Ga naar inhoud

Mercedes AMG GT vs Porsche 991 GTS


Jokke_vlo

  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. Mercedes AMG GT vs Porsche 991 GTS

    • Mercedes AMG GT
      17
    • Porsche 991 GTS
      20


Aanbevolen berichten

Beetje irrationele vergelijking als je het mij vraagt, wegens niet echt vergelijkbaar. Aangezien het echter twee GT wagens zijn die op hetzelfde moment gelanceerd worden en hun onderlinge verschillen wel eens een leuk spelletje :)

 

Vandaar ook een polleke erbij. Voor de rest schelen ze maar een paar tienduizendjes van mekaar :D

 

Wel interessante test hier :

 

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?s=bf59134714eff30bcaf51a09ef7bcafb&t=492410

 

2015_mercedes_amg_gt_iridium_silver_magn

 

Porsche-991-Carrera-GTS-Coupe1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mercedes slaagt een beetje tegen precies op de foto :oops:

 

 

Dan maar de GTS voor mij.

 

 

 (of een manuele F-type coupe?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het front van de Mercedes niet echt mooi, iets te ingetogen en in elkaar gedrukt. 

 

Als je hier tussen twijfelt zou ik het puur laten afhangen van een testrit en wat je het leukste vindt rijden en klinken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik vind hem echt lijken alsof het een dikkere SLK is of zo. Doet me weinig. Dak is te hoog, te plomp, in combinatie met de voorkant. Niet mijn ding. 

 

Full black is wel mooi(er).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Artikel gelezen en damn ze liggen dicht bij elkaar. Komt puur op kiezen van voorliefde en lichtjes van het gebruik. Dus in mijn geval sowieso de Mercedes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren in Brussel de GT kunnen bewonderen en aanhoren.

 

Komt IRL veel mooier over dan op foto.

 

Porsche GTS is natuurlijk ook superknap, maar gezien mijn voorliefde voor de ster, zou ik toch wel voor de GT gaan om eerlijk te zijn. Gaat ook zeldzamer blijven imho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik ben ook wat verrast. Zowel over de test als de poll..... had dat ook zo niet verwacht.

 

Al is het wel te begrijpen.

 

Qua looks heb je mensen die die lange neuzen ongelooflijk knap vinden (cfr SLS, Z4, Z3) en anderen het tijdloos design van de platte kever.

 

Qua sound heb je mensen die graag een lekker klinkende V8 (yes I love it) verkiezen boven een joelende V6

 

Qua rijden heb je mensen die graag een sprint kanon (met turbo's) hebben en anderen die het graag wat puurder hebben.

 

Wat me verbaasde is dat de GTS met zoveel minder power al bij al het tempo zo goed kan bijhouden......... balans  :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt moeilijk. Op Autoweek.nl stond ook een test van de GT. (http://www.autoweek.nl/video/4324/rij-impressie-mercedes-amg-gt)

 

Kwa vermogen denk ik idd dat de amg best langs de 900Turbo gezet wordt, maar is die niet een heel stuk duurder dan?

 

Ik persoonlijk zou voor de amg gaan, gewoon omdat die net dat beetje anders en brutaler is. (of een F-type)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zou dat moeten vergeleken worden met een Porsche Turbo, nee?

Klopt.

En dan lijkt de GT goedkoop.

Zet hem naast de gts en hij is duur.

Er komt een versie met minder vermogen ook he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een blauwe AMG GT:

- Blauw is de max

- Zeldzamer

- V8

- niet "weer een Porsche" -> dus exclusiever uiterlijk

- Blauw is echt cool

 

Enige nadeel, enkel automaat. Ik zou hem daarom laten staan, maar u kan het minder schelen denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

En dan lijkt de GT goedkoop.

Zet hem naast de gts en hij is duur.

Er komt een versie met minder vermogen ook he

 

'Nog' minder? 't Is te zeggen: ander blok of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat niet over mijn keuze die is al gemaakt hoor. En dat is geen gt3 because Exige (meer involvement, manueel, underdog on track, goedkoper on track) . Ik ga voor een GT wagen dat zou best een van deze kunnen zijn (roadtrippen, langere reizen, filerijden, een keer NS) maar het gaat me nu eens echt om een puur utopische vraag. Niet wat de kar zou zijn die Jokke moet kopen :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zonder s is er precies al

 

Mercedes-AMG GT 340 kW
8 Cilinders 216 g/km
9,3 l/100 km 7-trapsautomaat AMG SPEEDSHIFT DCT 119.064 euro  

 

Mercedes-AMG GT S 375 kW
8 Cilinders 219-224 g/km
9,4-9,6 l/100 km 7-trapsautomaat AMG SPEEDSHIFT DCT 138.303 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leun stevig naar de AMG in deze poll... Sound, exclusiviteit, power, looks, allemaal een streepje voor op de Porsche. Weggedrag schijnt ook een mooie/positieve bonus te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid