Ga naar inhoud

Alfa Romeo Giulia


Raf

Aanbevolen berichten

De Sportwagon!!!

Ja, dienen! Den break he gelijk dammen zeggen. :D

Ik ben geen fan van de foorbumper euhm voorbumper.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dienen! Den break he gelijk dammen zeggen. :D

Ik ben geen fan van de foorbumper euhm voorbumper.

de voorbumper gaat niet wijzigen bij de break :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damnnn dikke ketel. En RWD! Alfa is op de goede weg, sebiet wil ik er nog eentje! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op foto echt een fantastische wagen :inlove: Ook die V6 waar 'Ferrari aan meewerkte'. Serieus wat power, ben benieuwd naar de sound.

Alfa en design blijft toch iets speciaal. De 159 vind ik nog steeds erg knap na al die jaren, hopelijk gaat deze 'even lang mee'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

\o/

Die kwam er sowieso. Blijkbaar zijn ze 'r al goed mee bezig. <3

Dat als QV, manueel en RWD = mijn daily dream. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met m'n vorig budget kocht ik me vandaag waarschijnlijk opnieuw een '5 diesel. *spuwt op de grond, zo'n snertkar*
Met 't dubbel van m'n vorig budget kocht ik me vandaag waarschijnlijk een CLS 400 Shooting Brake.
Met 't driedubbel van m'n vorig budget kocht ik me vandaag waarschijnlijk een Giulia QV Sportwagon. Die er nog niet is, natuurlijk.

Verontschuldig het plebs dat AM-onwaardig karrenbudget, heren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Salokin:

RWD?

Met semi's; wegens zoeken naar grip, ik ben er zeker van. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei gTa:

Met m'n vorig budget kocht ik me vandaag waarschijnlijk opnieuw een '5 diesel. *spuwt op de grond, zo'n snertkar*
Met 't dubbel van m'n vorig budget kocht ik me vandaag waarschijnlijk een CLS 400 Shooting Brake.
Met 't driedubbel van m'n vorig budget kocht ik me vandaag waarschijnlijk een Giulia QV Sportwagon. Die er nog niet is, natuurlijk.

Verontschuldig het plebs dat AM-onwaardig karrenbudget, heren.

Tijd om je budget wat op te trekken, lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, gTa said:

Met m'n vorig budget kocht ik me vandaag waarschijnlijk opnieuw een '5 diesel. *spuwt op de grond, zo'n snertkar*
Met 't dubbel van m'n vorig budget kocht ik me vandaag waarschijnlijk een CLS 400 Shooting Brake.
Met 't driedubbel van m'n vorig budget kocht ik me vandaag waarschijnlijk een Giulia QV Sportwagon. Die er nog niet is, natuurlijk.

Verontschuldig het plebs dat AM-onwaardig karrenbudget, heren.

Waarom niet dezelfde met een nafte moteur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Salokin:

Tijd om je budget wat op te trekken, lijkt me.

 

Ik bel dra naar mijn goede vriendin, mevrouw Leemans! 

Meer dan 5/6e van m'n inkomsten gaan naar hypothecaire kredieten en er komen pas panden vrij en onbelast medio volgend decennium. Ik koop liever gronden en stenen die opbrengen dan koekblikken die enkel maar geld kosten. Ik ben tevreden met m'n kar en m'n bike, en zolang ik geen uitbreiding van garage kan voorzien hier in de onmiddellijke omgeving (heb m'n oog op 't pand naast me en op de grond hier recht tegenover) kan ik geen bijkomende auto stallen, in een garage that is. (En hier in de omgeving een box huren wil ik niet.)

6 uur geleden zei ICM:

Waarom niet dezelfde met een nafte moteur?

Dat was, is en blijft altijd de bedoeling. Ik doe maar een kleine 25.000 km per jaar met m'n daily, dus een benzine is absoluut een optie. M'n huidige is maar een 530d geworden omdat ik maar geen passende 530i vond die aan al m'n eisen voldeed. En nu ben ik ook blij dat ik geen 530i heb, want de versie die ik zou gekocht hebben zou de nogal onbetrouwbare, direct ingespoten 272pk 3.0i hebben gehad. Een prefacelift 530i heeft de veel betrouwbaarder, onrechtstreeks ingespoten 258pk 3.0i ... maar ik wou koste wat het kost een facelift van 2009 of 2010 (nieuwste ICE, enkele andere updates).

Bij de A6 Allroad, die ook in m'n shortlist zat, had je de 3.0T FSI, maar die vind je quasi niet (en ze zaten ook 5-6k boven aankoopbudget). Ik heb sterk de 159 Sportwagon 3.2 overwogen, maar ben nu zéér blij dat ik dat niet heb gekocht; inschrijving was absurd toen (door co²) maar ze zaten makkelijk 5-6k onder m'n aankoopbudget dus dat compenseerde wel. Vorig model A6 wou ik niet, enkel de Allroad. Even naar Benz gekeken maar daar vond je niks met wat pit, dat "maar" 3 liter cilinderinhoud had. Ik zat met mijn toenmalig budget ook te shoppen bij facelift S211 modellen, en daar liep ik niet erg warm van; nu al helemaal niet meer. Even gekeken naar vorig model Audi S4 ook, met de 333pk turbocharged 3.0 V6, maar die zaten te ver boven m'n aankoopbudget. BMW '3 toen was de E91, en dat heb ik nooit een knappe auto gevonden, noch een goeie auto (rammels, windgeruis, enz.).

Toen bleven dus de 530d, de 535d en de 530i over. Als ik als volgende opnieuw een '5 of E break zou overwegen, zijn de benzines zeker in de running. Een E 400 (S212) zie ik zeker zitten, ook al ligt 't model me niet voor 100%. Een CLS Shooting Brake is vandaag de kar waarvan ik denk dat ik 'm haal als volgende, maar een 400 is nog buiten budget (sowieso facelift, dus jonger), de pre-facelift zal wel binnen budget te vinden zijn (en vind ik, zeker als 'ie met AMG Pack komt, zelfs mooier dan de facelift) maar de benzine daarvan moet ik niet dus dan is het enkel de 350 CDI die in aanmerking komt. Een F31 (huidige '3 touring) zou ik heel misschien overwegen, minimaal als 335i, idealiter als B3 of D3 ... bij die laatste vrees ik dat een RWD D3 met optioneel sper m'n voorkeur gaat wegdragen boven de B3 (ik heb ze beide gereden en de plus van de B t.o.v. de D is voor mij zo onnoemelijk klein... in die mate dat ik de D zelfs impressionanter vond).

Sowieso ga ik weer een pak eisen hebben op andere vlakken dan het model en de motor. Combinatie exterieur/interieur, waarbij een zwart interieur absoluut niet binnen komt (of het moet zijn dat m'n droomdaily enkel maar met zwart te krijgen is binnenin), bepaalde uitrusting, enz.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei gTa:

 

Ik bel dra naar mijn goede vriendin, mevrouw Leemans! 

Meer dan 5/6e van m'n inkomsten gaan naar hypothecaire kredieten en er komen pas panden vrij en onbelast medio volgend decennium. Ik koop liever gronden en stenen die opbrengen dan koekblikken die enkel maar geld kosten. Ik ben tevreden met m'n kar en m'n bike, en zolang ik geen uitbreiding van garage kan voorzien hier in de onmiddellijke omgeving (heb m'n oog op 't pand naast me en op de grond hier recht tegenover) kan ik geen bijkomende auto stallen, in een garage that is. (En hier in de omgeving een box huren wil ik niet.)

In zekere zin begrijp ik je wel, ik heb ook serieus wat kapitaal in stenen zitten maar ik laat er niet van om de auto's te kopen die ik echt wil i.p.v. genoegen te nemen met iets die zijn dienst doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Salokin said:

In zekere zin begrijp ik je wel, ik heb ook serieus wat kapitaal in stenen zitten maar ik laat er niet van om de auto's te kopen die ik echt wil i.p.v. genoegen te nemen met iets die zijn dienst doet. 

Wanneer geef je je verlofkalender door?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei ICM:

Wanneer geef je je verlofkalender door?

Aan 't zeetje is het altijd een beetje vakantie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Salokin said:

Aan 't zeetje is het altijd een beetje vakantie :D

Ok, ik begrijp dat ik die 991 dan eender wanneer kan gebruiken. Merci!!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In zekere zin begrijp ik je wel, ik heb ook serieus wat kapitaal in stenen zitten maar ik laat er niet van om de auto's te kopen die ik echt wil i.p.v. genoegen te nemen met iets die zijn dienst doet. 

Onze situatie is niet gelijk. Mocht ik kunnen, ik deed het ook, maar er zijn enkele redenen die dat tegenhouden. Maar dit onderwerp hoort hier niet thuis, vrees ik [emoji16]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan 't zeetje is het altijd een beetje vakantie [emoji3]

Ik ben hier sebiet weer voort. Tzit vol schoolgaand schorriemorrie nu, veeels te druk. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

15j geleden op het punt gestaan om een sportwagen te kopen. De Qv vond ik al vet door al zijn luchtinlaten en addenda, maar de "gewone" sedan die ik vandaag bekeken heb. OW boy die zag er best ook vet uit. Donkerblauw met zwart leder :inlove: 

qua maat is het hetzelfde als de A4, en in break zal hij zeker niet lelijk zijn. Ben razend benieuwd

Alfa-Romeo-Giulia-2015-IAA-2015.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid