Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De nieuwe 125d is ook wel jammer dat die enkel in automaat is.

Inderdaad :'(

Geplaatst:

bandenmaat is ook de breedte, omtrek niet ;)

Omtrek is een berekende waarde ahv bandenmaat.

Dus ze kijken naar bandenmaat

Geplaatst:

Dus BMW biedt zelf illegale aanpassingen aan voor zijn voertuigen? Je kan voor elk model toch X types velgen krijgen bij de dealer?

Best een mailtje sturen nr Groen!.

Geplaatst:

Dus BMW biedt zelf illegale aanpassingen aan voor zijn voertuigen? Je kan voor elk model toch X types velgen krijgen bij de dealer?

Ze doen het gewoon allemaal.

Geplaatst:

Ik val van m'n stoel - wist je dat niet? :D Nochtans hot item geweest in tijden van opkomst VAA.

Alle merken doen het, of toch quasi alle merken. Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Volvo, Volkswagen, ... you name it.

Geplaatst:

Ik denk dat het probleem eerder bij de wetgeving ligt dan bij de constructeurs. Ze zullen zelf ook wel weten dat het te ver gaat 1 maat van velg af te dwingen.

Geplaatst:

Kom, 't is belachelijk. Iemand die niet anticipeert stoot al meer CO2 uit. Rijden met een te lage bandendruk etc...

Idioterie ten top.

Net zoals die "automobiel" vereniging er tegen is dat diesel zwaarder belast zou worden. Maar dat is een andere boom.

Geplaatst:

Het is gewoon te belachelijk voor woorden.

Geplaatst:

Anderzijds: wat doe je eraan? Je kan moeilijk 1 standaardmaat nemen. Bv 16 inch is voor sommige auto's te groot en voor sommige te klein om te passen. En als je ze laat kiezen welke maat ze nemen bij het meten komt alles plots af fabriek op de kleinste maat terwijl niemand ermee rijdt.

Geplaatst:

Die velgen kan je nog oplossen,maar wat dan te denken van de 75%-gevulde benzine tank regel die sommige auto's met een veel te klein rijbereik opzadelt...

Geplaatst:

Ah bij mijn A7 was er een gratis optie voor een 75 liter tank.

Waar er standaard een 55liter in zat :fp:

Daarmee deden ze dan verbruikstest aan 75% gevuld, maar iedereen pakt de optie voor de grotere tank natuurlijk...

Geplaatst:

Anderzijds: wat doe je eraan? Je kan moeilijk 1 standaardmaat nemen. Bv 16 inch is voor sommige auto's te groot en voor sommige te klein om te passen. En als je ze laat kiezen welke maat ze nemen bij het meten komt alles plots af fabriek op de kleinste maat terwijl niemand ermee rijdt.

Niets moeten ze er aan doen. 

Als men echt correct wil belasten naar vervuiling, moet men dat verwerken in de brandstofprijs. Alleen dan wordt de vervuiling correct betaald (door veelrijders, onzuinige rijders etc.)

Daaruit alleen al blijkt voor mij dat het hem daar niet om te doen is.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Niets moeten ze er aan doen. 

Als men echt correct wil belasten naar vervuiling, moet men dat verwerken in de brandstofprijs. Alleen dan wordt de vervuiling correct betaald (door veelrijders, onzuinige rijders etc.)

Daaruit alleen al blijkt voor mij dat het hem daar niet om te doen is.

Dit is volgens mij ook de enige correcte manier, maar dan moet je dit systeem over heel Europa gaan toepassen.

Geplaatst:

Idd. Geen BIV of wegentaks meer, en brandstofprijs * 1.5.

Geplaatst:

Idd. Geen BIV of wegentaks meer, en brandstofprijs * 1.5.

Dit, met de x1,5 alleen voor diesel bitte :D
Geplaatst:

Ook voorstander! Al die belachelijke regels buiten, geen bezitsbelasting meer, en transparant dokken wanneer je verstookt. Heerlijk.

Will never happen, wegens alle EU-landen die moeten instappen in dat systeem (daar waar links heerst en/of veel invloed heeft gebeurt dat nooitoftenimmer). :cry:

Geplaatst:

Denk je? Die mensen haten auto's, je moet maar met de bus gaan. Als de taksen in totaal hoger zijn gaan ze ermee akkoord denk ik, iets dat met de huidige begrotingsproblematiek sowieso wel te verwachten is. Frikandellen blijven minder belast dan he, verbruiken een pak minder dan suv's en sportwagens. En het pakt de vervuiling aan, dat kan je niet ontkennen.

Geplaatst:

Maar transportsector gaat steigeren. En dat durven ze niet

Geplaatst:

Het is het meest faire systeem, maar zou het toch ook niet graag hebben. Daarvoor doe ik teveel kms.

Zou op een week al meer betalen dan dat ik nu jaarlijks doe

Geplaatst:

Bedoel je privé of professioneel?

Gast wooter
Geplaatst:

Probleem met de brandstofprijs x 1,5 doen is dat iedereen massaal in het buitenland gaat tanken.

Geplaatst:

Probleem met de brandstofprijs x 1,5 doen is dat iedereen massaal in het buitenland gaat tanken.

Daarmee dat dat europees aangepakt moet worden.
Geplaatst:

Dus: vergeet het maar.

Bijkomend: alsof onze regeringen ter compensatie daarvan de rijtax en BIV gaan laten vallen... never.

Zelfs Groen! pleit er niet voor... go figure.

Geplaatst:

Dat ze niet willen is al lang duidelijk. In feite kan het hen weinig schelen zo lang het geld maar binnen komt op de 1 of de andere manier.

De hoofdredacteur van Autogids zaagde daar dik 5j geleden al over. (nu nog vermoed ik  :) )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in