Ga naar inhoud

Welke 18" velgen onder een M235i?


ir_fuel

Aanbevolen berichten

OZ Formula HLT (zonder dat faux centerlock naafdeksel) en Leggera HLT zijn wel nice, en gaan lekker staan op 18", met wat sidewall op de band :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Ik ben niet helemaal mee. Waarom aftermarket velgen nu al op zo een auto leggen? 

 

BMW heeft een heel arsenaal velgen dat erg mooi past bij de lijn. En als je dan al aftermarket wil gaan, dan zijn er tuners die een veel nobeler imago en product hebben, zoals Alpina, die de wagen nog een stuk exclusiever maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet helemaal mee. Waarom aftermarket velgen nu al op zo een auto leggen?

 

 

Nadat ik een 6 in lijn benzine had gekocht ipv een 4 cilinder diesel was het budget op. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er ook uit andere hoek, om de stance in te schatten?

 

Veel stance is er niet aan. 8" breed rondom (een halve inch meer dan OEM vooraan, en identiek achteraan). ET ongeveer gelijk, en stock rijhoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel stance is er niet aan. 8" breed rondom (een halve inch meer dan OEM vooraan, en identiek achteraan). ET ongeveer gelijk, en stock rijhoogte.

 

Uhu. Ik hou m'n reserves, dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat ik een 6 in lijn benzine had gekocht ipv een 4 cilinder diesel was het budget op. 

 

:lolz:  Dat gaan ze hier graag lezen ;)

 

Alleen zijn die velgen ook niet goedkoop.

 

't Is gewoon steeds een indruk die ik krijg als ik een wagen zie met aftermarket velgen = occasie gekocht en er moesten andere velgen onder, maar ik ga niet meer bij BMW voor onderdelen... 

 

Ik keur het niet af, ik stel gewoon de vraag "waarom". Vooral omdat we nadien bij het zien van een E30 M3 of een 500E allemaal zeggen van "witte pinkers moeten er weer af en kar moet OEM staan"... Ik vind jou BMW prachtig zoals hij is. Waarom veranderen als het geen verbetering is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen zijn die velgen ook niet goedkoop.

Dan heb je een ander idee van "goedkoop" dan ik. Die velgen zijn echt niet duur, lichter, en pakken goedkoper dan gelijk welk setje OEM BMW velgen.

't Is gewoon steeds een indruk die ik krijg als ik een wagen zie met aftermarket velgen = occasie gekocht en er moesten andere velgen onder, maar ik ga niet meer bij BMW voor onderdelen... 

 

Ik keur het niet af, ik stel gewoon de vraag "waarom". Vooral omdat we nadien bij het zien van een E30 M3 of een 500E allemaal zeggen van "witte pinkers moeten er weer af en kar moet OEM staan"... Ik vind jou BMW prachtig zoals hij is. Waarom veranderen als het geen verbetering is?

Ik had een 2e set velgen nodig voor winter/zomerbanden. Op de Renault had ik aftermarket wintervelgen. Op deze BMW vond ik de OEM niet echt geslaagd (het went wel, op den duur kijk je er niet meer naar), met die raar gevormde spaken, dus heb ik mijn zomerbanden op een aftermarket set gezwierd. Niet meer of niet minder.

Hij staat trouwens voor de rest ook niet OEM meer. Mijn zetels zijn ook niet van BMW, en de schokdempers/veren zijn ook niet van BMW :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:  Dat gaan ze hier graag lezen ;)

 

Alleen zijn die velgen ook niet goedkoop.

 

't Is gewoon steeds een indruk die ik krijg als ik een wagen zie met aftermarket velgen = occasie gekocht en er moesten andere velgen onder, maar ik ga niet meer bij BMW voor onderdelen... 

 

Ik keur het niet af, ik stel gewoon de vraag "waarom". Vooral omdat we nadien bij het zien van een E30 M3 of een 500E allemaal zeggen van "witte pinkers moeten er weer af en kar moet OEM staan"... Ik vind jou BMW prachtig zoals hij is. Waarom veranderen als het geen verbetering is?

 

Dat staat goed bij zijn zwarte nieren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet wild van de looks, wel van de specs. Belangrijkste is dat jij er blij mee bent.

 

Voel je verschil bij 't rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

ik vond deze nog wel iets hebben:

attachment.php?attachmentid=1210172&stc=

attachment.php?attachmentid=1210173&stc=

Koya SF05. very similar design, but I could choose custom offsets.

I had the fronts made to 18x8 +35 and the rears are 18x9 +43

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid