Ga naar inhoud

DIY: Mancave


C_X

Aanbevolen berichten

Man's room, Man cave, ciname, hoe ge het wilt noemen, ik ben van mening dat elke man z'n ruimte nodig heeft. Een vrouw heeft haar keuken en de rest van het huis, een man heeft ook z'n plaats nodig. Bompa heeft z'n race-sim "voor z'n kinderen", Rob heeft z'n bouwwerf (sorry rob :D), anderen hebben hun garage en sommigen hebben enkel hun auto waar ze veilig in zijn... Voor sommigen voldoet zelf de WC en een gazet/urbanus stripverhaal.
 
Ik heb sinds kort eindelijk mijn afgewerkte mancave/cinema. Ik had een zolder net zoals iedereen die wel heeft waar ongebruikte en zelfs nieuwe potten en pannen op belanden en de kookboeken van Piet Huysentruyt. 
 
Eerst en vooral de wat wel en dat wat niets:
 
Wat niet: Vrouwen, Apple producten, honden, pils, janetten/vrouwen drank, bieren geschonken in het verkeerde glas, yolo's en mensen die kwaliteit van eender wat niet kunnen inschatten naar waarde "goh, ik heb tenminste ne nieuwen auto" <- om een voorbeeld te schetsen, vegetariërs en mensen die absoluut iets hebben tegen roken (er zijn genoeg niet-rokers die dat niet zijn, ik maak een uitzondering voor mensen die niet tegen rook kunnen).
 
Wat wel: Bier, bier, bier en meer bier, whiskey, hout en oud, mannen (geen janetten al mogen homo's wel), katten, mensen die vinden dat ik dringend een Ford F750 nodig heb, rokers, sigaretten, sigaren, wapens maar enkel de mijne (het moet legaal blijven) en uiteraard bier! (ben ik bier vergeten? Zoja, Bier!)
 
Uitzonderingen: Oma omdat dat m'n god is en ze de glazen komt sorteren voor de afwas en m'n beste vriendin omdat ze rookt, bier drinkt en haar eigen naam kan boeren!
 
Ik had dus een lege zolder met veel rommel op, een leuk idee, een kameraad die me bij elk stom idee toespreek "doen man, lijkt me super" en wat leuke apparaten.
De oude 70's novilon heb ik er uitgetrokken zodat de oude planken vloer met heerlijke patina weer tevoorschijn kwam waarop ik een deftig en echt Perzisch tapijt heb gezwierd omdat ik het mooi vind en voor de demping. De muren hebben een diep bordeaux kleur gekregen met eigeel-kleurige moluren rondom. Ook heb ik een rosette geplaatst al heb ik nog geen leuke luster gevonden die grotesk genoeg is en toch hoog genoeg zodat hij niet in het stralingsveld van de projector komt.
 
2 zetels en 2 zitzakken (ge zijt nie wijs hoe neig ge daar in slaap mee kunt vallen :D). De ene is sowieso mijn zetel en enkel ik zit daar in, een antieken chesterfield wingback die m'n oma ooit kocht in de jaren 50 in een antiekzaak voor m'n overgrootvader + een zetels die uit ons salon komt waar geen plaats voor is. 
 
TIP: DO NOT USE THE DEKENTJE OF HELL -> of ge ligt in slaap voor ge het weet, zeker met een paar trappistjes achter uwe gilet :D
 
Drinksglobe voor de eerder korte dranken (ik moest dat hebben, staat geweldig, spijtig dat het geen echte antieke is ma bon)

Geluid: 2de hands klasse A pre amp waar ik faking diep in m'n buidel voor moeten tasten heb, is zo'n ding dat ge nieuw 5K betaald, een leuke klasse A eindtrap met bijhorende speakers. Platen draaier, bandopnemer en een analoge radio. 3 aparte integrated amps voor de achterste, center en subwoofer en uiteraard geregeld door een goede geluidskaart in de computer, wordt bijtijds nog vervangen door een deftige stand alone processor.
 
Beeld: Computer met beeldscherm dat niet in't zicht staat en Barco 801s DATA beamer omdat ik niks groter vond :D (projectortje van 70 kilo en 3 beeldbuizen dewelke na 25 jaar dienst perfect in 720p projecteert)
 
Drank: Whiskey, Wodka en bier (vooral trappistenbieren)
Sigaretten -> In de nachtwinkel om de hoek en altijd een voorraad Cohiba siglo's!
Entertainment: Genoeg aanwezig plus ik als ik strontzat ben (surtout als ik m'n eigen mening begin op te dringen :D)
 
Allen welgekomen, enige voorwaarde is dat ge de biervoorraad aanvult zodat er altijd wel iets is voor een ander!
 
Pics:

34r9jl1.jpg
 
20s963t.jpg
 
1zq62o6.jpg

2r636er.jpg

2yxg5ef.jpg
 
34opq1v.jpg
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow, sorry voor de slechte eerste foto's, mijn gsm is er niet zo goed in. Misschien toch die apple producten schrappen in wat niet binnen mag :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez we zullen de dubbelzinnigheid maar onderdrukken: Ik heb een bed of andermans bed om in te foefelen, dat gebeurd in de mancave nooit! Dus gene schrik hebben :D

Kwa bier:

- Sint Bernardus Abt 12
- Sint Bernardus Christmas Ale (2 bakken, vond het te lekker)
- Rochefort 10 (1 bak)
- Westmalle Dubbel (1 bak)
- La Trappe Quadrupel (1 bak)
- La Trappe Quadrupel oak aged Batch 18
- La Trappe Isid'or
- La Trappe Trippel
- Westvleteren 12 (niet op foto, beetje duur als ge het niet via de abdij kunt kopen)
- Chimay Blue (1 bak + extra)
- Chimay Blue Grande Reserve 2010 75cl
- Orval (Voor broer, ik hou er niet van)
- Ommegang
- Delirium (1 bak)
- Delirium red (1 bak) (de bak is niet op foto te zien)
- Delirium Christmas
- Delirium Nocturnal
- Zundert
- Gregorius
- Straffe Hendrik
- Geuze Boon
- Angelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en een Mercedes AMG verbruikt ook veel maar als ge da wilt dan is da het laatste van uw zorgen. Ik dacht dat deze een halve kilowatt per uur verbruikt, is een volledig analoge RGB CRT projector. Professioneel toestel uit een aula.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker en vast niet, heb veel fora moeten afgaan maar uiteindelijk heb ik ook de originele handleidingen kunnen bemachtigen en daar staat echt echt alles in dat je moet weten. Om de 5-tal films moet je hem opnieuw calibreren maar eens dat gebeurd is heb je een beeld waar je straal van achterover valt. Je mag hier een lcdtje van een paar duizend euro tegen zetten en je loopt al wenend weg went dit bakbeest speelt dit into the middle of next week. 

 

nadelen:

- Lage WAF factor

- Het moet volledig donker zijn, heeft een ansi lumen van maar 800

- meer dan een meter lang en 70 kilo zwaar

 

maar geweldig als het goed is afgesteld en daar ben je een uur zoet mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot voor kort gebruikte ik zo een beest voor een groot deel van mijn  presentaties in ons auditorium.  Stond via een reflectie-systeem in een aparte donkere kamer achter een glazen wand opgesteld, en projecteerde zo op die wand.

Recent hebben ze die vervangen door een NEC-LCD-projector aan het plafond.  Stukje minder magie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 
Wat niet: Vrouwen, Apple producten, honden, pils, janetten/vrouwen drank, bieren geschonken in het verkeerde glas, yolo's en mensen die kwaliteit van eender wat niet kunnen inschatten naar waarde "goh, ik heb tenminste ne nieuwen auto" <- om een voorbeeld te schetsen, vegetariërs en mensen die absoluut iets hebben tegen roken (er zijn genoeg niet-rokers die dat niet zijn, ik maak een uitzondering voor mensen die niet tegen rook kunnen).
 

 

De pot op met je mancave.

 

mgv,

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik wil wel eens in C_X zijnen mancave zitten  :ninja:

Euhhhh. Wat moet ik me daar nu bij voorstellen? Een potteke boter?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Analube  :ninja:

Aha. CX heeft dus een vriendin. Daar zegt hem wel niks van he. Anna Lube. Een Poolse?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Nog nieuws hierrond ?

Wijzigingen ?

En dan bedoel ik niet dat enkele van doe flessen geledigd zijn...  ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en een Mercedes AMG verbruikt ook veel maar als ge da wilt dan is da het laatste van uw zorgen. Ik dacht dat deze een halve kilowatt per uur verbruikt, is een volledig analoge RGB CRT projector. Professioneel toestel uit een aula.

Nen AMG verbruikt nie veel.

Wanneer word ik daar eens uitgenodigd? Gij voorziet het bier, ik de hoerkes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid