Ga naar inhoud

Kleine, zuinige pendelwagen


Polygoon

Aanbevolen berichten

Mijn moeder is al een tijdje luidop aan het nadenken over een 3de wagen die iets zuiniger is dan degene waar ze momenteel met pendelt. Die verstookt tussen de 7-9 liter (Hyundai Tucson 2.0CRDi) maar eigenlijk heeft ze zo'n grote wagen helemaal niet nodig. De wagen blijft wel als gezinswagen zeg maar.

 

Ze staat vrij zot van een Citroën DS3 (any thoughts?) en heeft deze voormiddag een offerte gaan halen voor een DS3 1.4HDi en deze zou offerte prijs +/- 15k kosten. Dit inclusief saloncondities en 1000 euro overname voor de Mitsubishi Lancer van '94 die hier nog staat.

 

Ik heb dit topic dus eigenlijk geopend voor twee doelen: 

 

1) Iemand ervaring met zo'n Citroën DS3? Ik denk dan aan aankoopadvies, must take opties etc.

 

anderzijds:

 

2) Wat zijn de concurrenten die zeker niet over het hoofd mogen gekeken worden. Het budget is +/- 15k. Ik dacht zelf aan een A1 maar geen idee wat de condities daar nog op zijn. Andere mogelijkheden?

 

Kar zou nieuw of "nearly new" aangekocht worden in BE. Duitsland is spijtig genoeg geen optie. Het dagelijkse pendeltraject bedraagt 30-tal km heen en terug, voorts moeten er af en toe wat boodschappen in passen en that's about it.

 

 

 

m1by1irbbhth_800.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een recente Polo heb je ook voor dat geld, just sayin'. 

 

DS3 kan er leuk uitzien mist correct 'aangekleed'. Verder kan ik mij daar niet over uitspreken :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fiat 500 of aanverwanten? Al denk ik dat Citroën op vlak van kwaliteit wel een stapje hoger staat. Verder Fiesta, Corsa, Swift, Fabia,Polo, .. Al zijn deze vaak wat minder frivool qua vormgeving :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals in pm vermeld: mijn vriendin heeft ook zo een ding en is er nog altijd compleet zot van. Ondertussen 5 jaar, nieuw gekocht en nog maar 1 probleem gehad, met de klink van de deur aan de chauffeurskant, een paar maand geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net testritje gedaan met zo'n DS3 en dat is toch de grootste kanshebber. Nu even langs Audi voor zo'n A1 en gelijk even bij de buren van NNC binnenspringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergat de smiley.

 

De enige die haar nog interesseert is een A1 maar: "Iedereen rijdt daar mee rond!"

 

 

Exact de reden waarom ik een G-klasse kocht als eerste wagen en geen golf ofzo dus ergens approve ik het nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid