Ga naar inhoud

Welke Golf GTI?


Fr79

Aanbevolen berichten

Mocht dat zo zijn, dan zou ik bijvoorbeeld ook een nieuwe kunnen bestellen en daarna weer annuleren... 

 

 

Ook in België blijkbaar, bij 2 dealers nagevraagd.

Interessant om weten, ik haalde mijn 6 gti begin dit jaar in Soest. Verkoopsverantwoordelijke daar zei dat Das Welt garantie enkel in DE geldig was. @@TomT, @@Phil, weten jullie hier meer over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 .... R :)

Facts ? Een R op LPI zou me best interesseren.

 

De 6R is geheel andere motor. Nooit naar gekeken. Ik had het over de GTI :-)

 

Op het net vind je van een paar aanbieders voorbeelden (http://www.autogaszentrum-hegau.de/index.php?page=autogas/direkteinspritzer#v )van de 6 op LPI maar niet van de 7, ook niet in de prijslijsten.

Mijn interesse zou specifiek naar een 7 uitgaan omdat ik op LPI niet zou willen chippen en 280nm <> 350nm. Hence de 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 was nochtans toffer dan de 6 IMHO ;)

Er is imo geen enkele reden om een 6 te kopen, buiten misschien voor de mening van de buurman.

6 Is in geen opzicht beter dan 5.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 6R is geheel andere motor. Nooit naar gekeken. Ik had het over de GTI :-)

 

Op het net vind je van een paar aanbieders voorbeelden (http://www.autogaszentrum-hegau.de/index.php?page=autogas/direkteinspritzer#v )van de 6 op LPI maar niet van de 7, ook niet in de prijslijsten.

Mijn interesse zou specifiek naar een 7 uitgaan omdat ik op LPI niet zou willen chippen en 280nm <> 350nm. Hence de 7

6R is volgens mij dezelfde motor dan de 6 GTI maar nu terug ontopic :)

Uit de voorgestelde keuze de 7 dan i.v.m. de looks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6R is volgens mij dezelfde motor dan de 6 GTI maar nu terug ontopic :)

Uit de voorgestelde keuze de 7 dan i.v.m. de looks.

 

Dacht dat dat nog de R32 was :ninja:   Ben mis precies :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht dat zo zijn, dan zou ik bijvoorbeeld ook een nieuwe kunnen bestellen en daarna weer annuleren... 

 

Ik zie absoluut de link met je eerste post, waar je duidelijk compleet voorbij gaat aan alle verschillen tussen de Golf 6 GTI ED35 en 7 GTI mbt het chassis en het enkel hebt over het kunnen bereiken van 300pk. Dan lijkt het me eerder over de pk's te gaan dan wat anders gezien je laatste zin.

 

 

 

 

Oja, en moest je dat doen, vergeet dan niet van 9 maand later die nieuwe toch maar te gaan kopen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buurman ziet het verschil niet :lol:, knapper interieur en mooiere neus vind ik.

Op de keuring 1x een wildvreemde die opeens aan mijn deur stond:

"Had gij mij gebeld?"

"Huh, wtf???"

".... Ahnee, er had mij iemand gebeld die zei dat hij op de keuring stond in een zwarte golf 5"

"Wtf?!"

Drugsdealers op de keuring :inlove:

Vervolgens de keuringsdodo die ter bevestiging vroeg dat het toch een 5 GTI was.

:fp:

On topic: ik zou toch ook es naar een Focus ST kijken ook, is een pak brutaler en rijdt veel scherper. Verbruikt ook wel serieus meer als je je best gaat doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is imo geen enkele reden om een 6 te kopen, buiten misschien voor de mening van de buurman.

6 Is in geen opzicht beter dan 5.

 

Ik vind van wel. Interieur en kwaliteit gebruikte materialen is er flink op vooruit gegaan. De elektronische sper van de 6 is niet perfect maar onderstuur blijft toch veel langer uit dan bij de 5. Wat betreft pure prestaties heb je een punt.

 

6R is volgens mij dezelfde motor dan de 6 GTI

 

GTI/R is in generatie 6 altijd een 2 liter. De R is wat log door de 4WD en het gewone 2 literblok heeft zo zijn problemen hoewel die kettingkwestie ergens sinds halfweg 2010 opgelost zou (?) zijn

Daarom leek de Edition 35 me 'best of both worlds', alleen gaat die nog te duur naar mijn gedacht voor een wagen uit 2011/2012.

 

Ik zie absoluut de link met je eerste post, waar je duidelijk compleet voorbij gaat aan alle verschillen tussen de Golf 6 GTI ED35 en 7 GTI mbt het chassis en het enkel hebt over het kunnen bereiken van 300pk. Dan lijkt het me eerder over de pk's te gaan dan wat anders gezien je laatste zin.

 

Het gaat helemaal niet enkel om pk's. Daar ga je wel wat kort door de bocht. Dan zou ik me voor dit budget wel een Cupra Stage XX o.i.d.kopen. Ik ben best wel op de hoogte van de verschillen Gen 6-7 en XDS+ elektr. sper vs. Perf. mechanische sper. Maar met de link die je legt naar toogpraat ga je pas helemaal uit de bocht. Maar goed, wie graag smart-ass tikken uitdeelt, mag er bij gelegenheid ook eens eentje terug verwachten.  B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een GTI moet zijn, zowiezo de 7 ! Waarom geen 6 ? De 7 is van onderstel, rijgedrag en motorkarakter gewoon beter dan een 6 zeker als je een performance neemt !

Alleen al voor het mechanische sper zou ik voor de 7 kiezen ! Want die XDS is echt niet wat het moet zijn.

 

Als het toch geen GTI moet zijn. Megane RS :) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 is gewoon facelift van de 5 met mooier interieur en een wat bruter exterieur. De 7 is grotendeels nieuw ontwikkeld en heeft een sper; keuze lijkt me rap gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, deze had ik ook al gezien, veruit de goedkoopste en ook nog eens dichtbij in Aken. Maar voor mij toch een aantal negatieve puntjes, met voorop de km stand maar ook geen navi en geen cc. Zwart draagt ook niet direct mijn voorkeur weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, deze had ik ook al gezien, veruit de goedkoopste en ook nog eens dichtbij in Aken. Maar voor mij toch een aantal negatieve puntjes, met voorop de km stand maar ook geen navi en geen cc. Zwart draagt ook niet direct mijn voorkeur weg. 

 

Met een GTI wil je roadtrippen, of eens een mooie route rijden in de Ardennen/Lux/Eifel. Dan is de standaard Navi toch al waardeloos :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid