Ga naar inhoud

Zeeland Classic 2015 - 19 April 2015

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb eigenlijk zonde dat ik de AM-only heb gemist. Daar was de opkomst waarschijnlijk iets gevarieerder geweest. Vandaag voornamelijk BMW's maar desondanks zeker en vast goed geamuseerd. :)

Geplaatst:

Bon, Zeeland Classic 2015...

Vrijdag:

Na mijn werk nog snel Zeeland binnen gereden, voor de laatste controle van het roadbook en nog wat aanpassingen hier en daar. Ik verwachtte op dat moment geen problemen meer met de route, dus vol goeie moed vertrokken en met veel plezier de route beginnen checken. Na +- 40km zag ik een geel pijltje hangen, maar ik schonk er geen aandacht aan. 2km verder echter nog eentje, en dan nog eentje, en nog en nog... en plots ook roze pijltjes, en dan ook nog groene :o toch maar eens stoppen en checken wat dat precies is, want dat hing er vorige week nog niet. Bleken pijltjes te zijn voor een marathon, een fietstocht en een fietsttocht voor bejaarde wielrenners. Ok, lichte paniek. Even verder stonden dan borden klaar om wegen mee af te sluiten -> grotere paniek :D

Na 200km gereden te hebben was de zon al lang gaan slapen en had ik een duidelijk beeld van die pijltjes en hun route, deze kwamen we tegen op pagina 2,3 en 4 van het roadbook -> big problem. Snel naar huis en gaan opzoeken wat het was. De gele pijltjes was voor een fietstocht op zaterdag: chill, de groene was voor een marathon die doorging op zaterdag en daarvoor zouden ze ook de wegen afsluiten: wederom chill. De roze pijltjes echter was een tocht voor bejaarde wielrenners die doorging op zondag...niet zo chill -> STRESS.

Zaterdag:

Zaterdagavond snel snel naar onze sponsor www.wax-it.be om de geprinte roadbooks te gaan ophalen. Na wat knippen en nieten had ik rond 22.00 een 55-tal roadbooks klaar, wat een uurtje vroeger dan verwacht was. Tijd dus om de auto in te laden, en daarna te gaan slapen na een lange werkweek.

Zondag:

De laatste check van de auto, zien dat we alles bij hebben en dan richting Mayonaise gereden om hem op te pikken, hij was namelijk de fotograaf van dienst voor de hele dag :) een rustig ritje later kwamen we aan op de parking, waar de eerste deelnemers reeds stonden te wachten en de zon ook goed van de partij was, excellent :) even snel kennis maken met iedereen en dan de tafel klaarzetten, de roadbooks uitpakken, afstand van verhaal klaar leggen en vervolgens een grote kring maken van deelnemers en aan de briefing beginnen. Die verliep vlot, met een aandachtig publiek en volledige motorstilte. Ideaal dus :) Daarna het Evangelie volgens PJH uitdelen, en dan ging de rit echt van start.

15 min later was de parking opnieuw leeg, tot plots de Corvette en de Z3M terug kwamen om me te melden dat er reeds politie was, zo'n 500 meter na de start -> not good. Zelf dan maar zeer rustig vertrokken, en inderdaad, er stond een politiewagen met zwaailicht en sirene net na het eerste kruispunt, maar dat bleek niet voor ons te zijn, oef. Dan maar koers zetten richting Zeeland, waar ik al snel de verdwaalde Z3M en Corvette terug tegen kwam. Dan maar een tijdje voorrijden zodat ook zij wegwijs raakten met de vele bolletjes en pijltjes, en dat ging allemaal prima :) Na +- 30km de route verlaten om naar de tussenstop te gaan en daar de tafeltjes te gaan "reserveren" door er mijn menukaartje op te kleven. Tot mijn verbazing was het terras daar nog vrij leeg, waardoor ik voldoende tafels in de zon kon reserveren voor de deelnemers. Ideaal dus. Ongeveer 20min later kwamen de eersten al aan, met het goeie nieuws dat er geen politie was, en ook geen boze buurtbewoners. Excellent :)

Een uurtje later zat het volledige terras vol, en de sfeer was prima aanwezig. Leuke verhalen, felicitaties over de nu reeds geslaagde rit, mooi weer, koel drinken (na enige tijd wachten).... kon niet beter :) Een uurtje later was het terras ook al weer even snel terug leeg, want er moest natuurlijk nog 100km gereden worden.

Ook ik begon er opnieuw aan met een leuk stukje rijden langs kreken, bomen en vooral veel gras. Na 20km echter keek ik op de klok en zag ik dat het de hoogste tijd was om naar de finish te rijden om jullie ook daar weer te gaan opwachten. Ik was echter te laat want Greg met zijn 2002Tii stonden al geduldig te wachten op de aankomst van de rest. Gaat blijkbaar echt goed vooruit zo'n 2002 :D Daarna kwam iedereen in kleine groepjes toe in een tijdspanne van een uurtje, met allemaal een zeer positieve mindset. Nergens klachten van mensen, geen problemen met fietsers wat ik zo vreesde, de rit was perfect van lengte en tijdsduur, ... kon niet beter :)

Kortom: zon, auto's, baantjes, geen politie, geen ongevallen, fair gereden van iedereen, blije mensen, veel volk -> Daar doe ik het voor, tot volgende keer voor meer :) Ik ben alvast tevreden met het resultaat

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:

Kudt, die 2002 heb ik gemist. Geen praatje kunnen maken :(

Geplaatst:

Ik ben nu de uwe aan het bekijken. Je doet dat eigenlijk echt niet slecht :o

Merci :)

550D, meer heeft een mens niet nodig hé

Maar jou, Stivo en Raceshots tips en opmerkingen waren een goei leerschool

Engiste probleem: ik doe dat geen 10 keer per jaar

Geplaatst:

Prachtig weer, prachtige route, weinig fietsers, geen verkeer en een leuke kist. Wat moet een petrolhead nog meer hebben :inlove:

Thx PJH voor de rit! En je merkt aan verschillende dingen dat je er steeds beter in wordt, chapeau maat ;)

De Tii dan. Op voorhand toch lichte stress, want het was de eerste keer dat ik hem zo lang en ver eens op zijn donder ging geven, en bij een oldie weet je nooit wat er dan eerst kapot gaat :D

Blijkt dat ie niet liever heeft. Ik blijf het straf vinden dat zo'n kistje van 41j oud zo opzwepend rijdt. Je merkt aan alles dat dat niet gemaakt is om te flaneren in Knokke. Me like.

Het tempo was er dan ook naar tegen en na de tussenstop :D Alhoewel ik nog steeds niet boven 5000 toeren durf gaan. Respect voor het (oude) materiaal of schrik voor stukken? Ik denk allebei :)

Ding verbruikt weinig olie, lekt geen druppel olie, gaat als de (rode :D) brandweer, kortom zalig.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Hebben de MX-5 uiteindelijk ook niet boven de 5000 getrokken. Klein oliegeurtje.

Geplaatst:

Ik heb het met de E30 in het eerste deel ook rustig gehouden. Ik kan daarmee eigenlijk 'relatief laag' in toeren rijden en toch vlot gaan. Na het eten ging het plots wel vlotter B)

Alles is goed verlopen, buiten één keer te schrapen met mijn uitlaat bij de plaats waar Nicolas en zijn kompaan voor het eerst foto's stonden te nemen. Het middelste deel (waar ooit de katalysator zat) hangt namelijk beetje lager dan de rest.

Geplaatst:

De Audi staat nog op winterbanden dus was sowieso niet ideaal met zo'n warm weer. Toegekomen en kennis gemaakt met wat AM-volk en @@RRD + zijn toffe madame. (goed gedaan trouwens :) ) De 2002 van @@Greg staat er ook prachtig bij en er waren wel veel mooie auto's aanwezig.

Na de briefing snel vertrokken omdat ik geen problemen wilde met boze fietsers of buren maar zat al meteen vast achter een zeer mooie maar ook zeer trage witte F80 M3. Op de stukken dat ik voorbij kon gaf meneer dan opeens wel gas dus beetje triestig van hem, rijd door of maak plaats voor de achterkomers hé. Anyway hij is dan grandioos verkeerd gereden :D en ondertussen was RRD ook komen aansluiten dus hebben we samen verder gesjeezed. Ik gleed echt alle kanten op en daardoor begonnen mijn remmen al snel te overhitten, zelfs in de Ardennenrit :ninja: heb ik daar geen last van gehad. 't Was dus een kwestie van tijdig op de rem te gaan staan en zo'n 740d gaat echt wel goed vooruit :o M'n co was niet altijd aan het opletten dus ff gemist en dan heeft RRD ff voorop gereden. Tot de roadbook ofwel een foutje bevatte of wij beiden niet aan het opletten waren want we splitsen en hebben elkaar maar terug gezien aan de tussenstop.

Daar was het zalig in het zonnetje, iets meer dan 1u op terras gezeten met RRD+madame en ik kon daar gerust nog 1u zitten maarja we moesten nog 100km rijden :lolz: Rustig begonnen tot m'n co tot 2x toe miste en RRD verdwenen was :( Maar we kruisten ze opeens langs een zijweg en pikten hun terug op aan één of andere brug die open stond en waar we 20minuten stil gestaan hebben. Op een rechte baan dan nog bijna van de baan gereden door een Nederlander die het niet kon verdragen dat ik hem voorbij stak, die schoof gewoon 1m op naar links toen ik er naast kwam :angry:  Nog paar keer haasje over gespeeld met RRD en moe maar voldaan aangekomen op de startplaats waar Greg al stond te wachten.

Zoals altijd kan ik PJH niet genoeg bedanken voor de mooie rit en al het werk die erin gekropen is. Van de fietsers hebben we geen last gehad maar telkens wel netjes vertraagd om geen agressie uit te lokken :)

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Het tempo was er dan ook naar tegen en na de tussenstop :D Alhoewel ik nog steeds niet boven 5000 toeren durf gaan. Respect voor het (oude) materiaal of schrik voor stukken? Ik denk allebei :)

Ding verbruikt weinig olie, lekt geen druppel olie, gaat als de (rode :D) brandweer, kortom zalig.

Dat is toch een M10 blokje dat daar in ligt he? 5000rpm is peanuts voor dat ding jong! :)

Ik heb het met de E30 in het eerste deel ook rustig gehouden. Ik kan daarmee eigenlijk 'relatief laag' in toeren rijden en toch vlot gaan. Na het eten ging het plots wel vlotter B)

Alles is goed verlopen, buiten één keer te schrapen met mijn uitlaat bij de plaats waar Nicolas en zijn kompaan voor het eerst foto's stond te nemen. Het middelste deel (waar ooit de katalysator zat) gangt namelijk beetje lager dan de rest.

Euhm, had jij een katalysator op je VFL? Of bedoel je de middendemper?

De Audi staat nog op winterbanden dus was sowieso niet ideaal met zo'n warm weer. Toegekomen en kennis gemaakt met wat AM-volk en @@RRD + zijn toffe madame. (goed gedaan trouwens :) ) De 2002 van @@Greg staat er ook prachtig bij en er waren wel veel mooie auto's aanwezig.

Na de briefing snel vertrokken omdat ik geen problemen wilde met boze fietsers of buren maar zat al meteen vast achter een zeer mooie maar ook zeer trage witte F80 M3. Op de stukken dat ik voorbij kon gaf meneer dan opeens wel gas dus beetje triestig van hem, rijd door of maak plaats voor de achterkomers hé. Anyway hij is dan grandioos verkeerd gereden :D en ondertussen was RRD ook komen aansluiten dus hebben we samen verder gesjeezed. Ik gleed echt alle kanten op en daardoor begonnen mijn remmen al snel te overhitten, zelfs in de Ardennenrit :ninja: heb ik daar geen last van gehad. 't Was dus een kwestie van tijdig op de rem te gaan staan en zo'n 740d gaat echt wel goed vooruit :o M'n co was niet altijd aan het opletten dus ff gemist en dan heeft RRD ff voorop gereden. Tot de roadbook ofwel een foutje bevatte of wij beiden niet aan het opletten waren want we splitsen en hebben elkaar maar terug gezien aan de tussenstop.

Daar was het zalig in het zonnetje, iets meer dan 1u op terras gezeten met RRD+madame en ik kon daar gerust nog 1u zitten maarja we moesten nog 100km rijden :lolz: Rustig begonnen tot m'n co tot 2x toe miste en RRD verdwenen was :( Maar we kruisten ze opeens langs een zijweg en pikten hun terug op aan één of andere brug die open stond en waar we 20minuten stil gestaan hebben. Op een rechte baan dan nog bijna van de baan gereden door een Nederlander die het niet kon verdragen dat ik hem voorbij stak, die schoof gewoon 1m op naar links toen ik er naast kwam :angry:  Nog paar keer haasje over gespeeld met RRD en moe maar voldaan aangekomen op de startplaats waar Greg al stond te wachten.

Zoals altijd kan ik PJH niet genoeg bedanken voor de mooie rit en al het werk die erin gekropen is. Van de fietsers hebben we geen last gehad maar telkens wel netjes vertraagd om geen agressie uit te lokken :)

Zalig verslagje. Bij AM-only waren er ook die perse eerst wouden vertrekken. Meestal zijn dat de grootste varkens :P. (kwestie van met vooroordelen te smijten) :P

Enfin, als je mooi vertraagt, toon je respect en vind ik ook dat je respect terug mag krijgen. Maar als ze u al van 2 bochten vooraf horen komen is dat al ver zoek. Beetje jammer vind ik. Op onze rit zijn wij zelfs op sommige plaatsen gewoon gestopt om de fietsers voorbij te laten. De lastigste zijn soms nog diegene die je moet inhalen omdat die niet mooi opzij willen rijden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Euhm, had jij een katalysator op je VFL? Of bedoel je de middendemper?

Middendemper!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het middelste deel (waar ooit de katalysator zat) gangt namelijk beetje lager dan de rest.

Wakker worden jongen!

Geplaatst:

Was blijkbaar dik in orde gistern. 1 van mijn beste vrienden heeft de rit meegereden. (E30 Cabrio rood exterieur)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Was blijkbaar dik in orde gistern. 1 van mijn beste vrienden heeft de rit meegereden. (E30 Cabrio rood exterieur)

had de auto direct herkend van je foto, met zijn pimp fuzzy dices  :P

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

alé gie toere?

grts

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

alé gie toere?

grts

Yowwwww [emoji14]

Wees welkom [emoji41]

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

alé gie toere?

grts

:)

waarom bleef de kap dicht?

Geplaatst:

:)

waarom bleef de kap dicht?

zalig weertje dat wel maar voor de kap open te leggen vond ik het juist net niet enne de madam/co-piloot zag het niet zitten :(

Geplaatst:

zalig weertje dat wel maar voor de kap open te leggen vond ik het juist net niet enne de madam/co-piloot zag het niet zitten :(

Plooier [emoji14]
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Plooier [emoji14]

tja Toere,ge kent die madam/co-piloot é ;)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

tja Toere,ge kent die madam/co-piloot é ;)

Een "beetje" toch ja [emoji41]
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zeg @@Tiep, wat is de GPS locatie van onze tussenstop met dat zalig uitzicht?

Geplaatst:

Was top amigo! Heerlijk kunnen rijden, goed tempo. Was dikke fun!

Snelle A5 trouwens, in het begin toch wat aan mispakt :D.

Voor de Ardennenrit ga ik toch wat sneller materiaal mogen voorzien om je bij te kunnen houden in je M4...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in