Ga naar inhoud

Welke plug in hybride SUV


Stabilo Boss

Welke Plug In Hybride SUV  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke?

    • BMW X5 xDrive40e
      1
    • Volvo XC90 T8
      10
    • Cayenne S-E Hybrid
      13
    • Audi Q7 E Tron
      2


Aanbevolen berichten

Je woont niet zo ver (10km) van de stad waar je vaak moet zijn voor je werk (geen autostrade dus), om je kinderen te brengen/halen van activiteiten en inkopen te doen. 's ochtends sta je vaak in de file en in de stad rij je maximaal 30km/u.

Soms wil je een weekend naar zee of eens vrienden gaan bezoeken die wat verder wonen. 

Je wil een SUV omwille van de hoge zitpositie en de grote binnenruimte/koffer. Maar omdat je ook rekening moet houden met de VAA en fiscale aftrekbaarheid is een plug in hybride de meest voor de hand liggende keuze.

Welke kies je?

 

 

ps:

  • van de X5 en Q7 E-tron zijn nog niet alle details beschikbaar, zal  het topic aanpassen wanneer de details beschikbaar zijn
  • het opgegeven verbruik zal niet realistisch zijn
  • van zo een SUV een hybride willen maken om het verbruik naar beneden te halen is een dom idee (extra gewicht, niet gestrooomlijnd etc.) Maar het gaat hier om de VAA zo laag mogelijk te houden.
  • 0-100 tijden zeggen niet alles, maar ik had geen zin om alle hernemingstijden op te zoeken...
  • Qua VAA zullen ze afhankelijk van de totale kostprijs rond de 3000 Euro/jaar zitten
  • bij de Volvo steken de batterijen in de middentunnel, bij de BMW en de Cayenne liggen ze in de koffer
  • Ik wou eigenlijk gewoon een kort overzichtje maken omdat dit wel handig is

 

BMW X5 xDrive40e Plug-In Hybrid

  • 2l 4 cylinder benzinemotor met 245 pk
  • elektromotor met 95 pk
  • batterijcapaciteit: 9 kWh
  • 31 km kan puur elektrisch gereden worden
  • gemengd verbruik: 3,4l/100km
  • 0-100 km/u: 6,8 s
  • CO2: 77 g/km
  • fiscale aftrekbaarheid: 90%
  • gewicht: 2305 kg
  • basisprijs: rond 80 000 Euro?

 

Volvo XC90 T8 Twin Engine

  • 2l 4 cylinder benzinemotor met 320 pk
  • elektromotor met 80 pk
  • batterijcapaciteit: 9.2 kWh
  • 40 km kan puur elektrisch gereden worden
  • gemengd verbruik: 2,5l/100km
  • 0-100 km/u: 5,9 s
  • CO2: 59 g/km
  • fiscale aftrekbaarheid: 100%
  • gewicht: 2300 kg
  • basisprijs: 78 500 Euro

 

Porsche Cayenne S-E Hybrid

  • 3l V6 benzinemotor met 333 pk
  • elektromotor met 95 pk
  • batterijcapaciteit: 10.8 kWh
  • 35 km kan puur elektrisch gereden worden
  • gemengd verbruik: 3,4l/100km
  • 0-100km/u: 5,9 s
  • CO2: 79 g/km
  • fiscale aftrekbaarheid: 90%
  • gewicht: 2350kg
  • basisprijs: 85 000 Euro

 

Audi Q7 E-Tron

  • 3l V6 dieselmotor met 245 pk
  • elektromotor met 128 pk
  • batterijcapaciteit: 17,3 kWh
  • 56 km kan puur elektrisch gereden worden
  • gemengd verbruik: 1,7l/100km
  • 0-100km/u: 6,0 s
  • CO2: 50 g/km
  • fiscale aftrekbaarheid: 100%
  • gewicht:?
  • Basisprijs?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Volvo, wegens veruit de mooiste van de hoop en de zeer knappe cijfers. Bovendien doet die kar het zeer goed in de reviews.

Qua cijfers komt de Volvo er inderdaad zeer goed uit.

Bovendien zijn de batterijen in de middentunnel gelegen waardoor het zwaartepunt lager ligt en waardoor een 3e zit rij nog steeds mogelijk blijft tov zijn concurrenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb cayenne gestemd, maar had eigenlijk Volvo moeten kiezen, altijd al coole bakken gevonden en komen niet hautain over. En op autoblog waren ze toch lovend over die kar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de Cayenne, heeft een 6 cylinder en is tegenover de Q7 veel knapper.

 

Overbuur heeft er net zo 1 aangeschaft in Moonlight blauw met Luxor beige, heerlijke combo met de fel groene logo's  :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ik twijfel tussen de BMW of de Porsche.

Idem. De andere twee zijn maar lelijk en met het ontbreken van een ster genoodzaakt om een van deze twee te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de Volvo graag. Schitterende waardes, zowel qua prestaties als qua uitstootgegevens + daarbij een bijzonder knappe look. Twijfel wel met de Cayenne, maar ik ben ervan overtuigd dat de Volvo op technologisch vlak en qua multimedia opnieuw verder zal staan.  Qua fungehalte zal de Cayenne wellicht beter doen, maar zo'n auto koop je voor woon-werkverkeer en voor de langere reizen. Als er nog budget over is koop je daarnaast dan beter nog iets voor het plezier.

 

@@Stabilo Boss; de waardes van de XC90 moeten wel aangepaste worden; Benzinemotor: 320pk - Elektromotor: 80pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had van de BMW eigenlijk meer qua prestaties verwacht, zeker omdat er een jaar geleden al journalisten mee mochten testrijden...

Minder pk uit de verbrandingsmotor dan Volvo, hogere CO2 dan de Volvo, batterijen in de koffer vs in de middentunnel...

Wanneer de Audi Q7 E tron uitkomt zie ik al helemaal geen redenen meer om voor de BMW te kiezen.

 

Vindt het wel vreemd dat zoveel mensen de Cayenne verkiezen. Omwille van de 6 cylinder benzinemotor dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Cayenne is momenteel al een beproefd product, gekende goede rijeigenschappen, heel goeie binnenafwerking, 6 cilinder en Porsche logo.

 

X5 vs Cayenne zou ik altijd de Cayenne kiezen, en XC90 en Q7 spelen niet echt in dezelfde categorie mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volvo alhier, want ik vermoed dat je bij de rest nog een kleine wagen aan opties gaat bijbetalen om ze ietwat deftig te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cayenne wegens 3-liter 6-cilinder benzine.

Al die elektroshit is (wait for it!) shit (d'uh!).

Dus dan graag die met de deftige motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mij maar de Volvo. Voor mij persoonlijk veruit de knapste, zowel binnen als buiten, plus de optie om 7 zitplaatsen te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid