Ga naar inhoud

Audi RS3


Gast

Aanbevolen berichten

h3fygo6by9mr.jpg

 

2ztyifjbii06.jpg

 

o78ypyhbwso0.jpg

 

g50yp8cb4vf7.jpg

 

De RS3 Sportback heeft de bekende vijfcilinder 2,5-liter TFSI onder de kap, die voor de gelegenheid is opgevoerd naar 367 pk en 465 Nm. Dat is 7 pk en 15 Nm meer dan de viercilinder van de A 45 AMG te bieden heeft, en 27 pk meer dan de eerste RS3 had.

De aandrijving geschiedt op alle vier de wielen en schakelen gaat met een zeventraps S-Tronic-automaat. De Quattro-aandrijving heeft een nieuw ontwikkelde meerplatenkoppeling op de achteras. Afhankelijk van rijstijl en gripniveau gaat 50 tot 100 procent van het koppel naar de achteras.

Ten opzichte van de reguliere A3 Sportback ligt de RS3 25 millimeter dichter bij het wegdek. De besturing, het sportonderstel en de optionele Magnetic Ride-dempers zijn speciaal voor de RS3 ontwikkeld. Audi monteert 19-inch lichtmetaal. Keramische remmen op de vooras zijn een optie.

De sprint naar 100 km/h kost 4,3 seconden en de topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Tegen meerprijs tilt Audi deze elektrische waakhond naar 280 km/h.
Voor wie het verbruik een doorslaggevend argument vindt, is het goed om te weten dat Audi ook hier een stap in de goede richting heeft gezet. De RS3 verbruikt nu 8,1 l/100 km, want tien procent minder is dan de eerste generatie nodig had.

Uiterlijk onderscheidt de RS3 zich door verbrede wielkasten aan de voorzijde, andere bumpers, een diffuser aan de achterkant, bredere dorpels en twee ovale uitlaatpijpen. Door een speciale vlinderklep in het uitlaatsysteem klinkt de vijfcilinder bij vol gas extra opwindend.

Binnenin heeft de RS3 voor het sportieve gevoel diverse RS-emblemen en stoelen met fijn nappaleer en koolstofvezel kuip. Per stoel zorgt dit voor een gewichtsbesparing van zeven kilo.

De nieuwe Audi komt in de eerste helft van 2015 op de markt, de prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5-cilinder en permanente awd, als ze de sportiviteit van de golf R kunnen doortrekken in dit model heeft het zeker potentieel.

 

De uitlaten en aluminium accenten in de bumpers vind ik wel niet mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook graag iets discretere uitlaten gezien. Zo vond ik de linkse uitlaat bij de eerste CLK 55 AMG ook wel iets hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay! Die nieuwe A3 is (vind ik) prachtig, dus je moet al heel gek doen om dat te verkloten. Toegegeven: die zilverkleurige accenten in de bumpers vind ik ook verschrikkelijk, maar Audi kennende zal je dat wel tegen betaling van een meerprijs kunnen veranderen in koetswerkkleur of carbon. Vijfpitter = jochei !! (spuugzat ben ik het dat er zoveel motoren geblazen vierpitters worden, bah!)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site staan al foto's zonder die zilverkleurige prul, echt vet:

 

http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a3/rs-3-sportback.html

 

Dan nog een setje diepere velgen, und fertig!

 

Wel al knapper dan met de grijze accenten. Maar die velgen moeten idd ook anders, heeft meer punch nodig qua looks. 

 

En second that @@gTa, vijfpittertje is wel lekkah!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Like!

 

Knapste carrosserie (als je moet kiezen tussen A45/M135i/RS3). Mist het lelijke van een 1, en tegelijk veel edeler en minder schreeuwerig dan een A45.

Idem interieur. Sober dashboard, geen overdaad, maar straalt wel klasse uit. En dan nog een karaktervolle 5-cilinder erbij.

 

Krijgt deze ook het actief diff van de S4/S5 in de achteras?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site staan al foto's zonder die zilverkleurige prul, echt vet:

 

http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a3/rs-3-sportback.html

 

Dan nog een setje diepere velgen, und fertig!

 

Dit is vet :inlove:  :inlove:

 

Hopelijk hebben ze het rijgedrag (met name onderstuur) kunnen verbeteren bij deze versie ipv het verbergen achter de rijhulpmiddelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor en prestaties zijn mogelijks leuk, maar die extra optische details :huh: Anders zie ik hem graag, maar in met deze bodykit en opsmuk niet meteen verkocht. Ik rij nochtans zelf A3 SB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knappe wagen, alleen de combinatie rood en grijs is niet mijn ding.

Maar ik reken hem niet af op de kleur waarin hij hier verschijnt.

Eerst even de andere kleur combinaties bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgt deze ook het actief diff van de S4/S5 in de achteras?

 

Normaal is dat standaard ja voor de RS. Tot 100% RWD is wel leuk :)

Vorige generatie gaat maar tot 80%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral minstens 50% nr achter is leuk. Bij de vorige was het minstens 0% zeker?

 

Niks voor jou na je a5?

 

Voor de A3? Ja.

Voel je wel goed bij mij dus deze zal ook wel leuker rijden dan voordien!

 

En neen, das niets voor mij. Te speelgoedachtig voor mijn leeftijd :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom probeert Audi om elke break en sedan op elkaar te doen lijken?

 

A3/A4/A6/.... lijken allemaal op elkaar, enkel de lengte verschilt. 

 

This is sooo 2010....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal is dat standaard ja voor de RS. Tot 100% RWD is wel leuk :)

Vorige generatie gaat maar tot 80%

Vorige generatie RS3, of diff, bedoel je?

Vorige RS3 was toch Haldex die maar maximaal 50/50 kon bieden?

Geen idee hoe 't aandrijfsysteem van deze A3/RS3 ineen zit, dacht dat dat ook Haldex was maar blijkbaar vergis ik me, als dat tot 100% RWD kan bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid