DenDuvel 4.679 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Naast Parsifal zat 'een hete rosse' Des gouts et des couleurs... Quote
berengun 2.565 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Wij hebben niet met veel mensen gesproken...one of those days...maar @janvkn: heel mooie E36 M3!is dat een speciale serie? Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Wat een heerlijke dag weer Gisteren opeens de melding gekregen van Denniske dat PJH ons nog een roadbook kon bezorgen en we alsnog mee konden doen met de ardennenrit, alleen de bbq was niet meer mogelijk. Geen probleem, knallen maar! De weersvoorspellingen waren niet top, dus besloten de S2000 thuis te laten en de GTI eens goed de sporen te geven. Geen slechte keuze, heb het me met momenten absoluut niet beklaagd. De Luxemburgse wegen en landschappen waren prachtig, het tempo was goed en respectvol en de teller was thuis weer met 580km aangedikt Hoewel we bij elk dorp netjes op de rem gingen heb ik toch nog veel kwade blikken en handgebaren gezien... Mogelijks waren onze voorgangers minder netjes Ook enkele nipte inhaalmanoeuvers gezien, maar gelukkig is iedereen ook dit jaar weer heelhuids thuis gekomen. Nu weer enkele weken bang de brievenbus in de gaten houden 2 Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 1000x verloren gereden, 3x door m'n remmen (Eerste keer na 30km, nieuw record ), maar wel een topdag. Ik vond al dat je wel erg rustig reed Quote
Parsifal 4.572 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Trouwens nog een een gigantische merci aan iedereen die me geholpen heeft @@gewoon ik voor de 10w40... @@BWS voor de peperdure BMW olie achter te laten (stuur je nog wel een pm om dat te regelen) en @@TCT om me te leren hoe je je oliepeil nakijkt! Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Ik heb een tijdje achter @@wooter z'n Z4M gereden en op de porsche's na klonk dat echt goed. Doorheen de dag er goed doorgereden zonder dat het er over ging imo. Een keer of 3 misreden, steeds zonder erg en direct gecorrigeerd. Copiloot kon adequaat rekenen en corrigen. (Thx @@vince522 ) Zalige interacties gehad met andere deelnemers onderweg. Ik hoop dat ik niemand onderweg onnodig heb opgehouden, het omgekeerde vond ik toch alvast niet waar. Top organisatie zoals steeds @@PJH en @@TomT. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Trouwens nog een een gigantische merci aan iedereen die me geholpen heeft @@gewoon ik voor de 10w40... @@BWS voor de peperdure BMW olie achter te laten (stuur je nog wel een pm om dat te regelen) en @@TCT om me te leren hoe je je oliepeil nakijkt! Ik heb BWS z'n olie bij, ik regel dat wel. 1 Quote
Parsifal 4.572 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 tijd voor een mx5 Zonder olie rij je dat even rap naar de kloten hoor Quote
Parsifal 4.572 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Ik heb BWS z'n olie bij, ik regel dat wel. Ahzo... supermaar dan vraag ik me af van wie die bus olie is die in mn koffer zit. 1 Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Veel boze mensen gezien idd... Ik vond al dat je wel erg rustig reed Toen gij even achter mij reed waren m'n remmen idd aan het faden, excuses Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 5W-30 mobil 1 heb ik hier. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Veel boze mensen gezien idd... Ik heb maar 1 man gezien die al van ver teken deed dat ik rustiger moest rijden. Ik ben dan ook steeds rustig door de dorpskernen gereden, en dat waren er heel wat. Quote
berengun 2.565 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Traag in de dorpjes, snel ertussen, zo blijft iedereen gelukkig:) Quote
walter 4.428 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Geslaagde S2000 doop. De eerste 50km was wat minder, maar vanaf dan was het zalig. Prachtige baantjes in Luxemburg. @@Alexis merci voor de zalige dag. @@PJH en @@TomT bedankt voor de organisatie! Niets op aan te merken. 1 Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 996 - 997 - 991 Effe picknick onderweg... BMWMBjr vond de BBQ lekker. :-) En wat cijfers... 4 Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Vertrokken achter @@janvkn zijn M3 GT, na pakweg 3 instructies rijd'ie vol rechtdoor terwijl we rechts moesten, ik heb nog een keer geflikkerd met de lichten, maar hij wou er niets van weten Treintje van een rode Volvo C30, @@Phil in z'n Z4 kappersbak een krijtgrijze Clio RS van daar achter me gehad, heb geprobeerd het een beetje te laten vlotten tot ik achter een grijze Mercedes 250E zat die verdacht veel dezelfde keuzes maakte. Een heel stuk voort schieten plots de C30, Phil en de Clio mij en de Mercedes voorbij, net op het punt dat we rechts in moesten, door het inhaalmaneuver niet meteen aandacht voor gehad, maar na enkele honderden meters hadden zowel de Clio, de Mercedes en ikzelf door dat we iets te ver waren, en keerden we terug, geen spoor meer van Phil en z'n zweedse kompaan echter. De Mercedes ging aan het tweede tankstation tanken dus nadien tussen de velden achter die RS aan, die, zo leek me, wel een beetje op me wou wachten. Heel even Mayo's MX-5 achter me gehad, maar na een missertje was die weer weg en moesten de Clio en ik rechtsomkeer maken. Na een tijdje had ik er genoeg van om de Zafira af te beulen op die smalle baantjes, een RS volgen in zijn habitat was quasi onmogelijk. Heel wat later dook plots een blauwe eend op in m'n spiegels, maar tegen zijn longinhoud kon ik niets beginnen dus Nürburgringgewijs m'n rechterpinker aangezet en @@Greg (zo bleek later ) laten passeren. Weer wat later kwamen we de 130i terug tegen die een stopje deed onder een brug, en daar stond zowaar ook Jan! Blijven rijden tot we een gevaarlijk kruispunt tegenkwamen. Daar stonden Mayo en Delphine in het midden van de weg foto's te nemen van de MX-5! Zelf heel even de wagen aan de kant gezet en de benen gestrekt, net toen we wilden vertrekken passeerde Greg opnieuw. die ik nu, omwille van de dorpjes, beter kon volgen. Iets later kwamen we opnieuw bij de MX-5 van Mayo uit, maar opnieuw na enkele dorpjes, toen de snelheid omhoog kon, heb ik hen laten gaan. Nog wat later in een Luxemburgs stadje plots @@Mayonaise en Delphine, @@Asserti, Greg en z'n schoonbroer zien parkeren en meteen aangepikt voor een terrasje te gaan doen, net toen het weer ging regenen "Because dieselbusje", meteen besloten om voor de anderen opnieuw te vertrekken, en weer een hele tijd alleen gereden, tot plots, richting Vielsalm, de Mercedes 250E weer in m'n vizier kwam. Heel de tijd gevolgd tot we op enkele honderden meters van de BBQ's besloten om eerst nog even langs Trois-Ponts te gaan voor de centjes die @@PJH nog van me te goed had. Net toen ik rechtdoor reed waar de Mercedes rechts wou dook @@wooter 's M-streep op in m'n spiegel, geen idee waar die plots vandaan kwam, maar gelukkig hield'ie zich aan het roadbook, of de GPX . Nog snel over en weer naar Trois-Ponts dus, en eindelijk mezelf bijgevoegd bij het dertigtal wagens dat er al stond. En daarna aangeschoven aan tafel, voor de lekkere vleesjes. Bedankt PJH en @@TomT en jullie kompanen aan de BBQ. 3 Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Jij was dat in de mini? Probleem was dat er een redelijk grote tellerafwijking was tussen mijn kilometerteller en wat op het papier stond. Volgens mijn teller moest ik daar nog 200 meter verder rijden dus ik reed het kruispunt voorbij, maar ja, daar was helemaal geen zijstraat meer Toen we eenmaal door hadden dat we met die afwijking rekening moesten houden ging het stukken beter nee ik reed met de Zafira Tourer Quote
tato 1.906 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Juist thuis. Eerst en vooral, de rondrit was weer dik in orde @@PJH, @@TomT en de vele helpers! Weer een mooie en andere regio van de Ardennen mogen doorkruisen. We waren bij de laatste om te vertrekken aan de Total. In het eerste gedeelte stonden er af en toe enkele buurtbewoners buiten te kijken naar dat automotive geweld. En 't was uit enthousiasme! Perfect. Positief punt was dat we één voor één ons roadbook moesten afhalen. Hierdoor was er meer spreiding van het deelnemersveld wat de ongewenste treintjes aanzienlijk verminderde. Na een korte pauze, hebben we het tweede deel grotendeels afgelegd met de Storm Grey RS in het kielzog. De BBQ was om duimen en vingers (letterlijk) van af te likken. Een puike prestatie om voor zo'n grote groep in een kort tijdsbestek iedereen van eten te voorzien. Op weg naar huis, we waren nog niet voorbij Stavelot, moeten uitwijken voor een tegenligger. Daardoor heb ik me eigenlijk te veel afgezet (achteraf dan) en een scherpe steen geraakt vermoed ik. Die steen heeft 2 banden goed tussen gehad. Aangezien 'k maar een reserveband bij had, was ik nog geen stap verder. Ondertussen kwamen er verschillende hulpbereide forummers langs (waarvoor dank trouwens). De banden waren te ver heen voor een wiek oid. Gelukkig waren de ouders zo vriendelijk om m'n winterset te brengen, dus tegen 22u15 konden we beginnen met de banden te verwisselen. Twee banden en een beschadigde velg, dat is de balans, morgen eens bij daglicht de schade nog eens opmeten. Dat akkefietje kan gelukkig de dag niet vergallen. Verder was het een top dagje! 1 Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Klokslag 1u en eindelijk thuis, om 23u aan Luik zitten en beseffen dat je nog 2u moet rijden was even slikken. Uiteindelijk toch ook 600km gebold en dat zonder de rondrit te rijden Wat een fantastische dag, de regen is snel gestopt en toen ik bij de bbq aankwam was er stralende zon. de voorbereiding ter plekke ben ik pas rond 16u30 kunnen starten aangezien de vorige groep er nog was, maar alles is vrij vlot kunnen verlopen. Iedereen kwam ook mooi tussen de voorziene tijdstippen toe, deze keer geen groepen die 2u te vroeg of 2u te laat arriveren, maakt het heel wat makkelijker voor ons. :-) Een hele hele hele dikke merci aan alle helpers: de eersten die het bestek in de servetten helpen draaien, Fiddy en Alexis bedankt om de hele tijd te helpen bij de bbq en ons te ondersteunen en voorzien van dorstlessers, de hele bende die op het einde heeft helpen opkuisen (we waren verbaasd hoe rap we klaar waren ivgl met andere jaren, 1000x dank aan allen!!). Aan iedereen bedankt trouwens om de site zo proper achter te laten, scheelt een pak werk voor ons! Op zo een dag heb je als organisator helaas veel te weinig tijd om de auto's eens te bekijken en met iedereen een babbeltje te doen, maar het is leuk om zien hoe quasi iedereen zich toch duidelijk amuseert en de sfeer op de bbq goed en vriendschappelijk zit, ondanks de grote groep. Post hier dus maar veel foto's, zodat ik ook nog een indruk krijg van de dag, want veel meer dan de startplaats en het vuur heb ik,vandaag helaas niet kunnen zien. Oja, vanaf nu altijd een koelwagen, ik kon wel maar 110km/u rijden maar het vlees, groenten en drank waren mooi op temperatuur gehouden met een simpele druk op de knop, zonder dat ik vooraan zit te bevriezen. Een extra comfort dat toch heel welkom was na de geïmproviseerde koelwagen van de voorbije 2 jaar! Als er nog opmerkingen, tips of feedback zijn, laat gerust horen! Bedankt voor jullie aanwezigheid, bedankt voor de hulp, op naar de volgende! 5 Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 @@tato blij te horen dat je goed be,t thuisgeraakt! Ik hoop dat dit ook het geval is voor @@Gixxer en @@Soundstorm? Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Eerste keer dat ik mijn gps app deftig heb kunnen testen. Bij deze @all, dowmload GPS Tripmeter van kaupov op je gsm en navigeer lekker accuraat bolleke pijl. Op het appje heb je totale afstand, tussenafstandjes, huidige snelheid en gemiddelde snelheid als info beschikbaar. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Was plezant. Mij superleuk geamuseerd. Mooie route, mooie uitzichten. Ferm de moeite. desje heeft dat goed gedaan. De porsche die achter mij zat (vrijwillig, we hebben het hen gevraagd waarom ze niet voorbij gingen toen ze regelmatig konden) zijn niet vergast, dus zo slecht is het nog niet gesteld met mijn motor. Mijn co vond het ook plezant. Zo goed als niet verkeerd gereden, maar toch op een gravébaan terecht gekomen en de kar wat vuil gemaakt. @@Parsifal dat gaat mijn oliepul zijn vermoedelijk. Al is die wel leeg. Tijd om eens een cursuske basisonderhoud te volgen. @@DenDuvel Jup lekker op het gemak. Mijn oud beestje heeft het goed gedaan en ik heb mij super geamuseerd! Merci @@PJH @@TomT en nog anderen die ik vergeet. 1 Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Voor mij persoonlijk de beste editie tot nu toe. Blij dat ik de keuze heb gemaakt om co te zijn bij @@Tiep in de mx5 zodat ik me geen zorgen hoefde te maken om mee te kunnen met mijn boot. Het was wederom een schitterende route, waarvoor nogmaals dank heer @@PJH en @@TomT ! Eerst treintje gereden met de GT86, de Fiest ST, e30 325i, Dp z'n mini en onze dubbelganger @@Jonass, met achter ons het gebrul van @@Glenn z'n s2000. Heerlijk! Heel wat gesukkeld op een bepaald moment omdat we verloren waren gereden Uiteindelijk de groep kwijtgeraakt, en na 30 kilometer terug kunnen aansluiten bij @@McLovin, waarna ik me eens achter het stuur gezet heb van de mx5 voor de laatste 50km erdoor te jagen. Mocht ik er nog geen hebben, dan zou ik er nu keihard eentje willen wat een kistje zeg Heerlijke bbq ook, vlees in overvloed! Nog eens bedankt aan @@Tiep om me op te pikken en terug af te zetten! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.