Daann 4.436 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Dit was wel efkes nen tegenvaller 6 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Jij was dat in de mini? Probleem was dat er een redelijk grote tellerafwijking was tussen mijn kilometerteller en wat op het papier stond. Volgens mijn teller moest ik daar nog 200 meter verder rijden dus ik reed het kruispunt voorbij, maar ja, daar was helemaal geen zijstraat meer Toen we eenmaal door hadden dat we met die afwijking rekening moesten houden ging het stukken beter Dat maakt zo'n rondrit met roadbook net leuk. Als je een rondrit foutloos doet, was het minder leuk! Quote
utah 552 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Was wel een mooie verzameling bolides bij elkaar zo te zien. Zal nog wat moeten sparen... Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Wat is het probleem daar? End of Road lijkt me Quote
wannes 85 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 volgend jaar toch ook nog eens proberen mee te rijden . zag er me weer zwaar de moeite uit . Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Wederom een prachteditie wat mij betreft. De start was beduidend minder zonnig en prettig dan de voorbije twee jaren. Zowel te danken aan de stortbui die we te verduren kregen als de minder aangename camionparking waar we stonden te wachten. Natuurlijk is het ook voor Tom en PJH elk jaar opnieuw een uitdaging om een nieuwe plek te vinden die groot genoeg is, dus ik was allang content dat er ergens een afdak was waar de uitleg konden bijwonen Eerste deel van de rit (tot aan het eerste tankstation) kreeg ik de bedenkelijke eer om de kop te trekken. Ik betrapte mezelf erop dat ik niet helemaal op mijn gemak zat. Ik wou het tempo er wat in houden, maar had weinig vertrouwen in die natte, gladde banen tussen bomen, afgronden en gebrek aan vangrails. Was ook al eventjes geleden dat ik de S2000 voor zo’n rit had uitgehaald (ZLC niet meegerekend, totaal ander soort banen waar je ook in het nat onbezorgd kan liggen pappen), dus even wennen was aan de orde. Ook Tom en z’n E28 aan de kant zien staan net na de start, zeer mottig Wel een geluk dat je VAB hebt, anders zou het wel wat meer voeten in de aarde hebben gehad vrees ik.Na het eerste tankstation begon ik wat meer mijn draai te vinden, en na het terrasje was het helemaal feest. Drogere banen met hier en daar wat uitzonderingen, lange, glooiende bochten tussen allerlei prachtige taferelen. Zoals enkel Luxemburg dat kan, quoi. Heerlijk liggen knallen, en af en toe toch wat remmen geroken. Daar wat over getwijfeld maar achteraf bleek alles toch prima in orde. BBQ was ook weer heerlijk! Spontaan wat bijgesprongen met groentjes en drank bijvullen, flesjes opruimen, vleesjes draaien, de gaartijd van @@TomT zijn voorarm in de gaten houden Lekker bijgepraat met enkelen, maar veel te weinig tijd gehad om vele nieuwe gezichten te leren kennen. Ik stel toch een terrasmeeting voor met naamkaartjes!Sommige mensen ook horen zagen over kleine onbenulligdheden, dan vraag ik me af of ze wel goed beseffen hoeveel tijd en inspanning er in de voorbereiding hiervan kruipt. En zoals Tom al zei, hij heeft er zelf IMO bijna niks aan, hij rijdt de rondrit niet en ziet enkel start en BBQ. Dikke chapeau aan hem en PJH, en goed idee van @@BMWMB om sponsors te zoeken voor de volgende editie! In het terugrijden treintje gereden met @@Avantus en @@Mayonaise. Nog eens een paar keer getrokken tegen Steve’s S2000, echt bizar hoe gelijk die kisten zijn (en da’s geen uitzondering). Mooi samen vertrekken en gelijk aan net boven 9K rpm opschakelen = not an inch between them. Echt crazy om zien!Merci ook aan @@walter voor de copiloot-actie, goede, duidelijke instructies van een fijne mens Het was een geweldige rit!Mooie organisatie, mooie wegen, eigenlijk prachtig weer, .... En weer wat mensen leren kennenSfeerbeeldje : Weer te weinig nieuwe mensen leren kennen, miljaar. Wanneer is er nog eens een rondrit zonder rondrit, AKA een namiddag terrasjes doen ofzo? Veel boze mensen gezien idd... Toen gij even achter mij reed waren m'n remmen idd aan het faden, excuses Bij ons viel het echt nog heel goed mee, beter dan verwacht. In de eerste 20 minuten man en zoon op straat, ik al vertragen en opschakelen, bleek dat die ons kwamen aanmoedigen Vooral veel zeer verlaten dorpjes doorkruist, vaak geen levende ziel te bespeuren. Naar het einde van de rit toe als we wat vaker op 'grote' of toch alleszins drukkere banen reden kwamen er wel wat meer inhaalmanoeuvres bij kijken, soms tot onvrede van onze medeweggebruikers. Toegegeven, met een treintje van 3-4 auto's respectvol inhalen is niet altijd even makkelijk. Heb me dan -zeker op het laatste stuk- ook enkele keren ingehouden, was het me niet waard voor die paar extra bochtjes te kunnen meepikken. Op weg naar huis, we waren nog niet voorbij Stavelot, moeten uitwijken voor een tegenligger. Daardoor heb ik me eigenlijk te veel afgezet (achteraf dan) en een scherpe steen geraakt vermoed ik. Die steen heeft 2 banden goed tussen gehad. Aangezien 'k maar een reserveband bij had, was ik nog geen stap verder. Ondertussen kwamen er verschillende hulpbereide forummers langs (waarvoor dank trouwens). De banden waren te ver heen voor een wiek oid. Gelukkig waren de ouders zo vriendelijk om m'n winterset te brengen, dus tegen 22u15 konden we beginnen met de banden te verwisselen. Twee banden en een beschadigde velg, dat is de balans, morgen eens bij daglicht de schade nog eens opmeten. Ik zag die oranje driehoek op de baan staan en dacht eerst aan een accident. "Gelukkig" was het enkel rubberschade. Wel balen dat je daar zo dicht bij de BBQ gestrand bent, beetje in the middle of nowhere. Ik bedacht het me nog als ik langs Francorchamps reed, daar had je een terrasje kunnen doen. Of dichter bij de BBQ nog wat kunnen nakeuvelen met Tom en PJH. Chanceke dat alles nog in orde gekomen is, zij het met enige retard. Op zo'n moment ben je blij dat je meer dan 1 set wielen hebt liggen, en dat er ouders zijn die je uit de nood willen en kunnen helpen Eerste keer dat ik mijn gps app deftig heb kunnen testen. Bij deze @all, dowmload GPS Tripmeter van kaupov op je gsm en navigeer lekker accuraat bolleke pijl. Op het appje heb je totale afstand, tussenafstandjes, huidige snelheid en gemiddelde snelheid als info beschikbaar. Hm, da's enkel voor Android vermoed ik? Niet te vinden in de app store van wijlen Steve zijn appel. 1 Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 @@Alexis : zet je op het terras bij volk die je eens niet kent Quote
EvO 153 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Bedankt voor de prachtige wegen @@PJH en @@TomT, zwaar genoten van een dagje rondrijden met de MX5 en uiteraard ook van de BBQ achteraf! Ook leuk om eindelijk eens een gezicht te kunnen plakken op de mensen ipv hun forumnaam @@DenDuvel, 't was gezellig achter je 318is, echt een heerlijk bakje! Had alleen mijn co wat kletsen moeten geven toen we verkeerd gereden zijn, was optimaal rijden in een treintje met +- 3 wagens 1 Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 @@Alexis, dan vrees ik dat het enkel androidonly is. Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 @@Alexis : zet je op het terras bij volk die je eens niet kent Tjah, als we stopten voor het terrasje was er al zoveel om over na te kaarten met de mensen uit mijn treintje, dat ik aan socializen met anderen zelfs niet gekomen ben. Zelfde geldt voor de BBQ, druk in de weer geweest en dus niet genoeg tot bijpraten geraakt helaas. Quote
EvO 153 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 @@Alexis, ik ben jullie Need-for-speed-gewijs al draftend tegengekomen op de terugweg. Wat waren Denniske en jij daar in godsnaam aan't doen?! 1 Quote
Avantus 8.095 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Wat een schitterende editie alweer! Inderdaad misschien wel de mooiste tot nu toe, zaten enkele meer dan prachtige stukken tussen! TomT en PJH, dikke dikke chapeau en merci voor dit weer in elkaar te steken. Echt een schitterende organisatie! Jullie steken er veel meer tijd in dan die dag gisteren, en ik denk dat vooral dat niet vergeten mag worden! Top gasten! Flink genoten van de baantjes, en zoals gezegd waren sommige natte plekken onder bomen voldoende om je aandacht scherp te houden... heerlijk rijden! Er is toch niets gelijk een S2000, blijft een unieke beleving, steeds weer Zalig treintje gereden met 3 S2000's en RRD z'n 7-sloep als tegenpool. Leuk en vlot tempo zonder meer, ideaal gezien de omstandigheden! Graag tot de volgende! Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 @@Alexis, ik ben jullie Need-for-speed-gewijs al draftend tegengekomen op de terugweg. Wat waren Denniske en jij daar in godsnaam aan't doen?! Hmz, Denniske niet gezien op de terugweg, je zal vermoedelijk @@gl3nn gezien hebben Wel op terugweg naar goede gewoonte ultieme rechtsplakker uitgehangen samen met @@Mayonaise. Tot grote onvrede van sommige middenvaksrijders. Enige lichtconcerten waren ons deel. Wel goed geamuseerd op de ring rond Brussel, wat power op overschot hebben kan soms handig zijn. 1 Quote
EvO 153 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Hmz, Denniske niet gezien op de terugweg, je zal vermoedelijk @@gl3nn gezien hebben Wel op terugweg naar goede gewoonte ultieme rechtsplakker uitgehangen samen met @@Mayonaise. Tot grote onvrede van sommige middenvaksrijders. Enige lichtconcerten waren ons deel. Wel goed geamuseerd op de ring rond Brussel, wat power op overschot hebben kan soms handig zijn. Nummerplaat was iets met 1-CxP-xxx, ben ook niet 100% zeker of het Denniske was tbh. Kan ook een andere ST geweest zijn in dat prachtige blauw Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Nummerplaat was iets met 1-CxP-xxx, ben ook niet 100% zeker of het Denniske was tbh. Kan ook een andere ST geweest zijn in dat prachtige blauw niet Denniske nee... Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Bedankt voor de prachtige wegen @@PJH en @@TomT, zwaar genoten van een dagje rondrijden met de MX5 en uiteraard ook van de BBQ achteraf! Ook leuk om eindelijk eens een gezicht te kunnen plakken op de mensen ipv hun forumnaam @@DenDuvel, 't was gezellig achter je 318is, echt een heerlijk bakje! Had alleen mijn co wat kletsen moeten geven toen we verkeerd gereden zijn, was optimaal rijden in een treintje met +- 3 wagens Het was ook voor mij heel goed in de buurt van je MX-5, maar helaas moest ik je na dat ene dorp, waar de Porsches verkeerd gereden waren, laten gaan. Niks aan te doen. Maar daarna ben ik dan @@Phil tegengekomen aan een tankstation een beetje verder, en diens tempo beviel me anders ook, zeker daar ik in sommige beboste stukken al eens last kreeg van een minder gehoorzame voortrein. Ik voel vandaag wel nog dat ik 560km heb proberen knallen met die 318is gisteren. Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Nummerplaat was iets met 1-CxP-xxx, ben ook niet 100% zeker of het Denniske was tbh. Kan ook een andere ST geweest zijn in dat prachtige blauw Dat is inderdaad de plaat van meneer Gl3nn ;-) Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Eerste rondrit voor mij en het zal zeker niet de laatste zijn, thanks for the ride @@Martini Racing! Hoewel een zonneslag het einde van de avond wat kwam verpesten heb ik mij van begin tot eind geamuseerd, de organisatie was top, de route op bepaalde momenten adembenemend mooi, de E93 heeft het perfect gedaan op dat ene billenknijpend momentje na en het mooie weer maakte het af. Ferm verschoten van @@DenDuvel zijn 318is en een W124 260e, voor karren van meer dan 20jaar oud gaat dat verdorie goed vooruit! Ook heerlijk om te zien hoe de Barchetta van @@Parsifal de ene na de andere bocht aan een rijgt zonder drama. Rijden in omgeving van de GT3 en GTS was gewoon genieten, wat een zaligheid pff Huiswaarts nog heel wat deelnemers tegengekomen en de zondagavond afgesloten met een negatieve alcoholtest! 2 Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 een grijze Mercedes 250E een W124 260e één en dezelfde? dan zal ik er wel naast hebben gezeten Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 één en dezelfde? dan zal ik er wel naast hebben gezeten Reed quasi helemaal vooraan bij de start, champagne kleur als ik mij niet vergis. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 250E zou me verwonderen. Er reed een w124 260E mee (heb ik zien staan tanken) en ikzelf reed mee, maar mijn embleem hangt er (nog) niet aan en dat is een 230TE Quote
Dellie 108 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 @@PJH en @@TomT en helpers overal, bedankt om het te organiseren. Wat een tijd moet daar ingekropen zijn voor zo knappe wegen te zoeken, ver van uw eigen regio + een goede BBQ voor zoeen groep in goede banen leiden. Echt chapeau..... De heel gespreide start was echt wel goed, heel weinig mensen onderweg tegen gekomen, de Clio RS is echt gemaakt voor deze baantjes . Jammer van de 2 platte banden na de gezellige BBQ met @@Glenn en @@Bert. Quote
Parsifal 4.575 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Het was echt een prachtig parcours... In die glooiende bochten was de Barchetta echt volledig in zijn element! Echt dikke chapeau naar de organisatoren @@TomT en @@PJH toe. Supergoede navigatie van @@TCT die na een aantal kilometer ook doorhad dat het beter was om "mijne kant" en "ouwe kant" te roepen in plaats van "links" of "rechts". Tempo lag vlot, echt goed door kunnen pappen en vaak ook alleen gereden op ons eigen tempo. Eén keertje verkeerd gereden, maar gelukkig achter @@Carlito kunnen aansluiten. Er was wel één afdaling met @@Greg achter m'n gat en godverdomme... die kan een pakje sturen en rijden. Ik was dan ook hopeloos in de weg aan het rijden en wou me even aan de kant zetten op het einde van de afdaling. Alleen wist ik niet dat ik door mijn remmen zat... Nog handrem opgetrokken en uiteindelijk nog iet of wat gracieus kunnen stoppen. De Barchetta heeft dat goed gedaan. Niet veel auto's kunnen dat nog navertellen dat ze een kleine 900 kilometer met zo goed als geen olie zo'n rit op een vlot tempo hebben kunnen doen In short: Zalige dag, zalig gezelschap en dringend de Barchetta op onderhoud sturen bij @@Frekkel. Dan heeft die ook nog iets om mee te lachen. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.