Cyrano.ak 2.636 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ik vind zo'n rood interieur altijd wat lijken op een louche hoerenkot. 1 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ik vind zo'n rood interieur altijd wat lijken op een louche hoerenkot. Het is eerder terracotta dan rood in dit geval. DIT is rood Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 De airbag-afdekkap wel, maar de stuurwielrand moet zwart alcantara zijn :-) Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Een rood stuur zou nooit mogen IMO.en bruin? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Toppunt van wansmaak, imo. Een (deels) mahoni-houten stuurwiel in een 911... nou, neen bedankt. Dat type stuurwiel (onafhankelijk van de gekozen stuurwielrand) is altijd zwart, nooit gekleurd. Je zit dus met een zwart stuur (spaken, airbagkap) in een volledig bruin interieur = yuk. (Meteen ook hetgene ik in Maserati- en Aston-interieurs zo vreselijk vind). Dan nog dat klein stukje bruin leder op de stuurvelg ... afgewisseld met dat hout. Ai-ai. en bruin? En trouwens: die auto mist ook de lederen middenconsole en de leder bekleding van het paneeltje vóór (achter vanuit deze positie gezien) de pook, onder de middenconsole met PCM. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Eh? No I don't! Ik zag hout inleg Maar ik wist nu wel zeker dat je dat niet knap ging vinden, zo ver was ik al Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ik heb wel al een 911 gezien die 'k knap vond, mét houtinleg. Was er eentje voor m'n mams. Donkerblauw metallic met donkerblauwe kap. Binnenin volledig in beige (zelfs PCM was in 't beige leder) en enkel de interieurlijstjes waren in hout. Ding was knap! (ikzelf zou dat niet moeten) Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 gTa zou dit enkel willen indien je de bovenkant van het dash ook in hout kon krijgen, met contrasterende nagels. 1 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 En om het even terug over wat techniek te hebben. Blijkbaar heeft de Spyder ook de dynamische steunen voor de versnellingsbak. Ik vraag me echt af in hoeverre je dat voelt. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Continu dynamisch, of bediend per knopdruk? De dynamische motorsteunen schijnen alvast zeer duidelijk voelbaar te zijn. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Continu dynamisch, of bediend per knopdruk? in sport plus worden ze harder ja. Geen idee of die continu variabel zijn of niet. (shame on me) Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 dus ze zorgen ervoor dat je verder gefilterd zit van de trillingen, maar dat is niet sportief genoeg, dus in sport dempen ze minder? Ok. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Als je 't zo zegt. Bij de motorsteunen ging 't 'm om het dempen van de torsiebeweging die een motor maakt, niet zozeer om de "trillingen". Er zit dus minder ruis op de respons en de neveneffecten van het (licht) torderen van de motor in de caisse gaan ook weg... ... al zal dat (schat ik) voornamelijk 't voelbare gedeelte zijn dat écht opvalt, niet zozeer de prestaties. Nu, voelbaar is er een groot verschil tussen een wegauto en een race-auto. Verschil is zelfs immens. Als men dat inbouwt in een wegauto, waardoor je (per knopdruk) wat meer van dat gevoel krijgt: geen problemen mee. Es ist geil! Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 dus ze zorgen ervoor dat je verder gefilterd zit van de trillingen, maar dat is niet sportief genoeg, dus in sport dempen ze minder? Ok. Nee je snapt het duidelijk niet. Ze steken rubbers voor het comfort, om minder trillingen in je chassis/auto te hebben. Edoch hoe zachter de rubbers hoe beter het comfort maar hoe slechter de directheid van de gasrespons (je verliest namelijk een stuk directheid door de beweging van je motor/boite op die rubbers). In racewagens zijn dat gewoon rechtstreeks geboute elementen. Om dat op de baan bruikbaar te houden steken ze er nu dempers tussen met variabele hardheid, zodat je in sportstand comfort opoffert voor een directere respons. http://www.porsche.com/usa/models/cayman/cayman/chassis/dynamic-gearbox-mounts/ Ze zijn dus blijkbaar continu-variabel, @@gTa. Zelfde systeem als de schokdempers bij Audi. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 En ik vermoed dat het met de motorconfiguratie te maken heeft dat men bij 911 varianten dynamische motorsteunen aanbiedt en bij Cayman varianten dynamische transmissiesteunen. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Vraag me ook af in hoeverre je die PTV merkt, afgezien van de slijtage van je achterste remblokken. Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Nee je snapt het duidelijk niet. Ze steken rubbers voor het comfort, om minder trillingen in je chassis/auto te hebben. Edoch hoe zachter de rubbers hoe beter het comfort maar hoe slechter de directheid van de gasrespons (je verliest namelijk een stuk directheid door de beweging van je motor/boite op die rubbers). In racewagens zijn dat gewoon rechtstreeks geboute elementen. Om dat op de baan bruikbaar te houden steken ze er nu dempers tussen met variabele hardheid, zodat je in sportstand comfort opoffert voor een directere respons. http://www.porsche.com/usa/models/cayman/cayman/chassis/dynamic-gearbox-mounts/ Ze zijn dus blijkbaar continu-variabel, @@gTa. Zelfde systeem als de schokdempers bij Audi. aja, dus bouten en dan een demper ertussen om het toch ietwat comfy te maken. Maar ze gebruiken toch al lang dempers (geen variabele) naast de rubberen motorsteunen? Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Op dat gebied komt de Lotus echt kort bij een racewagen. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Maar ze gebruiken toch al lang dempers (geen variabele) naast de rubberen motorsteunen? ? geen idee. Probleem is dat hoe meer dempers/rubbers je ertussen steekt hoe meer voorspelbaarheid en directheid je verliest. Altijd een compromis tussen comfort en prestaties, net zoals bij een ophanging. Op dat gebied komt de Lotus echt kort bij een racewagen. Porsche steekt hier tenminste nog een atmo in, zoals in een echte racewagen Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Logisch. Ik zag het eerst niet, maar met je link en uitleg (mooie vertaling trouwens ) is het mij duidelijk geworden. Quote
Alexanderr 36.251 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Ik vind zo'n rood interieur altijd wat lijken op een louche hoerenkot. Dat is vreemd. Ik vind altijd dat het lijkt op een betrouwbaar hoerenkot. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 ? geen idee. Probleem is dat hoe meer dempers/rubbers je ertussen steekt hoe meer voorspelbaarheid en directheid je verliest. Altijd een compromis tussen comfort en prestaties, net zoals bij een ophanging. Porsche steekt hier tenminste nog een atmo in, zoals in een echte racewagen Wees eerlijk, bij die Lotus voel je die compressor nu eens echt niet. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Wees eerlijk, bij die Lotus voel je die compressor nu eens echt niet. Dat is het punt niet. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.