Ga naar inhoud

Michelin PSS / PS3 of Conti Sport Contact 3


dragonfly

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ervaring met deze banden aub? Ik heb 4 nieuwe nodig in 265/30/20.

 

- De conti's lagen erop van de fabriek en daar ben ik eigenlijk ZEER tevreden van. Bakken grip maar de quattro + sportdiff zal daar uiteraard ook wel voor iets tussen zitten. Ik heb er 41.000km mee gereden en nu zitten ze op 2,2mm. Daar zitten wel 3 rondritten bij + voorbereiding voor eigen rondrit :)

Online 298euro/band

 

- Voordien heb ik altijd op PS2/PS3 gereden en daar was ik ook wel tevreden van (minder power & FWD) maar reviews zijn precies niet meer zo positief naar duurzaamheid toe.

online PS2: 245euro - PS3: -- vind ik geen prijs van in die maat

 

- Bandencentrale stelde Pilot Super Sport voor maar dat is misschien wel wat overkill hé.

online: 297euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder enige twijfel Pilot Super Sport. Daar moet ik nog geen milliseconde over denken, zelfs met de prijsverschillen. Ik vind PS2 trouwens beter dan PS3, maar de PSS staat daar echt VER boven. 

 

Conti's zeker ook niet slecht naar mijn ervaring, maar gezien ze zelfde prijs zijn als PSS, kies ik dan voor PSS.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn 5 komen er PS3's omdat het gewoon een GT band is, als je een sportband zoek moet je de super sport hebben. Absurd goeie band :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn 5 komen er PS3's omdat het gewoon een GT band is, als je een sportband zoek moet je de super sport hebben. Absurd goeie band :o

 

Een sportband heb ik eigenlijk niet nodig, is maar een daily hé en ik doe er geen circuit mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een sportband heb ik eigenlijk niet nodig, is maar een daily hé en ik doe er geen circuit mee.

Dan zou ik ook voor de ps3 durven gaan. Liggen op de a5 van mijn vader en dat is toch wel in orde IMHO :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik ook voor de ps3 durven gaan. Liggen op de a5 van mijn vader en dat is toch wel in orde IMHO :)

 

En wat kost die ongeveer? Want ik vond geen prijzen in 20"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb na jaren te rijden op Michelin PS2 de switch gemaakt naar Super Sport en ongelooflijk tevreden ervan! Zelfs in het nat biedt deze nog pakken grip. Zoek je zoveel mogelijk grip, dan lijkt me dit de beste keuze.

 

Van PS3 hoor ik dan weer in het algemeen minder goede commentaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een heel verhaal getypt, maar ik werd eruit gegooid bij het plaatsen van het bericht.

 

Samenvatting dan maar:

 

Conti Sport Contact 3: Gaan bij mij anderhalf zomerband seizoen mee, zeer betrouwbare band met een heldere gripgrens, zowel in het droog als in het nat. Bij een bijna versleten band merkbaar minder grip

PS3's: Gaan bij mij 1 zomerbandseizoen mee, heeft in het droog meer grip maar onduidelijk waar deze eindigt, in het nat vond ik hem minder sterk. Minder last van gripverlies bij einde levenscyclus

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

PS3 vind ik een wat te "vage" band..... Conti sport contact geeft me een directer gevoel, kleeft goed op de baan maar lost plotser.

Waarom zou je Ps3 boven SS nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er allemaal blijkbaar een beetje van af op welke kist je dat steekt. Op een hatch met +170 pk was een ps3 beduidend beter dan een sc3. En al zeker in het nat.

Ik zou in de lijst met keuzemogelijkheden eerder nog een f1 asymetrico2 steken.En al zeker als prijs een issue is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS3 vind ik een wat te "vage" band..... Conti sport contact geeft me een directer gevoel, kleeft goed op de baan maar lost plotser.

Waarom zou je Ps3 boven SS nemen?

 

Ik heb PS3 gehad op de vorige A5 en was daar wel tevreden van, gingen ook lang mee op de snelweg. Maar die kar kan je idd niet vergelijken met de huidige

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid