gTa niet zo graag V10's, het concept van Carrera GT spreekt me wel aan en die handbak met die heerlijke pok gekoppeld aan die V10 doet meteen zin krijgen om te rijden. Maar de Enzo doet me meer, zit zoveel passie in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ambi 1.477 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Carrera GT, geen seconde twijfel. Wat een masterpiece van een auto: - Motor initieel ontwikkeld voor F1 - Trendsetter op vlak van complete afwerking (ook alle verborgen onderdelen zijn prachtig afgewerkt). - Design dat gewoon niet oud wordt (enkel het stuur geeft het wat weg). Zelfs zonder bodypanelen is het een prachtige wagen: De Enzo heb ik nooit een knappe wagen gevonden, ik vind het design (overhang neus, vormgeving cabine) niet samenhangend genoeg. Wel indrukwekkende wagen qua prestaties ed. Is dat zo van die motor ? Kan me moeilijk voorstellen dat een 5.7l motor nog veel te maken heeft met een motor voor in een F1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.542 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Denk dat hij een lemans prototype bedoelt.Ik vind de V12 van de Enzo ook mooier klinken dan de V10 van de GT, klinkt veel "krachtiger", "voller". Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.109 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Is dat zo van die motor ? Kan me moeilijk voorstellen dat een 5.7l motor nog veel te maken heeft met een motor voor in een F1 The V10 was a unit secretly built by Porsche for the Footwork Formula One team in 1992, but later shelved. The engine was resurrected for the Le Mans prototype and increased in size to 5.7 litres. The project was canceled after two days of testing for the first car, in mid-1999, mostly due to Porsche's wish to build the Cayenne SUV with involvement from Volkswagen and Audi, thus requiring engineering expertise to be pulled from the motorsports division. It was also speculated that VW-Audi chairman Ferdinand Piëch wanted Audi's new Le Mans Prototype, the Audi R8 not to face competition from Porsche in 2004. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.109 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Ge zult het maar voor hebben. Werken als ingenieur op een nieuwe LMP bij Porsche en op een blauwe maandag de mededeling krijgen dat je mag stoppen ermee om aan een footballers-wife-wagon te gaan klussen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.737 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 toch om te huilen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.855 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Without hesitation: Carrera GT, een van Porsche's fijnste creaties tov het (IMO) lelijke broertje onder de Ferrari-supercars. Ook tof dat Porsche de wagen blijft 'ondersteunen' met bv. de nieuwe N-rated Michelin PSS-banden. Binnenkort een realistisch dilemma, CGT vs GT3 4.0: http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=30699&utm_source=2014-8-21&utm_medium=email&utm_content=html&utm_campaign=newsletter Ik zou nog even twijfelen eerlijk gezegd. Btw, iedereen die spreekt van de CGT als een topinvestering: kan wel zijn, maar dan ben je beter niet van plan ermee te rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.855 Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Geluid van Enzo bij full pull is (van buitenaf althans) trouwens niet zó fantastisch IRL, vind ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.