Ga naar inhoud

BMW M3 vs Mercedes C63 AMG berline


BMWMB

BMW M3 DKG of Mercedes AMG C63  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. M3 of C63

    • BMW M3 DKG
      11
    • Mercedes AMG C63
      28


Aanbevolen berichten

De 2 Duitse topmerken hebben dit jaar in het D-segment hun topversie uitgebracht.

 

We spreken hier over de BMW F80 M3 en de Mercedes AMG C63 berline.

 

Om een beetje eerlijk te vergelijken kiezen we de M3 met DKG versnellingsbak, en kiezen we de gewone C63, dus niet de 'S'

 

Wat kiezen jullie, en waarom?

 

431 vs 476pk

550 vs 650Nm

1635 vs 1715kg

194 vs 192gr CO2

Met vergelijkbare uitrusting: 94k vs 102k euro

 

Van 0-100 allebei in 4,1sec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de M3 sneller op een circuit gaat zijn dan de AMG, maar de AMG lekkerder gaat klinken. Maar interieur van de AMG is een cabardoucheke en de M3 is wat netter.

 

Wel leuke CO2-waarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch een stevig prijsverschil tussen de 2 hoor, ik weet niet of ze bij Mercedes dezelfde kortingen toepassen als bij BMW maar voor 80k incl btw heb je al een heel knappe en goed uitgeruste M3! Een c AMG kost dus 20% meer. Ik kan pas definitief oordelen nadat ik ze beiden na elkaar testgereden heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch een stevig prijsverschil tussen de 2 hoor, ik weet niet of ze bij Mercedes dezelfde kortingen toepassen als bij BMW maar voor 80k incl btw heb je al een heel knappe en goed uitgeruste M3! Een c AMG kost dus 20% meer. Ik kan pas definitief oordelen nadat ik ze beiden na elkaar testgereden heb.

 

Mercedes is uiteraard duurder.

 

V8 :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke keuze. 10 jaar geleden zou ik altijd voor de AMG hebben gekozen omwille van de motor (vandaag de dag met uitzondering van net-niet AMG's zoals de CLA) maar ik ben geen fan meer van het interieur/exterieur van Mercedes dus dan hangt het af hoe goed de BMW is en klinkt. 

 

Alles boven de C-klasse AMG zou ik instant kiezen over BMW. De C klasse is geen mooie auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de nieuwe C AMG zowel uiterlijk als qua interieur niet geslaagd en dat blijft toch één van de doorslaggevende factoren, vind ik. Graag een M3 dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 6.2 blijft een beest van een motor. :)

Die wordt toch nergens meer gebruikt, sinds de productiestop van de SLS?

De C 63 AMG is een 4-liter V8 met turbo's, dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De AMG zal wellicht een betere Autobahn-knaller en daily zijn, en beter klinken owv de V8. De optionele kuipzetels zijn ook om duimen en vingers af te likken. Het design vind ik niet top, de voorganger vond ik eigenlijk mooier.

 

De M zal dan weer snediger te besturen zijn en ik vind het ook een homogener geheel qua styling. Ook nodigt het interieur, dat rond de bestuurder is ontworpen, meer uit tot sportief rijden. Financieel gezien ook in het voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid