Dimitri 733 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Was jij dat met die rode SSS? Ik vond die spatlappen wel iets hebben Jammer genoeg niet! Bedoel je met 'meer' sla en pasta grotere hoeveelheid of meer variatie? Ik heb die bakken in de gaten gehouden en voor zover ik me correct herinner was er op het einde van de BBQ nog wel een beetje over van alles? Maar er is alleszins stevig gegeten geweest Vooral meer variatie. Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Miljaar die GTI ging goed! Zalig treintje idd. Ben blij dat mijn madam uiteindelijk toch goed weg kon met het lezen van de roadbook. Ze mag nog mee! [emoji16] De blow off heeft zijn werk gehad ja Je madam deed het goed! Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Een dikke merci voor al de lovende commentaren die PJH en ik hier mogen lezen, ik kan je zeggen: dit doet deugd na de vele moeite die er is in gekropen om te merken dat onze opzet toch terug geslaagd is en dat geeft moed om aan de volgende editie te beginnen! Ik denk dat stilaan de grotere fouten eruit zijn en dat we een goed stramien hebben gevonden om alles vlot geregeld te krijgen qua route, logistiek, bbq,... Nu nog verdere finetuning om het nog beter en meer 'af' te maken, vul dus zeker de enquêtes massaal in, zodat we hieruit kunnen leren! Als ik toch 1 suggestie mag doen: vervang het ribbetje door een hamburger ... Dat eet ik liever [emoji3] ... En is misschien gemakkelijker voor jullie? (Neemt minder plaats in, is misschien sneller gaar en is gemakkelijker om te draaien?) Qua moeite vallen zo'n ribben geweldig goed mee en er zijn wel veel fans natuurlijk van ribben (waaronder mezelve ), dat is zo een beetje een klassieker op een BBQ hé. Maar wel interessant om te bekijken of we het vleesaanbod iets kunnen open trekken. Al vrees ik dat dit niet evident is, gezien alles nu al veel administratie met zich meebrengt, soms last minute wijzigingen,... en we alles op tijd moeten kunnen bestellen. Maar we denken er zeker eens over na. Als kritisch lezer: Leuk om lezen dat het accent op rondrit en plezier ligt en niet op racen ! Klinkt zeer leuk, proficiat PJH en Tom voor jullie inzet. Eerlijk? Ik ben hier ook blij mee. Vroeger waren er veel meer verhalen te lezen over het rijgedrag, over hoe snel er gereden werd en hoeveel er ingehaald werd. Als je zo'n dingen leest en dat allemaal online staat zou je op de duur schrik krijgen om zo'n dagen te organiseren en zou de zin erdoor kunnen weg gaan. Het doet me dan ook plezier dat als ik alles hier zo lees de focus meer ligt op het genieten van de rondrit, omgeving en het kameraadschap dan op 'competitie', zoals het eigenlijk altijd al bedoeld is. Als ik de organisatoren nog wat opbouwende feedback mag geven: qua bbq mag het wat sla, pasta en dergelijke misschien wel wat meer zijn, en de rit duurde voor mij wel net iets te lang, ondanks dat we maar zo'n halfuur verloren zijn gereden en niet zijn gestopt om iets te gaan drinken, kwamen we pas rond kwart voor 8 daar. En ik heb nergens onder de snelheidslimiet gereden. Maar misschien dat de mensen met de Porsche's en M's hier anders over denken Maar voor de rest was het wat mij betreft perfect, en kan ik alleen maar mijn complimenten geven aan de organisatoren Jammer genoeg niet! Vooral meer variatie. Bedankt voor de feedback! Om taferelen zoals andere jaren waar er tekort is voor de mensen die later arriveren hadden we daarom gevraagd om zoveel mogelijk tussen 18-19u aanwezig te zijn, wat deze keer geweldig goed gelukt is. (Hierdoor misschien wel iets grotere wachtrijen alhoewel we het bakken zo gestructureerd mogelijk lieten verlopen? Graag feedback van iedereen?) Andere jaren waren er altijd mensen veel te vroeg of een heel stuk te laat aanwezig wanneer iedereen al vertrokken was. Te vroeg zijn is vervelend voor ons omdat we zelf de tijd nodig hebben om alles klaar te zetten en pas vanaf 17u op de site kunnen, te laat is vervelend voor degene die laat toekomen omdat de gezelligheid al weg is en dit is moeilijker om in te schatten hoeveel volk er nog moet komen. Daarom dus dit jaar het experimenteren met het bonnetjessysteem en de uren van aankomst iets meer af te bakenen. Qua vlees was er nu geen probleem, de groenten kunnen we natuurlijk niet met bonnetjes doen dus daar kan ik wel inkomen dat tegen 8u het grootste deel geschoven was. Op het eind waren er echter nog steeds groenten over, zij het niet meer van alles. We hadden een groentenaanbod van +/- 375g per persoon, waarvan 6 soorten groenten: - tomaat - komkommer - wortel - bloemkool - boontjes - aardappelsalade Veel gevarieerder kunnen we het niet brengen zonder van alles met gigantische hoeveelheden over te zitten. Ik merkte deze keer wel dat de tomaat, komkommer en aardappelsalade duidelijk meer in trek waren dan andere jaren, want dit was inderdaad allemaal op terwijl we vorige jaren hiervan moesten weg gooien, nochtans exact dezelfde hoeveelheden besteld. Hier zullen we dus rekening mee houden naar volgende edities. Sowieso is het moeilijk om hoeveelheden in te schatten, net zoals bv bij de groenten is er ook een sterke variatie van jaar tot jaar bij andere zaken: - brood: andere jaren keren we huiswaarts met verschillende broden, nu was alles op - bier: al 4 jaar hebben we evenveel bier mee, ieder jaar is er ongeveer een derde over, dit jaar was alles op na 2 uur. Hopelijk ben je er de volgende editie terug bij, de ervaring die je deze rit hebt opgedaan zal ervoor zorgen dat je volgende keer al meer vertrouwd bent met het roadbook en de omgeving daar en zo zal je wat meer op hetzelfde tijdstip als de andere kunnen arriveren, waardoor je er minder last van zou moeten hebben. We zijn zeer blij te horen dat jullie je hebben geamuseerd op jullie eerste rondrit! Als er nog zaken zijn die verbeterd kunnen worden of als 'minder' ervaren werden, zeg het ons met veel plezier, enkel zo kunnen we hieruit leren en dit aanpakken naar volgende edities! 5 Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Ik vond deze editie - net als die van vorig jaar trouwens - simpelweg de max! Zo wijs dat ik er elk jaar zelfs steeds meer naar uit kijk. Best leuk ook om zo eens forumleden effectief te zien en om gezichten te kunnen plakken op forumnamen Alleen kan ik niet altijd met iedereen babbelen Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Ik vond deze editie - net als die van vorig jaar trouwens - simpelweg de max! Zo wijs dat ik er elk jaar zelfs steeds meer naar uit kijk. Best leuk ook om zo eens forumleden effectief te zien en om gezichten te kunnen plakken op forumnamen Alleen kan ik niet altijd met iedereen babbelen Dit jaar heb je toch niet opnieuw gezegd: 'volgend jaar wil ik hier rijden met een ...' zoals vorig jaar met de MX-5? Anders gaat het alvast een kostelijk jaar worden. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Speel met het idee om de route opnieuw te gaan rijden dit weekend. Rijden Ik wou dat ik tijd had of ik kwam je vergezellen. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Dit jaar heb je toch niet opnieuw gezegd: 'volgend jaar wil ik hier rijden met een ...' zoals vorig jaar met de MX-5? Anders gaat het alvast een kostelijk jaar worden. Ik moet toegeven dat @@gl3nn z'n S2k er verdomd leuk uit zag in mijn achteruitkijkspiegel. En die kwade brom maakte het al helemaal een aantrekkelijk geheel Maar ik ga me er - voorlopig - niet toe laten verleiden want ik denk dat ik dan in een financiële put stort Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Speel met het idee om de route opnieuw te gaan rijden dit weekend. Rijden Ik heb komende weekends ook al wel plannen maar ben hier ook altijd voor te vinde, mss moet er hiervoor een herrijders topic worden geopend. Verder op de post van @@TomT het is wel heel moeilijk te bepalen allemaal en persoonlijk denk ik dat jullie toch een goed aantal meebrengen van groente en vlees. De sausjes gingen dan weer wel goed vooruit tov andere jaren vond ik. Als ik zie dat de worteltjes op zijn maak ik me er niet druk om, dan neem ik wel meer van iets anders of moet men co maar een bonnetje afgeven, de chauffeur moet goed eten, toch? Het idee van een terrasje in de roadbook te zetten zorgde er wel voor denk ik dat mss wel 3/4e van de deelnemers hier stopte waardoor ze al later aankwamen op de bbq. Ook het zelf niet hoeven zoeken naar een cafeeke is een extra stimulans en je weet dan ook al, als je hier stopt, ga je forumleden zien. Als je zelf iets zoekt is die kans er niet. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 26 juni 2015 Geplaatst: 26 juni 2015 Ik heb komende weekends ook al wel plannen maar ben hier ook altijd voor te vinde, mss moet er hiervoor een herrijders topic worden geopend. Dit zie ik ook wel zitten 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 26 juni 2015 Auteur Geplaatst: 26 juni 2015 Ik hoor het al, ik ga net zoals bij de ZLC een 2e editie aan mijn been hebben 5 Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 26 juni 2015 Geplaatst: 26 juni 2015 Ik hoor het al, ik ga net zoals bij de ZLC een 2e editie aan mijn been hebben Een groter compliment kan je toch niet krijgen Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 26 juni 2015 Geplaatst: 26 juni 2015 Ik hoor het al, ik ga net zoals bij de ZLC een 2e editie aan mijn been hebben Tegen mijn prinicipe in denk ik dat ik me zou laten verleiden door de positieve commentaren ! Aanwezig Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Als het op een datum is dat ik kan, opnieuw aanwezig ! Quote
Parsifal 4.572 Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Tegen mijn prinicipe in denk ik dat ik me zou laten verleiden door de positieve commentaren ! Aanwezig Wat is jouw principe misschien? Als het geen race is blijf ik thuis ofzo?? Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Wat is jouw principe misschien? Als het geen race is blijf ik thuis ofzo?? Euh ok , je hebt gelijk Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Ik ga ze binnen een paar weken (als ik wat geruster ben in al-dan-niet-geflitst op vorige editie ) ook nog eens opnieuw doen 5 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Ik ga ze binnen een paar weken (als ik wat geruster ben in al-dan-niet-geflitst op vorige editie ) ook nog eens opnieuw doenIs mss geen slecht gedacht dat even af te wachten Quote
Baiden 522 Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Hier ook enthousiasme voor een tweede editie! Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 28 juni 2015 Auteur Geplaatst: 28 juni 2015 Inmiddels ook eens de scores van de enquete bekeken: - De startplaats gaat lopen met een gemiddelde score van: 3.72/5, hier kan ik dus mogelijk nog iets verbeteren.- De vernieuwde startprocedure waarbij we éé nvoor één vertrekken met een 20 tal seconden er tussen krijgt: 4.22/5, het ziet er dus naar uit dat dit de formule is waarnaar ik lang opzoek was- Het roadbook scoort qua duidelijkheid en juisteheid: 4.44/5- De moeilijkheidsgraad van het roadbook scoort: 2.5/5, Dat is dus de helft ongeveer tussen makkelijk en moeilijk, wat de score is die ik wou. Zo is het denk ik toegankelijk voor iedereen, maar toch ook een (kleine) uitdaging.- Ik heb ook gepolst naar jullie eerdere ervaring, daaruit blijkt dat de meeste deelnemers wel al eens een bolleke-pijlke rit hebben gedaan - De score voor de route van dit jaar: 4.72/5, I did good wordt moeilijk om daar nog over te gaan volgend jaar- De gemiddelde score voor de lengte is: 2.11/3 -> 1 is te kort, 2 is goed en 3 te lang. Ik kan dus concluderen dat het qua lengte goed is, maar dat 20-30km minder niet erg zou zijn. Meer moet het niet worden voor de meeste delnemers. - Het gekozen wegtype voor dit jaar: 4.22/5- Jullie vonden de aantrekkelijkheid van de route en zijn omgeving ook zeer goed: 4.55/5- De algemene score voor de BBQ bedraagt: 4.28/5, ook hier zal het dus moeilijk zijn om beter te doen.- Het bonnetjessysteem krijgt een score van: 2.61/3, waarbij 1 slecht is, 2 neutraal en 3 goed. Jullie zijn er dus tevreden mee. Dit had ik zelf niet verwacht want ik was er persoonlijk geen fan van.- Was er voldoende eten?: 2.05/3, waarbij 1 te weinig, 2 ok en 3 te veel was. Het is dus prima - Prijs: 4.61/5, bijna iedereen is tevreden wat de prijs betreft.- Algemene score voor de rondrit: 4.61/5, met zo'n punten had ik destijds wel durven thuiskomen denk ik - Opnieuw Deelnemen: 5/5 -> Iedereen!- Aanraden aan familie en vrienden: 94% -> Bijna iedereen Op gebied van de vragen: - De startplaats verbeteren kunnen we wat jullie betreft niet echt. Er waren geen grote aandachtspunten. Het enige die iets vaker terug komt is dat als we een groot terrein hebben, we duidelijker moeten aangeven waar het juist is dat we staan. Daar ben ik mee akkoord, we zaten een beetje verstopt door de regenval. - De startprocedure was iedereen redelijk tevreden over. Misschien wel 2 rijen vormen zodat de laatste deelnemers niet te lang moeten wachten in de 'file' - Het roadbook kunnen we verbeteren door ook dorpnamen te vermelden bij de straatnaam. Zeker een geldig argument, volgende keer zal dat zeker in orde zijn. Misschien ook een paar extra resetpunten voor de totale kmstand. Een gesmaakte verandering aan het roadbook was dat er dit keer een terrasjes suggestie in zat, dit had ik vroeger nooit gedaan voor de Ardennenrit. - De route verbeteren wordt erg moeilijk. Iedereen was heel tevreden zo blijkt Enkel de laatste 20km was niet super spannend, maar dat komt omdat de eindplaats nu eenmaal niet verplaatsbaar is - De BBQ zelf was ook van een hoog niveau ivgl de prijs dat we vragen. Enkel het bestek kan misschien beter uit metaal omdat ik een paar keer lees dat de plastic mesjes niet stevig genoeg zijn. Verder was er ook soms wat file om vlees te krijgen, dat hadden we zelf ook gemerkt tijdens het bakken, het was soms moeilijk om de vraag bij te houden. - De prijs, daar kom ik uit op een gemiddelde van een 30 euro. Er zijn uitschieters naar 50 Euro, dus jullie vinden onze rondrit meer waard dan dat wij er voor vragen. Da's dus positief Ik denk dat we dus meer dan tevreden kunnen terugkijken op afgelopen Zondag bedankt allemaal om ons jullie feedback te geven, daar kunnen we zeker iets mee Op naar de volgende rondrit 1 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 28 juni 2015 Geplaatst: 28 juni 2015 Op den duur moet je ook zorgen dat je de boel niet gaat over analyseren. Tzal nooit voor iedereen 100% goed zijn. Doe gewoon jullie ding, tis perfect genoeg. Who cares dat de startplaats niet "gezellig" was, er was plaats voor iedereen, das het belangrijkste Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 28 juni 2015 Auteur Geplaatst: 28 juni 2015 Perfectionisme is een ziekte, een hele zware Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 28 juni 2015 Geplaatst: 28 juni 2015 Die startprocedure lijkt me toch bagger te zijn, dan moet iedereen de eerste kilometers gaan vertragen of wachten als je wil samen rijden met iemand. 't is toch geen KP van de ralley van Ieper hé Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.