toere 16.927 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Gaan we samen een sjakosh kopen? Ik weet wel niet of het een goed idee is van daar een BMW te parkeren. Staat die daar nog wel een paar uur later? Uw BMW staat veiliger in Lille dan in West-Vlaanderen. Tot zover mijn bijdrage aan dit topic [emoji1] 1 Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Enkele praktische tips voor vanavond: - Het is karting in Lille, laat dus niets waardevol in de wagen slingeren, er hangen nu sinds kort camera's op de parking maar dat belooft natuurlijk niets. - Er zijn GEEN aparte kleedruimtes, misschien best want het gemiddelde ego zou er toch niet binnen kunnen. - Er zijn wel lockers voorzien, 2 euro maar dat krijg je terug - Als het echt hard regent zijn de regenoverall's ook niet waterdicht, voorzie dus extra kleren/kousen/schoenen. - En om het écht eerlijk te houden; tussen 't kartzitje en de motor kan je een klein ventieleke vinden, dit beperkt iets waardoor de motoren op +-90% draaien. Maar als je echt wil kan je dat dus volledig opendraaien (moet recht omhoog staan) en nog iets meer toeren maken. Geen idee waarom @B3noït en @@Wax-it.be dit hier niet vermelden? - Om er makkelijk te raken: je komt van een rondpunt 't centre commercial opgereden, vandaar gewoon rechtdoor links langs het winkelcentrum en dan voorbij de parking linksaf en dan 100m verder rechts. Groetjes, Iemand die gisterenavond nog geoefend heeft 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Enkele praktische tips voor vanavond: - En om het écht eerlijk te houden; tussen 't kartzitje en de motor kan je een klein ventieleke vinden, dit beperkt iets waardoor de motoren op +-90% draaien. Maar als je echt wil kan je dat dus volledig opendraaien (moet recht omhoog staan) en nog iets meer toeren maken. Geen idee waarom @B3noït en @@Wax-it.be dit hier niet vermelden? - Groetjes, Iemand die gisterenavond nog geoefend heeft :rofl: Quote
ICM 24.884 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Toptip Jokke. Kart 12 is degene die je moet hebben dus. 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 ELKE race worden nummers en transponders herhangen. En er wordt niet met de huurkarts gekoersd, zijn andere kartjes. (die maar 20km/u gaan ). Nee serieus beton + water + slicks = 20km/u Ik had idd de beste kart !!! Anders bengel ik achteraan 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Amaai ja. Bende kleine kinderen en grote ego's Jezus zeg. Gaat ge ook op een ander poepen om te oefenen? Man man man echt omdat er iemand zegt dat hij daar 1 stintje gaat rijden om het circuit eens te leren kennen........ het is precies of je doet aan koersvervalsing. VIER mensen hebben me een PM gestuurd de voorbije dagen om idd vooraf een stint te rijden (hetwelke ik altijd ook gezegd heb dat ik ging doen, dus niet "achter" het gat) en plots ben je kop van jut? Nu wat hebben we geleerd Je bent een ego als je twee uur rijdt om naar een karting koerske te gaan en dan een stintje rijdt voor de koers als je daar al om 18u bent? Als ik om 17u vertrek ben ik er nooit om 20u zo simpel is dat. (Benoit, Wax-it, Simoni hebben er al (meermaals) gereden en dan "owee" mag dat niet?) Je bent geen ego omdat je niet wil dat iemand anders ook eens een stintje op dat circuit gereden heeft? Je bent geen ego als je vindt dat als jij vindt anderen dat niet mogen doen omdat jij het zelf ook niet doet? Je bent geen ego's als je tips en tricks verzwijgt? (en mocht dat ventiel verhaal waar zijn......dan is de pot hier geen beetje de ketel aan het verwijten ) Je bent geen ego als je vindt dat een koers geen competitieve deelnemers mag hebben omdat je dat zelf beweert niet te zijn Als dat allemaal zo gevoelig ligt, doe dan gewoon wat stintjes voor de fun, heb dat hier al meermaals gedaan met mensen van het forum.....en geen "race". Of amuseer u met het steekspel vooraf en de competitiviteit die op verschillende manieren al dan niet naar boven komen. Soit ik kijk altijd uit naar eender wat op vier wielen en beleef er plezier aan, daar gaat het toch om. Voor de ene komt daar een competitief gedeelte bij kijken en voor de ander niet. We zouden beter mekaar allemaal respecteren ipv zo venijnig te zijn naar mekaar. Love the tension 2 Quote
Stevy Courteyn 30 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Nu wat hebben we geleerd Je bent een ego als je twee uur rijdt om naar een karting koerske te gaan en dan een stintje rijdt voor de koers als je daar al om 18u bent? Als ik om 17u vertrek ben ik er nooit om 20u zo simpel is dat. (Benoit, Wax-it, Stevy, Simoni hebben er al (meermaals) gereden en dan "owee" mag dat niet?) Ola, ik ben daar ook nog nooit geweest ze Quote
ICM 24.884 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Jokke, jaag je daar zo niet in op. Quote
B3noît 4.402 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Iets gaan eten ter plaatse zie ik ook wel zitten eerlijk gezegd. Op die manier kunnen we nog voor de grote spits oprijden en op't gemak ginder elkaar wat de stuipen op't lijf jagen. Iemand interesse om wat te gaan eten ginder in de buurt voor de karting? Indien rond 19u30 zie ik dat wel zitten! Heb je m'n gsmnummer nog? Anderzijds eventueel @@Simoni @@Wax-it.be aangezien ik ook van Marke/Kortrijk rechtstreeks rijd? - Het is karting in Lille, laat dus niets waardevol in de wagen slingeren, er hangen nu sinds kort camera's op de parking maar dat belooft natuurlijk niets. Inderdaad, eerste keer dat ik er reed is "vanloot" van AF in de prijzen gevallen. Een laptop die onder de bestuurderszetel lag hebben ze gepikt door het kleinste achterruitje in te slaan en zo de deur te openen. Verder nog wat cash geld en een oude gsm van het werk. Laat dus idd best niets achter, ook al staan er nu camera's en rijdt er ieder half uur een parkeerwachter rond over het ganse terrein. Enkele praktische tips voor vanavond: - En om het écht eerlijk te houden; tussen 't kartzitje en de motor kan je een klein ventieleke vinden, dit beperkt iets waardoor de motoren op +-90% draaien. Maar als je echt wil kan je dat dus volledig opendraaien (moet recht omhoog staan) en nog iets meer toeren maken. Geen idee waarom @B3noït en @@Wax-it.be dit hier niet vermelden? Groetjes, Iemand die gisterenavond nog geoefend heeft Waarom vertel je dat nu Maar ok, eerlijk is eerlijk. Zijn er achteraf geen discussies Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Een beetje animo moet toch Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Amai dat is hier nog erger dan de Flair 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Dragon moet ik u nu ook boeken voor de stint van 18u, of gaade een sjakosj kopen Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Dragon moet ik u nu ook boeken voor de stint van 18u, of gaade een sjakosj kopen Boek maar voor de fun . Gisteren eens wat videos bekeken op youtube en 't is alleszins geen moeilijk circuit. Maar als da klopt van dat ventielke is dat idd wel dank u Simoni Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 @@Jupke gelieve de naam van dit topic te veranderen naar Het grote "Grote ego's met klein pietjes" topic Ik heb een klein ego en een grote piet. Mag ik hier nog posten? Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Wordt leuk zonder kleedkamers! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Wordt leuk zonder kleedkamers! Ik ben al oud en versleten en kan me niet meer alleen omkleden. Help je mij? Quote
toere 16.927 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Heb eigenlijk wel zin om te komen kijken .... naar de Karting he. 1 Quote
toere 16.927 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Geen foto's aub.Deze post was voor Frekkel. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 6 november 2014 Auteur Geplaatst: 6 november 2014 Dus sorry he had ik de afspraken vooraf geweten ..... @Jokke_vloe, eerst en vooral dit is niet tegen u bedoeld (je kent me wel beter dan dat vermoed ik ) Het trainen is hier ter sprake gekomen, maar ik denk dat "iedereen" dacht dat dat voor te lachen was en om de boel wat op te stoken. Ik had dus niet gedacht dat daar afspraken moesten rond gemaakt worden omdat het hier om een vriendschappelijke "wedstrijd" gaat. Het is fun voor iedereen. Als je als competitieve geest meteen naar achter verwezen wordt na de quali omdat er 8 man al tijd heeft gehad om voor de voorziene samenkomst 20min te gaan trainen is de "fun" er voor hen ook deels af. We hebben een voorstel gedaan om samen te gaan karten volgens een bepaald schema (5-20-20), het zou leuk zijn om het deze keer daarbij te houden. Volgende keer stelt het "probleem" zich niet, want dan heeft iedereen er reeds ervaring. Daarnaast zijn er 2 races voorzien. De winnaar wordt bepaald door het resultaat van de 2de race. Het is namelijk zo dat de startvolgorde van de 2de race bepaald wordt door de resultaten van de 1ste race. Dus je kan race 1 ook zien als een kennismaking voor iedereen en daarna je skill laten zien. Ik heb speciaal gekozen voor 2 racen van 20 min net omdat iedereen zo veel mogelijk zou kunnen rijden. Het is dus echt niet nodig nog eens op voorhand te gaan rijden IMHO. Laten we het vooral een leuke en (licht) competitieve avond maken onder vrienden. Er zijn geen prijzen te winnen en het is geen officieel kampioenschap. Hou er rekening mee dat bijna de helft van het deelnemersveld met go pro's gaat rijden. Hou het dus ook fair en vooral FUN zodat we achteraf nog lang kunnen nagenieten 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Belangrijk voor zij die het niet weten. Als je iemand gaat doorlaten, laat die door aan de binnenkant zo kan jij BETER op tempo blijven (en aanpikken) en de andere op snelheid voorbij. Als iemand naast jou zit doe je de deur niet meer toe. Probleempjes en oorzaak van accidentjes in veel amateur races terwijl mits wat nadenken dat perfect vermeden kan worden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.