Ga naar inhoud

welke wagen ter vervanging van bedrijfswagen


Stijn Seijnhaeve

Aanbevolen berichten

Kijk eens naar een Renault Laguna, heel goed comfort, vrij goede diesel, ruiiiim. en enorm veel korting op

 

En voor restwaarde; verkopen aan onze Noord-Afrikaanse broeders.

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar een Renault Laguna, heel goed comfort, vrij goede diesel, ruiiiim. en enorm veel korting op

 

En voor restwaarde; verkopen aan onze Noord-Afrikaanse broeders.

 

;)

 

Ik heb ene te koop! :D

 

Wel wat hagel- en andere schade, maar voor de prijs kan je niet gekloot zijn! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

We spreken over 60 000 km per jaar. Dan zit je al heel wat in je auto, en mag je een minimum aan comfort hebben, en dat is in de eerste plaats een goede zetel en goede vering. Als je zo veel km doet, is slijtage minder een issue want veelal hoofdzakelijk autosnelweg en weinig slijt.

Ik spreek opnieuw uit ervaring (ook 60k per jaar).

toch moet ik sttdci bijtreden.

misschien niet qua modelkeuze,

maar 4j met een wagen willen rijden aan gemiddeld 60K per jaar is een 240K totaal. als hij dan een 2dehandse gekocht heeft met pakweg minimum 60K km op. zit die dus aan 300K km's. daar krijg je dus geen zak meer voor gelijk welke wagen of model, en dan spreek ik niet over de kosten door slijtage die al gedaan zijn.

Dan liever een nieuwe wagen met garantie en 0km's die wel kleiner zal zijn, maar zeker niet slechter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je over hetzelfde model nieuw of hetzelfde model occasie spreekt ben ik niet akkoord met je stelling, dan ben je beter af met een occasie.

Garantie is zever in pakskes. Op een tweedehands heb je 2j, op een nieuwe 4j. MAAR .... op een nieuwe met km-beperking meestal.

En na 60 000 km is de meeste zever al naar boven gekomen hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget 10-15k als ik de advertenties bekijk? Lijkt me nog belangrijk om te verduidelijken.

 

Ik zou, zoals hier al een paar keer gezegd, zeker het comfort niet uit het oog verliezen. Let ook op dat je opties als cruise control hebt, ik zou er niet zonder kunnen als ik die km's zou maken. Automaat lijkt me ook geen overbodige luxe... Verder zou ik me qua grootte van de wagen niet vastpinnen op gezinsuitbreiding of bouw. Als je ruimte nodig hebt, neem je de Focus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch moet ik sttdci bijtreden.

misschien niet qua modelkeuze,

maar 4j met een wagen willen rijden aan gemiddeld 60K per jaar is een 240K totaal. als hij dan een 2dehandse gekocht heeft met pakweg minimum 60K km op. zit die dus aan 300K km's. daar krijg je dus geen zak meer voor gelijk welke wagen of model, en dan spreek ik niet over de kosten door slijtage die al gedaan zijn.

Dan liever een nieuwe wagen met garantie en 0km's die wel kleiner zal zijn, maar zeker niet slechter.

 

Procentueel gezien krijg je er sowieso nooit nog ene zak voor als je er zelf 240.000km op gezet hebt. Dus vergeet restwaarde als argument ...

 

In 2006 kocht ik een nieuwe Laguna van 26K

Die heb ik in 2009 (na 3jr en 3 maanden) verkocht voor 3K (wel inclusief 3K hagelschade). Onverkoopbaar omdat er 297.000km op stond

 

Overigens vielen de kosten naar slijtage toe goed mee. Nog voorzien van originele koppeling en originele remmen. Was ook enkel maar autostrade natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whatever het wordt, een BMW diesel is een must.

 

(Topic mag nu dicht)

Ik eis dan wel nog een nieuw keuzetopic over het vraagstuk 1 of 2 uitlaatpijpjes + eventuele naplaatsingsmogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch moet ik sttdci bijtreden.

misschien niet qua modelkeuze,

maar 4j met een wagen willen rijden aan gemiddeld 60K per jaar is een 240K totaal. als hij dan een 2dehandse gekocht heeft met pakweg minimum 60K km op. zit die dus aan 300K km's. daar krijg je dus geen zak meer voor gelijk welke wagen of model, en dan spreek ik niet over de kosten door slijtage die al gedaan zijn.

Dan liever een nieuwe wagen met garantie en 0km's die wel kleiner zal zijn, maar zeker niet slechter.

Of je nu een 4 jaar oude auto met 260dkm of een 5 jaar oude auto met 300dkm verkoopt: het zal in beide gevallen echt een schijntje zijn van de nieuwprijs, die restwaarde. Terwijl de grootste afschrijving wel in het begin zit. Het verschil in prijs tussen die twee zal dan veel meer afhangen van historiek, staat, enz. dan echt van de km en de leeftijd.

 

Ik zou in zo'n geval ook zonder twijfel voor een model gaan dat niét nieuw is, maar wel al eventjes rondrijdt (een jaar of 2-3 op de markt is, zodat je weet waar je je aan kan verwachten qua kwaaltjes e.d.) en dan daarvan een exemplaar kopen dat tussen 1/2 en 1,5 jaar oud is met 40à70dkm, met 2 jaar garantie-als-nieuw (zonder km-beperking) bij een merkdealer. Soms kan je zelfs garantie bijkopen (wel berekenen of het sop de kool waard is), soms krijg je zelfs "garantie als nieuw" op "merkgekeurde 2e handswagens" waardoor je dus OOK 4 jaar garantie hebt. "Risico" is dus identiek, maar je zal minder uitgeven én nog 'es meer uitrusting e.d. kunnen kiezen (afschrijving van de meeste opties is gigantisch) wat de 240dkm die je er mee gaat rijden, ook best aangenamer maken. Of een modelletje ruimer kiezen, b.v.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je over hetzelfde model nieuw of hetzelfde model occasie spreekt ben ik niet akkoord met je stelling, dan ben je beter af met een occasie.

Garantie is zever in pakskes. Op een tweedehands heb je 2j, op een nieuwe 4j. MAAR .... op een nieuwe met km-beperking meestal.

En na 60 000 km is de meeste zever al naar boven gekomen hoor ;)

Daarom dat ik sprak over Hyundai en hun 5j garantie zonder km beperking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie, ik heb de voorbije dagen nog eens nagedacht over de verschillende denkpistes. 

 

De voorstellen voor een nieuwe wagen zet ik buiten beschouwing (hyundai vond ik niet fijn rijden, kia vond ik niet goed zitten). 

De ford focus clipper blijft waarschijnlijk, het waardeverlies (aankoop 21k, garage geeft 15k op 3maand en 5000km)  is vandaag te groot. Ofwel blijft mijn vriendin hem gebruiken en koop ik nog steeds een andere wagen. Ofwel gebruik ik de ford een jaartje zodat er wat meer kilometers & leeftijd op staan. De ford zelf gebruiken en "oprijden" zie ik niet zitten, heb niks met die wagen en vind de onderhoudsintervallen (20k onderhoud, 120k distributieriem te hoog).

 

Mijn buikgevoel stuurt me ook in de richting dat ik een andere wagen zal kopen. De meest waarschijnlijke optie is een golf 6 diesel. 

De 1.6tdi is fiskaal interessanter maar gezien mijn rijstijl en historiek zal het waarschijnlijk toch een 2.0 tdi worden @136 - 170pk.

Ik denk dus in de volgende richting

 

Golf 6 tdi 5 deurs

BJ: 2008 - 2012, liefst >= 2010 owv extra functies (bluetooth, kabelboom beter voorzien)

KM: < 130000

Motor: 2.0 tdi 136 - 170pk

Uitvoering: Comfortline of hoger

Opties;

Must have: cruise control, parkeer sensoren, auto airco, skiluik, lendesteun, licht & regensensor, verwarmde spiegels, elek ruiten, elek spiegels, dimmende binnenspiegel, manueel (?)

Nice to have: Xenon, bochtenverlichting, zetelverwarming, alcantara/leder interieur, ...

 

De zoektocht naar een geschikt & proper exemplaar kan beginnen :-). Omdat deze uitrusting veel couranter is in Duitsland zal de wagen waarschijnlijk geimporteerd worden. 

 

Daar heb ik wel nog een aantal vragen rond:

1. ik las ergens dat de TVA/BTW duidelijk op de factuur vermeld moet staan. Is dit enkel bij aankoop van handelaar? Of ook bij aankoop van particulier? Hoe kan de particuliere verkoper dergelijke geldige factuur dan opstellen?

2. voor wagens bij de handelaar, sturen jullie al je vragen eerst door via mail? Of ga je op geluk ter plaatse kijken en daar pas beslissen?

3. Ik zal waarschijnlijk lenen voor de wagen, dan moet ik eerst een prijs overeenkomen met de handelaar waarna ik pas een cheque kan laten maken? Of nemen jullie altijd cash mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als budget zwaar doorweegt, zou ik persoonlijk kijken naar een auto waar je iets van een 1500 a 2000 euro afschrijving per jaar hebt.

Als je veel lange ritten doet met veel snelweg, maakt de kilometerstand minder uit.

Desnoods iets rond de 7500k voor een jaar of 4 met een 5cil of 6cil. Kilometers zou ik minder naar kijken. Persoonlijk heb ik daar niet zo'n angst voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid