Ga naar inhoud

Porsche 991 facelift


BMWMB

Aanbevolen berichten

Blijkbaar is er hier nog geen onderwerp gestart betreffende de facelift van de Porsche 991.
Deze facelift zal voorgesteld worden op het Salon van Frankfurt in september 2015.

Er wordt geproken dat de Carrera en Carrera S elk een turbomotor zullen krijgen van 2,9 liter met een vermogen van respectievelijk 380pk en 430pk. (Elk 30pk meer dan de huidige versies)
Enkel de GT3 zal atmosferisch blijven, dus ook de GT3 RS zal een turbo krijgen.

Ziehier enkele 'spypics'

 

Porsche-911-Targa-Facelift-2-copy-800x50

Porsche-911-Targa-Facelift-3-copy-800x51

 

Porsche-911-Targa-Facelift-6-copy1-800x5

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige 991 werd in september 2011, ook op het Salon van Frankfurt, aan het publiek voorgesteld.

4 Jaar na lancering een facelift is heel normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt geproken dat de Carrera en Carrera S elk een turbomotor zullen krijgen van 2,9 liter met een vermogen van respectievelijk 380pk en 430pk. (Elk 30pk meer dan de huidige versies)

Enkel de GT3 zal atmosferisch blijven, dus ook de GT3 RS zal een turbo krijgen.

 

Ik begrijp dat Porsche bepaalde veranderingen moet doorvoeren om competitief te blijven een aantrekkelijk product te blijven aanbieden maar toch blijf ik het jammer vinden. 

 

Enkele jaren geleden (net voor of nadat PDK werd geïntroduceerd en alle manuele bakken bij Ferrari/Lamborghini verdwenen) was ik er overtuigd van dat Porsche zou vasthouden aan een manuele versnellingsbak maar je ziet hoe snel dat ook is veranderd. En dan de GT3 met een PDK dat alles bezegelde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat Porsche bepaalde veranderingen moet doorvoeren om competitief te blijven een aantrekkelijk product te blijven aanbieden maar toch blijf ik het jammer vinden. 

 

Enkele jaren geleden (net voor of nadat PDK werd geïntroduceerd en alle manuele bakken bij Ferrari/Lamborghini verdwenen) was ik er overtuigd van dat Porsche zou vasthouden aan een manuele versnellingsbak maar je ziet hoe snel dat ook is veranderd. En dan de GT3 met een PDK dat alles bezegelde. 

 

Met wat chance hebben ze een gekke bui bij Porsche en komt de GT3 RS met een manuele bak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Al zie ik dat niet gauw gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Porsche 991 facelift

 

A new generation 911 is expected in 2018, but Porsche plans to give the 991 a makeover before then and the new look should be unveiled at the Frankfurt Motor Show in September.

The big news is that the 991 range is to switch to turbocharged six-cylinder engines, with only the GT3 and new GT3 RS remaining naturally aspirated. The entry-level Carrera is expected to feature a 2.9-litre engine which generates around 365bhp (although some rumours have claimed 400bhp for the base engine – impressive, if true), while the Carrera S is likely to have a 3.8-litre 415bhp unit (most outlandish rumour 520bhp).

A facelift for the 911 usually means very few changes to the exterior styling, but by their own standards the Porsche designers are likely to be quite adventurous this time. Expect a new front bumper with larger air ducts, a rear bumper with cooling slits, LED daytime running lights and revised LED tail lights.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

De eerste foto's van de facelift 991 zonder camouflage.

 

dg4y120bi077.jpg

 

1rdyxtsbkrx0.jpg

 

qrqyvflbe7qx.jpg

 

qzwypr5bwzig.jpg

 

cb7yq1tb8c9w.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij oogt nogal smal langs achter precies.

 

Mss door die uitlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De looks zijn zeker ok. Die dubbele meer centraal geplaatste uitlaat vind ik ook knap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij oogt nogal smal langs achter precies.

 

Mss door die uitlaten.

 

Idd, door de centraal geplaatste uitlaten, dikkere achterlichten en verticale lamellen boven de motor, valt op hoe hoog de kont van de 991 in werkelijkheid is.

 

Precies wel een groter verschil dan bij de 997 facelift, wat ik wel tof vind.

de vorige achterlichten zagen er wel strakker uit imo. Bij deze moest ik nog eens kijken of er geen 'camouflage' sticker opzat.

 

Al meer nieuws over de motoren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt een verbetering vind ik, die uitlaten en die verticale lamellen in de spoiler.[emoji33] [emoji33]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Die centraal geplaatste uitlaten zouden blijkbaar voor een speciaal model zijn (GTS misschien?) de gewone 911jes krijgen de uitlaten op dezelfde plaats als vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die centraal geplaatste uitlaten zouden blijkbaar voor een speciaal model zijn (GTS misschien?) de gewone 911jes krijgen de uitlaten op dezelfde plaats als vroeger.

 

Dat is de nieuwe sportuitlaat voor 991 II.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de nieuwe sportuitlaat voor 991 II.

 

Dus je krijgt een volledig andere achterbumper als je de sportuitlaat wil, klinkt prijzig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid