gTa 28.077 Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Een automatische airco moet automatisch zijn. PUNT. Waarom ik in "auto" mode nog de snelheid van de ventilator alsook de koud-warm mengeling van de lucht moet (kunnen) regelen is me een raadsel.Je moet juist niks, je mag/kan wel. Als je dat deftig afstelt en daar daarna met je fikken af blijft, werkt dat perfect en blijft dat perfect werken. De extra instellingen maken het mogelijk om nog beter aan te passen aan je wensen, da's alles. Da's niet om hele dagen mee te liggen prullen. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Wat wel verschieten was de eerste keer, is dat hij bijremt als het verschil te groot is. Ik reed zo 120 op een 90 baan, en even verderop 70 en een flitspaal. Ik dacht: ik zet de CC alvast op 70 en ik laat me rustig uitbollen. Jawadde [emoji38]z:Vind ik super, laat toe om met regeling daarvan echt "laat" naar toegelaten snelheid af te remmen bij flitspaal. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Bwoa, op mijn gebruikelijk traject is het veel rustiger voor ik op de snelweg terecht kom dan erna. Daarom is dat scenario voor mij interessanter Niets mis met gewoon optrekken, doe ik ook gewoon af en toe. Dit allemaal om maar te illustreren dat ik mij persoonlijk totaal niet stoor aan dat 1 knopje extra dat ik moet indrukken Kan je dat niet instellen? Bij VW heb je in het optiemenu van de ACC een instelling: eco, comfort of sport. Dat bepaald hoe snel hij optrekt terwijl de ACC opstaat. Verschilt naargelang instelling versnellingsbak, sportknop en voorbije gereden stijl. "Leert" dus effectief hoe jij wil dattie versnelt. Je kan het ook elke keer "programmeren" door eerst de gewenste gaspedaalstand aan te nemen en dan de cc te resumen. Quote
Tiep 3.403 Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Wat ik irritanter blijf vinden in de F20 is de cruisecontrol. Waarom moet je in godsnaam eerst de cruise control "activeren" voor je een snelheid kan instellen. Dat zou met één handeling moeten kunnen: gewoon een snelheid aanhouden, SET en klaar. Bijkomend probleem is dan: je kweekt de gewoonte om die twee handelingen na mekaar te doen, dus eerst en dan SET. Maar als je dan eerder tijdens je rit al de cruise control gebruikt (en "geactiveerd") hebt dan zet je met die eerste handeling de cruise control net weer uit en gebeurt er niks. Had dat ook bij de 116i, stoorde echt want ik gebruikte het vrij vaak als ik snelwegkilometers maalde. Quote
Alexanderr 36.251 Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Ja ik ben er ook wel voor hoor, 't is alleen verschieten als je niet weet dat ie dat gaat doen T stond nochtans op je bestelbon als " cruise control met remfunctie" Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Yup, weet ik, maar het is niet iets waar ik echt op gelet heb wat het juist wilde zeggen. Dacht dat ie gewoon wat bijremde als je een helling afreed ipv gewoon te laten bollen. Als je van een helling rijdt zet jij je cruise control aan? Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Wat ik irritanter blijf vinden in de F20 is de cruisecontrol. Waarom moet je in godsnaam eerst de cruise control "activeren" voor je een snelheid kan instellen. Dat zou met één handeling moeten kunnen: gewoon een snelheid aanhouden, SET en klaar. Ik ga het straks testen maar volgens mij is dat bij de mijne niet zo. De snelheidsbegrenzer kan ik in elk geval met 1 druk op de knop instellen op mijn huidige snelheid. Aangezien dat de ene knop is en cruise control de andere zou ik denken dat die ook zo werkt. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Je moet juist niks, je mag/kan wel. Als je dat deftig afstelt en daar daarna met je fikken af blijft, werkt dat perfect en blijft dat perfect werken. De extra instellingen maken het mogelijk om nog beter aan te passen aan je wensen, da's alles. Da's niet om hele dagen mee te liggen prullen. Ik wil daar niks aan moeten kunnen afstellen, dat is het punt net. Is de eerste auto waar ik dat in heb, en ik snap er echt de meerwaarde niet van. Geen enkele andere auto waar ik airco in had (lees: allemaal) had dat en die dingen werkten minstens even goed, om niet te zeggen beter. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Dat van die cruise control heb ik ook in de e39. Bij e34 was dat gewoon hendel naar voor duwen en klaar Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Snap je het nu echt niet, of doe je maar alsof? Jan toch, al die agressie Ik snap het zeker en ik mis hill hold assist (Audi) ook Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Jan toch, al die agressie Ik snap het zeker en ik mis hill hold assist (Audi) ook hill hold assist? Je hebt niet eens een koppeling, wat heb je dan hill hold assist nodig?? Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 hill hold assist? Je hebt niet eens een koppeling, wat heb je dan hill hold assist nodig?? Die optie noemt zo bij Audi maar in gewoon verkeer is dat ook zeer handig. Auto blijft staan in de file of op lichte helling zonder dat je je voet op de rem moet houden Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 En nee, het heeft helemaal niks met hill hold assist te maken. Wat had jij dan verwacht van die remfunctie in een afdaling? Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Die optie noemt zo bij Audi maar in gewoon verkeer is dat ook zeer handig. Auto blijft staan in de file of op lichte helling zonder dat je je voet op de rem moet houden Mijn BMW doet dat ook, maar slechts een paar seconden. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Wat had jij dan verwacht van die remfunctie in een afdaling? Dat heet hill descent control ofzo Quote
Simoni 6.184 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Die optie noemt zo bij Audi maar in gewoon verkeer is dat ook zeer handig. Auto blijft staan in de file of op lichte helling zonder dat je je voet op de rem moet houden Heeft die kar geen autohold? Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Heeft die kar geen autohold? Neen en ben dat in de optielijst ook niet tegengekomen. Misschien alleen voor de f3x-reeks? Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Jij hebt toch ook een F3x?(jaja f80) Is bij 5 en hoger. Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Heeft die kar geen autohold? wat doet dat knopje misschien? Quote
Alexanderr 36.251 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Dat heet hill descent control ofzo Neen, HDC is een afdalingshulp op een xDrive Quote
Alexanderr 36.251 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 wat doet dat knopje misschien? Als je tot een volledige stilstand komt, mag je de rem loslaten terwijl je de pook in D laat. Zit bij Mercedes en Porsche in het rempedaal zelf (tot t einde duwen) 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Ik wil daar niks aan moeten kunnen afstellen, dat is het punt net. Is de eerste auto waar ik dat in heb, en ik snap er echt de meerwaarde niet van. Geen enkele andere auto waar ik airco in had (lees: allemaal) had dat en die dingen werkten minstens even goed, om niet te zeggen beter. Kan zijn. Stel het dan één keer in en laat het dan zo. Dan werkt het ook even goed en hoef je er niet meer aan te prullen of over te zagen. ;-) Voor sommigen is een beetje instelbaarheid bij een automatische airco alsnog gewenst. Dan kan dat ook, toch goed? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Neen, HDC is een afdalingshulp op een xDrive Toch een beetje een farce. Ik gebruik dat enkel maar om de verdiepingen van -1 tot -4 af te dalen in de ondergrondse garage aan zee. Voor de rest zie ik daar echt het nut niet van in op een gewone 4WD personenwagen. Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Dat heeft gewoon allemaal nooit nut. Punt Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Voor jou. Mensen verschillen. Leer en aanvaard dat. Punt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.