Ga naar inhoud

Choose your V12


The Swede

Choose your V12  

40 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke V12 zou je kopen?

    • BMW 750i E32
      12
    • BMW 760i E65
      7
    • Jaguar XJ12 6.0
      1
    • Jaguar XJS V12
      4
    • Mercedes 600 SEL W140
      6
    • Mercedes 600 SEC C140
      3
    • Mercedes S600 W220
      7


Aanbevolen berichten

Met dank aan voor de inspiratie... Ik dacht er een poll van te maken waar je echt kon eens nadenken over "your" V12, i.e. een V12 die je met wat creativiteit en toewijding zelf zou kunnen bezitten.

 

Ik heb de limiet op 10000 euro ong gelegd en heb rare exoten, die je nog eens 30000 euro gaan kosten om goed te zetten, vermeden.

 

Toegegeven, er is dus een stuk minder keuze. Maar hier kan je nog eens zelf van dromen ;)

 

First up: De BMW 750i E32.  

 

Naar mijn smaak één van de elegantste berlines ooit gebouwd.

 

750il_e32_20090808_1739713990.jpg

 

 

Iets moderner, de 760i E65.

 

Niet iedereen zijn smaak, maar het rijdt super:

 

attachment.php?attachmentid=347467&d=135

BMW-7-Series-Individual.jpg

 

 

Iets klassieker, de Jaguar XJ 12 6.0

 

jaguar-xj-jag_94_xjb_1.jpg

 

 

Jag XJS V12

 

jaguar__xjs_coupe_cat_orig_54_800km_1989

 

 

Het "bakbeest" uit de jaren '90: de MB 600 SEL

 

6860640319_9834febd00_o.jpg

 

 

Of iets "sportiever", de MB 600 SEC

 

1024_465613_797935_3558_2291_1035497b91f

 

 

Iets recenter, maar eleganter, de S600 W220

 

mercedes_s600-uk-w220-2002-05_r2.jpg

 

 

Neem ook even in aanmerking dat je mer deze auto ook echt zou moeten rijden en hem rijdende houden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag een W12 ook? A8 D2 dan graag.

 

Good point. Compleet vergeten dat Audi's nul waardebehoud hebben en dat je ook een Phaeton W12 kan hebben voor onder de 10K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

W220 blijft mijn favoriete S-klasse. Die BMW E65 lijkt me redelijk duur en onbetrouwbaar. 

een W220 in 600 trim kost ook handenvol geld in onderhoud, en breukvrij zijn die karren evenmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snel kunnen kiezen.

 

Alhoewel ik de beste auto van de hoop zo links laat liggen (de W220 S600) en zo ook die iconische W140 links laat liggen (eerste berline met meer dan 400pk, eerste auto die standaard bijna gepantserd leek, laatste auto van voor de 'digitale revolutie', ...), kan ik niet anders dan de E32 750i kiezen. Het is de eerste grote massaproductie Duitser met V12, en die auto heeft, toen ik klein was en die uit kwam, een verpletterende indruk op me nagelaten. We reisden toen altijd met testwagens van Bornem, en op een dag kreeg pap een E32 750i voor een skivakantie. Dat was de meest fantastische rit die 'k als klein manneke beleefde, 8u aan een stuk knallen op Franse autoroutes (toen kon dat nog, les flics vonden het soms zelfs OK om je een stukje te begeleiden als je met een dikke kar reed), 300pk was toen absurd veel en je kon aan 200+ de soms steile beklimmingen van de autostrade aanhouden (terwijl 'het plebs' met hun gezinsauto van 4e naar 3e moesten terugschakelen en aan 70-80 naar boven kropen). Herinneringen aan die auto (diamantschwarz metallic met zwart buffelleder, de optionele airbag in 't stuur, elektrisch verstelbare achterzetels en de 15" gesmede fijnspaakvelgjes) zijn zo verpletterend dat ik in de line-up van de poll niks anders kan/mag kiezen.

 

De Jag berline zou ik als XJR willen (liefst de 6-in-lijn) en de XJS, mjah ... 't is geen limousine en echt knap heb ik 'm nooit gevonden.

 

Is een Audi A8 6.0 W12 geen optie binnen de poll-voorwaarden? Want zo-eentje zou bij mij op 2 staan. Links "A8" op de kofferklep, en rechts "6.0" = über!

 

En een korte, uiteraard. Enkel Benzen zijn te pruimen in verlengde versie, imo. BMW '7, Jags XJ, Audi's A8 hebben er in verlengde versie altijd disproportioneel uitgezien. Al zou het bij mij, met zo'n E32 750 dus, niet uitmaken, want staat (technisch, optisch) en uitrusting zouden bij mij primeren op de koetswerkvariant.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me helemaal in het verhaal van gTa vinden. Pa kreeg geen 750i's mee, maar als kind vond ik het een iconische wagen.

 

Sorry voor de A8 en Phaeton. Beiden te recent omdat ik er zou aan denken ;)

En nu kan ik geen opties toevoegen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is maar 1 keer gebeurd, normaal gezien kreeg je test-/perswagens van dat kaliber niet meer voor een week of meer (tenzij je Paul Frère heette, ofzo). Langere reizen (2 weken e.d.) herinner ik me met een E28 524td, een E34 535i, een E34 525i 24V, ook een skiverlof (met 5 personen :fp: ) in een knalrode E30 325i 2-deurs (in 1987 of 1988 ofzo) waarbij we 's nachts reden en mijn mama het zo'n beestig karretje vond (later dan ook een 325i touring gekocht) dat ze continu boven de 200 aan 't peren is geweest, ...

 

We hebben met die 750i trouwens panne gehad (boordcomputer/lampjes die oplichtten, ik weet niet meer exact wat) en paps is toen met dat ding naar een BMW-dealer gereden langs de route, waar ze van hun stoel vielen omdat ze nog geen 750i live hadden gezien. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

W220, maar wel de facelift met 2 turbo's. Hallo 500 pk.

 

Ja, ik zou ook voor de W220 kiezen maar dan ook de facelift en een low mileage S65 AMG L gekocht uit het dealernetwerk met garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zou ook voor de W220 kiezen maar dan ook de facelift en een low mileage S65 AMG L gekocht uit het dealernetwerk met garantie.

Onder de 10k EUR? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zou ook voor de W220 kiezen maar dan ook de facelift en een low mileage S65 AMG L gekocht uit het dealernetwerk met garantie.

 

 

Onder de 10k EUR? :D

 

Ik vrees dat je het sarcasme van mijn opmerking gemist hebt ;)

 

Beetje typische "AM" dat er altijd zijn die de clue van de vraag missen of die direct gaan toogracen. (sorry RRD, no offence meant, but you were guilty this time :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze poll is er maar 1 echt mooie auto, nl. de XJS. Dat is dan ook mijn keuze.

 

Een mooie XJS is inderdaad prachtig. 20 jaar terug vond ik het een "verouderd uitziende" auto, maar tegenwoordig zou ik direct een mooi blauwgrijs exemplaar met spaakvelgjes op mijn oprit willen zetten. (worden wij oud?)

 

 

 

Jaguar_XJS_3,6.JPG

 

Of een cabrio...

 

1988_Jaguar_XJS_Convertible.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid