Ga naar inhoud

2016 Chevrolet Camaro


Bralo20

Aanbevolen berichten

Chevrolet heeft haar nieuwe Camaro voorgesteld die de aanval moet aangaan met de nieuwe Ford Mustang.  Net zoals bij de Mustang zal er in de Camaro ook een 4 cilinder met turbo beschikbaar zijn naast een V6 en een V8.

 

Motorisatie:

 

2.0 liter I4 turbo: 279pk / 400Nm

3.6 liter V6: 330pk / 386Nm

6.2 liter V8: 440pk / 610Nm

 

Alle motoren zullen gekoppeld worden aan een 8-traps automaat of een 6-traps manuele bak.

Begin 2016 komt de Camaro naar Europa, prijzen worden later bekend gemaakt.

 

 

Chevrolet-Camaro-2016-06.jpg

Chevrolet-Camaro-2016-07.jpg

Chevrolet-Camaro-2016-08.jpg

Chevrolet-Camaro-2016-12.jpg

Chevrolet-Camaro-2016-02.jpg

Chevrolet-Camaro-2016-03.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Curieus naar de prijs, de laatste Camaro die hier beschikbaar was, de 2014 met de 6,2 liter V8 had een catalogusprijs van 39.500 EUR...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jalopnik heeft al een mule in de vangrail gezet op het persevent :D

 

Die kar is dan ook alleen maar gemaakt om mee rechtdoor te rijden hé. Een 6.2 liter met amper 440pk :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Mule or not, it was still a chance to put the new Camaro through its paces and test how its driving dynamics compared to the outgoing car.

I found out that it doesn’t like being slammed into a wall."

 

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kar is dan ook alleen maar gemaakt om mee rechtdoor te rijden hé. Een 6.2 liter met amper 440pk :fp:

 

Niks mis met zo een blok buiten dat het niet in de Belgische fiscaliteit past, maar daar is die 4-cilinder voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks mis met zo een blok buiten dat het niet in de Belgische fiscaliteit past, maar daar is die 4-cilinder voor.

 

Gohja zuipt benzine en is alleen maar om stoer te doen hé. Een deftige 4.2 zal ook wel lukken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gohja zuipt benzine en is alleen maar om stoer te doen hé. Een deftige 4.2 zal ook wel lukken ;)

Cubic inches werken nog altijd hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet echt stom zijn om die 4 cilinder te pakken. Dat is gewoon geen leuke motor om mee te rijden in zo'n auto. Als je al het geld hebt voor deze auto moet je minstens de V6 pakken anders moet je maar naar een 4 serie diesel kijken (wat een mooie en goede auto is).  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gohja zuipt benzine en is alleen maar om stoer te doen hé. Een deftige 4.2 zal ook wel lukken ;)

 

Kijk eens naar dat koppel? Dat is dus zonder turbo even 610nm ... 100nm per liter. Dat is echt wel de moeite. Als dat communicatief is en overstuur georiënteerd dan zou ik mij daar wel mee vermaken. Dat het dan niet de snelste is op circuit is niet relevant, het gaat om de 'glimlach per kilometer' :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar dat koppel? Dat is dus zonder turbo even 610nm ... 100nm per liter. Dat is echt wel de moeite. Als dat communicatief is en overstuur georiënteerd dan zou ik mij daar wel mee vermaken. Dat het dan niet de snelste is op circuit is niet relevant, het gaat om de 'glimlach per kilometer' :)

 

Koppel is inderdaad enorm :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet echt stom zijn om die 4 cilinder te pakken. Dat is gewoon geen leuke motor om mee te rijden in zo'n auto. Als je al het geld hebt voor deze auto moet je minstens de V6 pakken anders moet je maar naar een 4 serie diesel kijken (wat een mooie en goede auto is).  

 

Waarom zou dat geen aangename motor zijn?  Omdat je niet de sound van een V6 of een V8 hebt?  280pk en 400Nm zijn toch degelijke cijfers?  Het koppel van de 2 liter ligt trouwens hoger dan dat van de 3.6 liter...  Trouwens, het zou me niet verbazen dat die 3.6 liter net zoals bij de Mustang de basis versie is en de 2 liter meer kost dan de 3.6...  Als ze die 3.6 al invoeren in de Benelux...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou dat geen aangename motor zijn?  Omdat je niet de sound van een V6 of een V8 hebt?  280pk en 400Nm zijn toch degelijke cijfers?  Het koppel van de 2 liter ligt trouwens hoger dan dat van de 3.6 liter...  Trouwens, het zou me niet verbazen dat die 3.6 liter net zoals bij de Mustang de basis versie is en de 2 liter meer kost dan de 3.6...  Als ze die 3.6 al invoeren in de Benelux...

 

Je moet jezelf niet blindstaren op de cijfers van de (maximum!) koppelwaardes enzo... Uiteraard rijdt dat heel verschillend, los van sound.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een zever, 280pk zou voor mij meer dan volstaan, en steek er een andere uitlaat onder en een cai en je hebt ook een mooi geluid. ( mocht dat nog niet het geval zijn) oké het is geen V8 ( want een V6 is dan ook willen maar niet kunnen in een amerikaantje), maar je betaald je tenminste niet blauw aan taksen en dergelijke. Dan stellen dat je beter een 4cyl diesel kan kopen is toch serieus kort door de bocht hoor. Iedereen weet toch dat een een Amerikaan in die enkel rechtdoor kan, wat ben je dan met 500pk en meer, als je al met 280pk geen bochten kan nemen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan trekt het helemaal op niks meer, beter dat je hem helemaal niet hoort dan. In zo'n kar hoort een V8 of niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vind het een kleine teleurstelling. Het blijft een mooie auto, maar het is me allemaal wat te soft en te rond geworden. Alleen de zijkant vind ik écht geslaagd.

 

Geef mij dan maar de vorige Camaro, die zag er stukken beter uit  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
2 uur geleden zei William Blake:

Mighty car.

https://www.pistonheads.com/news/ph-americancars/chevrolet-camaro-zl1-1le-ring-lap-time-for-tea/36415

Goede chauffeur, schakelt perfect. Serieuze stopping power ook.

Handbak lijkt me zo leuk in die kist.

 

Bestaat er zoiets als snelste manuele productiewaarden op de ring? En inderdaad een plezier om te bekijken en beluisteren. Machtige derde vitesse!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Lotuzzz:

Bestaat er zoiets als snelste manuele productiewaarden op de ring? En inderdaad een plezier om te bekijken en beluisteren. Machtige derde vitesse!

Dit zou wel eens de snelste handgeschakelde wagen op de Ring kunnen zijn inderdaad... (oude racewagens buiten beschouwing gelaten)

Lijkt me een goede match motor en vbak, eindelijk een volwaardige 6-bak, geen 5+1 zoals vroeger bij die Amerikanen.

3-4 shift is demax. Je kan deze versie van de Camaro ook met automatische 10-bak krijgen.. Constant uit dat piekvermogen puren dus, eigenlijk niet nodig. Gewoon handbak erin met langere verzetten en 'surfen' op de torque-wave :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds kort rijdt er hier zo'n nieuwe Camaro rond in de buurt, met knalrood exterieur. Heerlijke bak, maar ik vind de Mustang en Challenger toch nog een stuk knapper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid