Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 Heb de routelink weggehaald, met die toelating is dat te ambetant en beter een pdf'je of gpx vragen aan @@PJH en verder nog iets: je kan dit topic lezen zonder aangemeld te hoeven zijn op de site. zouden we dit ook beter niet veranderen? Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 996 - 997 - 991 Effe picknick onderweg... BMWMBjr vond de BBQ lekker. :-) En wat cijfers... Die van mij had exact hetzelfde verbruik met nog geen 1/4 van het vermogen van uw GTS Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 Het was een schitterende rondrit @@PJH, eerste keer dat ik en mijn vriendin aan een AM meeting/ rondrit meedoen en het was zeker voor herhaling vatbaar! Echt enorme knappe wegen daar, en een schitterende streek. Ook al was ik één van de tragere van de hoop, toch heb ik mij uitstekend geamuseerd. Ik hoop dat ik anderen niet teveel heb gehinderd, zodra ik kon zette ik mijn pinker naar rechts en vertraagde ik om de andere voor te laten, en ik denk dat ik zo wel het hele forum doorheen de rit mij heb laten voorbij steken Als ik de organisatoren nog wat opbouwende feedback mag geven: qua bbq mag het wat sla, pasta en dergelijke misschien wel wat meer zijn, en de rit duurde voor mij wel net iets te lang, ondanks dat we maar zo'n halfuur verloren zijn gereden en niet zijn gestopt om iets te gaan drinken, kwamen we pas rond kwart voor 8 daar. En ik heb nergens onder de snelheidslimiet gereden. Maar misschien dat de mensen met de Porsche's en M's hier anders over denken Maar voor de rest was het wat mij betreft perfect, en kan ik alleen maar mijn complimenten geven aan de organisatoren Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 Ik weet het niet, maar wij hadden al gegeten en waren als 4e auto al terug weg van de BBQ wanneer jij er pas aan kwam... Daarom misschien ook dat je vindt dat er wat weinig groenten enz. waren. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 'k ben sinds zondagavond heel de tijd Miata's aan't zoeken Ik wil er ook eentje. [emoji2] 2 Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 De rondrit was inderdaad behoorlijk lang, maar de Ardennenrit is dan ook een rondrit voor de echte rijders. Ik doe ook andere rondritten, waarbij de rit maar half zo lang is, er soms opdrachten zijn onderweg, we trager rijden, en ook meer terrasjes doen. Dat is ook leuk, maar ik verkies toch de Ardennenrit. ;-) Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 De rit is te kort voor mij Maar ik ben dan ook tochten van +-500km per dag gewoon, op de moto dan nog @@bmwm-optic Op onze trip met de motor een paar weken geleden reden we 4500km op 9dagen 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 same here, zo een rondrit kan niet lang genoeg zijn. ik hoor @@PJH dan ook vaak over buitenlandse (niet benelux) rondritten, misschien is dat wel iets voor de 10e verjaardag van de Ardennenrit, stukje Eiffel erbij Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 Voor mij was de rit ook aan de lange kant (heb het laatste stuk afgesneden), niet zo verwonderlijk aangezien we constant stil stonden omdat niemand de weg wist Was wel een leuk treintje, goed tempo. 2 Quote
DuDe 1.211 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 Moesten de organistoren zo vrij zijn om de route te willen delen, mogen ze deze altijd even pm'n ofzo. En het is uitsluitend voor persoonlijk gebruik! Maar ik begrijp het wel moesten ze dit liever niet doen. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 Ik had graag wat meer België gehad, langs de andere kant ong 700 km op één dag is ook wel genoeg. Lengte is perfect vanuit dat opzicht. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 'k ben sinds zondagavond heel de tijd Miata's aan't zoeken http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=270735323 Quote
Jerred 340 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 Alweer een super editie! De s2k wat leren kennen, het was nog maar de 3e keer dat ik ermee reed. Het kwaffeursvooroordeel van sommigen zal me worst wezen dat ding rijdt echt zalig leuk . In het begin rustig treintje gereden en wat voorzichtig geweest, het was ook de eerste keer in de regen en na de tussenstop de kop getrokken onder leiding/dwang van co fiddy het tempo wat opgeschroeft Na zolang diesel te rijden moet ik toch nog wat wennen aan die 9k toeren en wat meer terugschakelen, het leven begint immers pas bij 6000 toeren . Voldaan huiswaards gekeerd en int slaap gevallen met de herinnering op mijn trommelvliezen gegrift van de weergalmende vtec tussen de rotsen . 3 Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 Eerst en vooral dikke merci aan Peejeehaa en Tomtee! Was een mooi dagje, prachtig weer gehad en nog prachtigere landschappen. Als één van de eerste vertrokken en als laatste op de BBQ aangekomen, dankzij het zonnig terrasje in 't midden van de rit en de groep Limburgers gevolgd te hebben die er zoals gewoonlijk weer niets van bakten en verkeerd reden ( ). Eerst aangepikt aan het groepje S2000 + de sloep van RRD (spel plakt goed op de baan) waar ik tot m'n verbazing nog goed meekon (het tempo zal bij hun wel wat hoger gelegen hebben op 't einde van de rit), maar eigenlijk het grootste deel van de rit gereden met de goede maatjes NFSTthunder en Ceke met de Alpina D3. De Compi was totaal geen match voor al dat koppel onderin, maar heb me toch goed geamuseerd. Hier ook weer de nodige verkeerde banen ingeslaan, dus volgende keer steek ik dat wel in de GPS. Ben er eigenlijk wel gerust in. Blij om weer wat oude bekenden terug te zien, want was al een hele tijd geleden. Maar 't viel me ook op dat er geweldig veel nieuwe gezichten bij waren. Voor de rest heeft de Compi dat weer schitterend gedaan, de dag ervoor was het blok er nog half uit gevezen, de dag erna is niet onder de 4000 toeren gegaan. De Compi is wel traag, maar deed niets af van het plezier ermee. En ook een dikke merci aan traditiegetrouwe (co)piloot @@Mazdastruction voor het gezelschap en het mee aftrappen van m'n 21 jarige hok 1 Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 Ik denk dat je weet wat ik bedoel @Spillies: met de Tesla gereden zoals gezegd? Neen, ging niet gelukt zijn. De rit zelf was al 260km ofzo en dan ben je daar nog niet, de dichtste supercharger was dan ook in Luxemburg centrum dus was niet mogelijk. Of ik moest continu eco runnen en stress hebben om zonder te vallen. Maar bon, 't is niet dat die auto 'm daar in zijn element zou gevoeld hebben, heb dan ook het geluk om te kiezen tussen de twee uitersten en bij deze de juiste keuze gemaakt. Quote
Jokke_vlo 16.911 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 Lijkt me logisch maar je sprak anders na de Schotland trip. Had toch graag gewoon de ervaring gelezen. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 Er is een youtube filmpje van een Tesla rijder die na 12min op de autobahn het rijbereik van 350km naar 240 bracht, tel daar nog eens 12min bij en je zit aan 130, dan is deze binnen het uur leeg dus ook hier had dat waarschijnlijk totaal niet goed gegaan. Hoe we binnen 10j de ardennenrit gaan rijden wordt dus een raadsel of de route moet enorm worden ingekort (lees: hypermilen rechtstreeks naar de BBQ plek) [emoji14] Quote
bmwm-optic 1.300 Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 De rit is te kort voor mij Maar ik ben dan ook tochten van +-500km per dag gewoon, op de moto dan nog @@bmwm-optic Op onze trip met de motor een paar weken geleden reden we 4500km op 9dagen En 1000km op 1 dag met 2 op 1 moto 1 Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 24 juni 2015 Geplaatst: 24 juni 2015 Het was een schitterende rondrit @@PJH, eerste keer dat ik en mijn vriendin aan een AM meeting/ rondrit meedoen en het was zeker voor herhaling vatbaar! Echt enorme knappe wegen daar, en een schitterende streek. Ook al was ik één van de tragere van de hoop, toch heb ik mij uitstekend geamuseerd. Ik hoop dat ik anderen niet teveel heb gehinderd, zodra ik kon zette ik mijn pinker naar rechts en vertraagde ik om de andere voor te laten, en ik denk dat ik zo wel het hele forum doorheen de rit mij heb laten voorbij steken Als ik de organisatoren nog wat opbouwende feedback mag geven: qua bbq mag het wat sla, pasta en dergelijke misschien wel wat meer zijn, en de rit duurde voor mij wel net iets te lang, ondanks dat we maar zo'n halfuur verloren zijn gereden en niet zijn gestopt om iets te gaan drinken, kwamen we pas rond kwart voor 8 daar. En ik heb nergens onder de snelheidslimiet gereden. Maar misschien dat de mensen met de Porsche's en M's hier anders over denken Maar voor de rest was het wat mij betreft perfect, en kan ik alleen maar mijn complimenten geven aan de organisatoren Was jij dat met die rode SSS? Ik vond die spatlappen wel iets hebben Bedoel je met 'meer' sla en pasta grotere hoeveelheid of meer variatie? Ik heb die bakken in de gaten gehouden en voor zover ik me correct herinner was er op het einde van de BBQ nog wel een beetje over van alles? Maar er is alleszins stevig gegeten geweest Qua lengte vond ik het eigenlijk ideaal. Het eerste deel tot voorbij de twee tankstations vond ik wat minder leuke baantjes + het weer hielp ook niet echt mee. Na onze terrastussenstop had ik weer verdomd veel goesting om lekker te liggen jagen op die Luxemburgse wegen. Heerlijk hoe je op een wat langer stuk en als er eens geen voorliggers zijn (wat zeer goed meeviel in LUX!) echt volledig in de 'groove' geraakt en half in trance uiteindelijk bijna op automatische piloot de bochten aaneen rijgt. ZA-LIG! Ik weet het niet, maar wij hadden al gegeten en waren als 4e auto al terug weg van de BBQ wanneer jij er pas aan kwam... Daarom misschien ook dat je vindt dat er wat weinig groenten enz. waren. Zou me vreemd lijken dat het dan al op was. De vier bakken bier waren er wel nog vrij snel door had ik de indruk De rondrit was inderdaad behoorlijk lang, maar de Ardennenrit is dan ook een rondrit voor de echte rijders. Ik doe ook andere rondritten, waarbij de rit maar half zo lang is, er soms opdrachten zijn onderweg, we trager rijden, en ook meer terrasjes doen. Dat is ook leuk, maar ik verkies toch de Ardennenrit. ;-) Inderdaad. Rijden rijden en nog eens rijden! Feit dat het startpunt al dik 250km rijden is zorgt er natuurlijk wel voor dat je stevig wat kilometers maalt op één dag. Maar als je dan ziet wat voor banen je voorgeschoteld krijgt... Dat heb ik er volledig voor over. Het was zéér duidelijk dat we terug in België waren toen we de grens overstaken.. Irritante weggebruikers, belachelijk slechte banen, the works. Alweer een super editie! De s2k wat leren kennen, het was nog maar de 3e keer dat ik ermee reed. Het kwaffeursvooroordeel van sommigen zal me worst wezen dat ding rijdt echt zalig leuk . In het begin rustig treintje gereden en wat voorzichtig geweest, het was ook de eerste keer in de regen en na de tussenstop de kop getrokken onder leiding/dwang van co fiddy het tempo wat opgeschroeft Na zolang diesel te rijden moet ik toch nog wat wennen aan die 9k toeren en wat meer terugschakelen, het leven begint immers pas bij 6000 toeren . Voldaan huiswaards gekeerd en int slaap gevallen met de herinnering op mijn trommelvliezen gegrift van de weergalmende vtec tussen de rotsen . Je zou écht niet zeggen dat je nog maar 2-3 keer met die kist gereden hebt, chapeau Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 24 juni 2015 Geplaatst: 24 juni 2015 Zalig, die baantjes Die grijns kwam dus meer dan geregeld spontaan op mijn gezicht tevoorschijn Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 24 juni 2015 Geplaatst: 24 juni 2015 Wij zijn wel één bordje gepasseerd dat je snelheid aangaf en dan met een blauwwit LED-lichtje (ofzoiets) driemaal flikkerde. Ik dacht dat het een afschrikmiddel was - doen alsof je op de foto staat. Maar als we echt op de foto staan gaat het wel nagelbijten worden, Charles zat achter het stuur en we reden nog gemakkelijk 100 toen we het bord naderden Het waren de laatste loodjes van de rit en er werd stevig geknald! @@Tiep Lux heeft nog geen vaste snelheidscamera's of flitspalen. Komt pas eind dit jaar of begin volgend jaar. Dus geen schrik. http://www.lessentiel.lu/de/news/luxemburg/story/17425261 http://www.guichet.public.lu/citoyens/de/actualites/2014/09/29-radars-routes/index.html Dus hou er voor volgend jaar rekening mee. 1 Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 24 juni 2015 Geplaatst: 24 juni 2015 @@Tiep Lux heeft nog geen vaste snelheidscamera's of flitspalen. Komt pas eind dit jaar of begin volgend jaar. Dus geen schrik. http://www.lessentiel.lu/de/news/luxemburg/story/17425261 http://www.guichet.public.lu/citoyens/de/actualites/2014/09/29-radars-routes/index.html Dus hou er voor volgend jaar rekening mee. Winning! Gracias Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 24 juni 2015 Geplaatst: 24 juni 2015 Ik wil er ook eentje. [emoji2] Mijn MX-5 tegen jouw GTS? Heb zelfs net een nieuwe distributieriem Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.