Ga naar inhoud

DIY: Mancave


C_X

Aanbevolen berichten

Op 3/4/2018 om 02:20, C_X zei:


opstelling.png

Toch nog een beke simpelkes vind ik. Dat moeten op zijn minst 3 McIntoshes zijn die naar een aktieve crossover gaan die op zijn beurt de drivers van de Martin Logans afzonderlijk aanstuurt.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, ik dacht dat Martin Logans 3 drivers hadden lijk in het prentje maar het zijn electrostaten! Maar met subwoofer dus ok twee McIntoshen dan. We doen niet moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan voor 4 gaan he. Bi-ampen in bridged mono :D. Dan heeft elke martin logan er 2. 'T zijn inderdaad hybride electrostaten he met een 25cm speaker voor het laag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Door al de toestellen veel te warm voor dergelijke activiteiten, zeker met de versterker die goed dienst doet als straalkachel [emoji14]

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

4k hdr tv met alles er op en eraan zal nie zweten...


Laserdisc speler met 300 beeldplaten gekocht :D

41fbf4c3468b8a351382faff8bfd456e.jpg1d698d95b3e6f9cff706941fc4abda4b.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een hoop oude rommel bij elkaar. :oops:

Ale, blij voor u dat ge daar u amusement in vind he maar mij zegt het niks eerlijk gezegd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kga het nie tegen mijn goesting kopen he jupmans. Oud wel, rommel niet (ter correctie)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ik zou het ook niet willen, maar langs de ander kant versta ik onze buschauffeur wel.  Het zijn de oldtimers/klassiekers van de hifi, met dat verschil dat een moderne wagen meestal beter rijdt dan de voorganger van vele jaren terug, terwijl het in audio-termen eerder omgekeerd is:  dit zijn Rolls Royces, en die spelen vele beter dan de Hyundai's en zelfs BMW's van de huidige muziekdozen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is zijn wel een paar obstakels, net zoals bij auto's. Het verbruik en de WAF (voor vele die het wel zouden willen maar stuiten op de Wife Acceptance Factor).

 

Die laserdiscs zijn uiteraard geen dvd's of bluerays maar de klank is verdomme goed en het beeld zeker aangenaam te noemen, een stuk beter dan VHS en dergelijke. Maar het blijft een analoge beeldplaat die wordt gelezen met een laser.

 

 

Graag had ik nog een DAT en DCC om het plaatje af te maken maar zit nu al op de limiet van al de ingangen op de pre-amps.

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, C_X said:

Laserdisc speler met 300 beeldplaten gekocht :D

1d698d95b3e6f9cff706941fc4abda4b.jpg

Zit daar iets tussen dat te kijken is?

En een vinyl-speler snap ik nog, maar heel dat cassette, laserdisc, dvd, bluray-gedoe...

Eerste keer dat ik een bluray zag, had ik niet zoiets van "een dvd of laserdisc heeft meer charme" ofzo.

Als ik een 4k tv had, zou ik gewoon films in 4k downloaden.

aangepast door JerryLambo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dvd en blueray interesseren me ook niks. Ik heb het maar boeit niet. Ik hdb vooral een grote aantrek tot vergeten of verdwenen media en kwa films die er bijzitten. De meeste zijn de kaskrakers eind jaren 90 begin 00. Dus ja er zit tamelijk veel leuk tussen. Zal is wa foto's pakken. Beeldkwaliteit is ook best acceptabel, uiteraard niet te vergelijken met wat we heden kunnen streamen he.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nieuwe webcam default_biggrin.gif

 

1984 JVC camcorder - video/audio 8-pin naar cinch - USB capture stick - computer

 

Niet te geloven maar eens het ding aanstaat perfect te gebruiken als webcam

 

Trivia: zelfde camera werd gebruikt in de eerste Back to the future film.

 

Gevonden met alle attributen incl. draagkoffer voor 15 euro in de kringloop winkel default_biggrin.gif

 

b91f2ce7aab8421c108967a6aafd2eac.jpg&key=7b0c73e7d5f5ca4108d4e843d48e454cd9b71e169b3dd5269f4ee0964858f18d

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ondertussen is er al wel wat bijgekomen, mijn eerste deftige cd speler (aja 't is 2018 enal he!) en noise reduction toestellen van DBX en Nakamichi voor de tapdecks :)

De CD speler is een Technics SL-P1200 gemaakt vooral voor broadcast/radio zenders (niet echt DJ ook al was dat wel de eerste soortement cd speler die kan wat de andere verfijnt hebben) en de Noise reduction toestellen zijn 2 DBX II 224X DS toestellen en een Nakamichi High Comm II, beiden veel beter als wat er standaard geleverd werd op casettedecks (de Dolby (A, B, C... variant)

Voor de kenners is er ook nog een Sony Elcaset EL5 bijgekomen en een Technics SL10, ook is de Telenet digicorder die beneden in de living staat aangesloten via een powerline adaptor met speciale HDMI to UTP bakjes met daarin het infraroodsignaal verwerkt voor de afstandsbediening. Vermits die digicorders nog steeds geen netwerkondersteuning hebben en nog steeds via coax moeten verlengd worden naar andere kamers kon dit niet, in een huurhuis kan ik niet zo maar even gaten in het plafond boren.

Opstelling is ook iets ingewikkelder geworden :D

 

20180804_171231.jpg

20180802_004049.jpg

36063895_1935505469801975_2762693384794537984_n.jpg

20180321_151526.jpg

20180417_200123.jpg

opstelling.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid