Ga naar inhoud

Kleine, zuinige pendelwagen


Polygoon

Aanbevolen berichten

Ik ben fan :)

Voornaamste reden is zuinigheid, dat zie ik met 140pk per liter niet meteen gebeuren :)

Nog relatief zuinige blokjes hoor. 6 à 7 liter lukt makkelijk met zowel de 100pk als de 125pk. En geen van beide in een fiesta, maar Focus clipper en een BMax.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Kar zou nieuw of "nearly new" aangekocht worden in BE. Duitsland is spijtig genoeg geen optie. Het dagelijkse pendeltraject bedraagt 30-tal km heen en terug, voorts moeten er af en toe wat boodschappen in passen en that's about it.

 

 

 

 

 

Niet met de geest van 't forum maar: hiervoor ga je uw moeke toch geen diesel laten kopen? 

 

Ik stuur je met graagte een bestelbon voor een nieuwe Mazda 2 door. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet met de geest van 't forum maar: hiervoor ga je uw moeke toch geen diesel laten kopen? 

 

Ik stuur je met graagte een bestelbon voor een nieuwe Mazda 2 door. 

 

Ik heb me waarschijnlijk fout uitgedrukt. Ze doet dus 60km per dag wat mijn inziens toch genoeg is voor een diesel, non?

 

Mijn PM-box staat altijd open :)

 

Ik ga maandag een garage tour doen: DS storen in Drogenbos, Audi ergens op de weg of bij iemand van het forum (iemand van Audi aanwezig?), en eventueel kom ik eens tot bij jullie @@Mazdastruction ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

300km/week x pakweg 48 werk weken = 14400km.

Voor dat aantal zou ik in deze situatie waar men de komende jaren de diesel meer en meer gaat viseren geen diesel kopen.

Enfin, ik zou eigenlijk helemaal geen auto bijkopen. Zoals al meermaals gezegd is dat toch gek?

 

Wederom verzekering met minimum kleine omnium op een nieuwe wagen, rijtaks, onderhoudskosten, enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

300km/week x pakweg 48 werk weken = 14400km.

Voor dat aantal zou ik in deze situatie waar men de komende jaren de diesel meer en meer gaat viseren geen diesel kopen.

Enfin, ik zou eigenlijk helemaal geen auto bijkopen. Zoals al meermaals gezegd is dat toch gek?

 

Wederom verzekering met minimum kleine omnium op een nieuwe wagen, rijtaks, onderhoudskosten, enz...

We zijn met 3 wat is er dan gek aan 3 auto's. Ik heb eentje geaccidenteerd deze week en krijgen er in de garage nog 1000 euro schrootpremie voor.

Dat houdt in dat de Hyundai langer meegaat, minder kosten en dus ook minder onderhoud ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles overwogen maar uiteindelijk ging moeders toch overstag voor de DS3.

Bon is zonet getekend voor een DS3 1.6 van 100pk met de nieuwe euro 6 motor.

 

Goeie keuze, lijkt mij ook de beste van de hier aangehaalde auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een beetje vreemde redenering. Een andere auto kopen om 1-2l minder te verbruiken... Weegt niet echt op tegen de extra rijtaks + verzekering + onderhoud + afschrijving?

Of gaat het meer om de handigheid ? Of wilde ze gewoon een leuk autootje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een beetje vreemde redenering. Een andere auto kopen om 1-2l minder te verbruiken... Weegt niet echt op tegen de extra rijtaks + verzekering + onderhoud + afschrijving?

Of gaat het meer om de handigheid ? Of wilde ze gewoon een leuk autootje?

Het gaat em meer om de luxe van 3 auto's en na mijn accidentje van vorige week was de lancer van '94 het niet meer waard om te laten maken. Dus die wordt vervangen door een zuinig bakje waar ze woon-werk met doet. Vader rijdt met de Tucson verder ( vrijetijd want fietst woon-werk ) en ik blijf met de G kachelen rond de kerktoren. Moest ik eens langere afstand moeten doen pak ik de DS3 of Tucson wel naargelang wat voorhanden is.

@

Link naar reactie
Delen op andere sites

300km/week x pakweg 48 werk weken = 14400km.

Voor dat aantal zou ik in deze situatie waar men de komende jaren de diesel meer en meer gaat viseren geen diesel kopen.

Enfin, ik zou eigenlijk helemaal geen auto bijkopen. Zoals al meermaals gezegd is dat toch gek?

 

Wederom verzekering met minimum kleine omnium op een nieuwe wagen, rijtaks, onderhoudskosten, enz...

 

Ze zou misschien graag met een nieuwe auto rondrijden ? Anders kan je blijven je oude krellen bewaren tot ze uit mekaar vallen e 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zou misschien graag met een nieuwe auto rondrijden ? Anders kan je blijven je oude krellen bewaren tot ze uit mekaar vallen e

Voilà tis een beetje een samenloop van omstandigheden. Zoals in de post die ik hierboven ook schreef.

Ze was zo trots. Haar eerste auto die ze voor haar kocht op haar naam :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat em meer om de luxe van 3 auto's en na mijn accidentje van vorige week was de lancer van '94 het niet meer waard om te laten maken. Dus die wordt vervangen door een zuinig bakje waar ze woon-werk met doet. Vader rijdt met de Tucson verder ( vrijetijd want fietst woon-werk ) en ik blijf met de G kachelen rond de kerktoren. Moest ik eens langere afstand moeten doen pak ik de DS3 of Tucson wel naargelang wat voorhanden is.

@

 

 

Ah ok makes sense now :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid