Ga naar inhoud

AM ONLY - Zeeland Classic - zaterdag 4 April 2015

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sleepkabel aan "dendikken" van @gTa  :ninja:

Geplaatst:

Heb B6 steken. Zou identiek zijn, maar dan voor minder verlaagde sleuren.

Men zegt idd dat die identiek zijn, maar B8 heeft toch een kortere demping? (dus iets stugger?)

Dat heeft niets met je dempers te maken Ian. Jij hebt gewoon andere veren nodig. 

B8 en B6 hebben voor zover ik weet dezelfde demping. Stugheid komt hoofdzakelijk van je veren. En die KW (?) die jij hebt steken is sowieso een pak stugger dan Eibach. 

Dus als enkel je veren doorgezakt zijn (wat me ook al straf lijkt?), moet je gewoon een Eibach verlagingskit eronder knallen, klaar! 

Als ik moet wachten om te sleutelen tot wanneer we eens allemaal over de provincies heen kunnen samenkomen, kreeg ik niets gedaan :D

Maar samen met maten sleutelen is sowieso veel wijzer, en vaak ook veiliger!

Tussen de onderste 2 windingen van de veren, is de 'coating' eraf (dus metaal tegen metaal), veroorzaakt omdat de veer te ver doorbuigt, dus neem aan dat ze dan doorgezakt is? Dat is tenminste wat Carl van E30shop mij wijsgemaakt heeft. ;) Had ook al zitten denken om enkel de veren te vervangen maarja, 't is nu toch te laat. De B8's kan ik dan nog opzij houden voor later/ooit of verpatsen eventueel.

Van dat sleutelen.. helaas ook geen sleutel-buddies (weinig tot geen auto-minded mensen in mijn kleine vriendenkring), en thuis geen 'speelplaats', dus sowieso al minder geneigd om er zelf alleen aan te beginnen.. :/

Je gaat het gevoel hebben van met een nieuwe wagen rond te rijden.

Mijn ervaring met Eibach pro is dat ze vooraan dieper zaken dan opgegeven (zeker 4cm) 3cm zou nog doenbaar zijn met B6 dempers. Vanaf lager wordt toch B8 aanbevolen. (zelfde demper alleen korter) Al heb ik meerdere keren gelezen dat er ook met B6 rondgereden wordt op -4.

Benieuwd of de vele kraakjes en piepjes in het interieur dan wat zal verminderen, maar vrees ervoor. =')

KW kitje is trouwens ook zalig. En comfortabel genoeg voor dagelijks. (cfr KleinenDC zijn 320iA)

Alleen wat prijzig... :D Indien geld geen probleem was, zou ik ook voor KW V1 gaan of zo.. Maar de laatste tijd heb ik al veel meer geld uitgegeven aan die auto, dan dat ik ermee gereden heb.. :/

Geplaatst:

Tot hoe laat duurt de rondrit ongeveer? @@PJH?

Geplaatst:

Dat kan ik moeilijk zeggen. Normaal krijgen jullie +- 4 uur rijtijd. Voeg daar een uurtje tussenstop aan toe, en je komt aan om 18.00 terug in sint-gillis-waas. 

Geplaatst:

Dat kan ik moeilijk zeggen. Normaal krijgen jullie +- 4 uur rijtijd. Voeg daar een uurtje tussenstop aan toe, en je komt aan om 18.00 terug in sint-gillis-waas. 

Super!

Ligt op 5 minuten van m'n huis :inlove:

Geplaatst:

Alleen wat prijzig... :D Indien geld geen probleem was, zou ik ook voor KW V1 gaan of zo.. Maar de laatste tijd heb ik al veel meer geld uitgegeven aan die auto, dan dat ik ermee gereden heb.. :/

Je hoeft ook niet voor een schroefkit te gaan hé. Ik heb een KW kit van veren en dempers die rondom 4cm verlaagt, zo prijzig is dat niet. 3 jaar geleden kleine 700 euro met installatie bij betaald.

KW krijg je wel niet door de keuring zonder attesten en geometriekeuring, de veren zijn namelijk knalgeel.

Geplaatst:

en ze geven droog :party:

Geplaatst:

Ik moet om 18:00 weer zu hause zijn. Ik zal dan vermoedelijk ergens een hoekske moeten afsnijden. :(

Geplaatst:

Ik moet om 18:00 weer zu hause zijn. Ik zal dan vermoedelijk ergens een hoekske moeten afsnijden. :(

de hoek van holland afsnijden? da gaat ni lukken zonder tunnelkes/zeelandbrug

Geplaatst:

de hoek van holland afsnijden? da gaat ni lukken zonder tunnelkes/Zeelandbrug

Waar een E30 is, is een weg. Met mijn sper door de akkers ploegen desnoods.

Geplaatst:

ik passeer via Polle Petrol zijn erf. Duvel, langst waar komt gij? via A'pen zeker?

Geplaatst:

Uit de Zoo a ja.

Geplaatst:

Uit de Zoo a ja.

hou mij een parkeerplaats vrij naast u hé

Geplaatst:

Kom eens op tijd.

Geplaatst:

Wordt er nu afgesproken in gent?

Zoja waar? En wie?

@@Mayonaise @@Alexis @@Frekkel @alle andere gentenaars

Als ik er al geraak rij ik over Lembeke of Oosteeklo. Al is bvb aan het ei van wippelgem ook een optie
Geplaatst:

In de laatste 45min kom je in de buurt van de E34... no issue dus :)

Geplaatst:

In de laatste 45min kom je in de buurt van de E34... no issue dus :)

Thanks voor deze uiterst bruikbare tip!

Geplaatst:

Wordt er nu afgesproken in gent?

Zoja waar? En wie?

@@Mayonaise @@Alexis @@Frekkel @alle andere gentenaars

Ik dacht aan de Brico Plan-it tegenover de Ghelamco Arena, vandaar is het 35 minuten rijden naar de start, maar het is misschien praktischer om in het noorden van Gent af te spreken dan kan @@Frekkel ook aansluiten. In dat geval de parking van Puyenbroeck. Vanaf daar is het ook niet meer zo ver tot Sint-Gillis-Waas.

Geplaatst:

Spreek ineens af aan de start anders. :D

Geplaatst:

Zo, ik heb mijn auto gewaxt, lintjes aan de klinken gehangen, mijn oksels geschoren, mijn witte linnen broek gestreken, een picknick kit met rood wit geblokt nappeke staat klaar, nu nog snel naar de kapper.

Of is niet zo'n type rondrit?

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Zo, ik heb mijn auto gewaxt, lintjes aan de klinken gehangen, mijn oksels geschoren, mijn witte linnen broek gestreken, een picknick kit met rood wit geblokt nappeke staat klaar, nu nog snel naar de kapper.

Of is niet zo'n type rondrit?

:D

Geplaatst:

Je hoeft ook niet voor een schroefkit te gaan hé. Ik heb een KW kit van veren en dempers die rondom 4cm verlaagt, zo prijzig is dat niet. 3 jaar geleden kleine 700 euro met installatie bij betaald.

KW krijg je wel niet door de keuring zonder attesten en geometriekeuring, de veren zijn namelijk knalgeel.

Eibach - Bilstein ook niet, maar de kans dat ze er over kijken is groter. Ben blij dat de mijne net voor al die troep verlaagd was.

Geplaatst:

Eibach bilstein krijg je er wel door. Eergisteren nog met een E30 met die config op de keuring gestaan, keuringmeester zat de veren extra goed te bekijken en heeft er niks van gemerkt.

Geplaatst:

Men zegt idd dat die identiek zijn, maar B8 heeft toch een kortere demping? (dus iets stugger?)

Tussen de onderste 2 windingen van de veren, is de 'coating' eraf (dus metaal tegen metaal), veroorzaakt omdat de veer te ver doorbuigt, dus neem aan dat ze dan doorgezakt is? Dat is tenminste wat Carl van E30shop mij wijsgemaakt heeft. ;) Had ook al zitten denken om enkel de veren te vervangen maarja, 't is nu toch te laat. De B8's kan ik dan nog opzij houden voor later/ooit of verpatsen eventueel.

Van dat sleutelen.. helaas ook geen sleutel-buddies (weinig tot geen auto-minded mensen in mijn kleine vriendenkring), en thuis geen 'speelplaats', dus sowieso al minder geneigd om er zelf alleen aan te beginnen.. :/

Benieuwd of de vele kraakjes en piepjes in het interieur dan wat zal verminderen, maar vrees ervoor. =')

De stang van de B8 is korter waardoor hij wat dieper kan inschuiven indien nodig.

Met KW bedoelde ik vaste veren met dempers. ST heet dat tegenwoordig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in