Ga naar inhoud

Audi RS3


Gast

Aanbevolen berichten

Vorige generatie RS3, of diff, bedoel je?

Vorige RS3 was toch Haldex die maar maximaal 50/50 kon bieden?

 

Vorige sportdiff

 

En idd, oude was haldex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal is dat standaard ja voor de RS. Tot 100% RWD is wel leuk :)

Vorige generatie gaat maar tot 80%

Ik bedoelde het diff in de achteras, jij hebt het over de overbrenging tussen voor- en achteras.

 

S4 (en ik meen ondertussen ook heel wat andere modellen) hebben een actief differentieel in de achteras, dat meer koppel naar het buitenste wiel stuurt om de neus naar binnen te drukken (en dus onderstuur te vermijden). Dus mijn vraag: zit dat ook op deze RS3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde het diff in de achteras, jij hebt het over de overbrenging tussen voor- en achteras.

 

S4 (en ik meen ondertussen ook heel wat andere modellen) hebben een actief differentieel in de achteras, dat meer koppel naar het buitenste wiel stuurt om de neus naar binnen te drukken (en dus onderstuur te vermijden).

 

Klopt, dat is het sportdiff. Standaard in de S4 en ik heb dat als optie genomen waardoor al dat gezaag hier van onderstuur wat oud wordt want ik heb er geen last van. Ze spreken allemaal over 10jaar geleden om hun brakke BMW toch maar superieur te houden ;)

 

En dat verandert ook de verdeling, standaard 60-40 en nu tot 80% RWD. Deze gaat blijkbaar tot 100% dus zal nog leuker rijden...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zeventraps S tronic, die nog sneller schakelt dan de variant in het voorgaande model, brengt het vermogen van de 2.5 TFSI via quattro permanente all-wheel-drive, nu voorzien van een nieuw ontwikkelde meerplatenkoppeling op de achteras, over op alle vier wielen. Waarbij afhankelijk van de rijstijl en het gripniveau tussen de 50 en 100 procent van het beschikbare koppel naar de achteras kan worden gedirigeerd. Het quattro-systeem wordt gecombineerd met torque vectoring,  waarbij in bochten op basis van intelligente software het binnenste voorwiel wordt afgeremd voor extra grip.  Dit systeem is op alle fronten ontworpen met het oog op maximaal rijplezier. Launch control garandeert bij een staande start optimale grip bij minimaal doorslippen van de wielen. De besturing van de Audi RS3 Sportback is zeer direct. Op ondergronden met weinig grip kunnen bestuurders de auto desgewenst zelfs in een gecontroleerde drift dirigeren.

 

http://www.audisport.be/nieuws/de-2e-generatie-rs3-sportback

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige sportdiff

 

En idd, oude was haldex

Thx. Dus nieuwe is geen Haldex meer? Nice! Enkel de RS3 of alle A3/S3 met quattro?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Klinkt heerlijk, idd.

 

En 4,1 seconden tot 100 ... da's toch absurd snel. Tien jaar geleden haalden de top sportwagens dat zelfs niet, of nauwelijks. Waanzinnig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind 'm ook maf. Enkel velgen met meer diepgang zijn nodig, die die er nu op zitten zijn veel te vlak, stance oogt wat dunnetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid